Ga naar inhoud

Eindelijk....Eerste aanschaf Z3

Conny

Aanbevolen berichten

Eindelijk kan ik mijn eerste Z3 aanschaffen...Maar ja nu nog de juiste vinden.

2 weken geleden in een 1.8 gereden en toch maar besloten om voor een 6 cilinder te gaan. Ik ben op zoek naar een Z3 met de kleur estoril blauw. Moeilijk om een mooie te vinden, want de ene keer zit dat er weer niet bij en dit weer niet. Nu eentje gevonden in Duitsland. Is een eindje weg (8 uur rijden)...graag van jullie kenners jullie mening over onderstaande auto. Ik wil de auto nl op afstand kopen.

Wie hebben er hier nog meer ervaring met het importeren van een auto uit Duitsland....? Ik heb het verhaal al gelezen van importeren uit Duitsland...lijkt op zich wel te doen. Alhoewel ik spreek geen woord Duits :)

http://mobile.de/SIDzzEHHIyR.YZLxD12slBdQQ...1233610531&

Thanks alvast voor jullie mening.

Conny

Link naar reactie
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Spontane reactie: Nooit op afstand/plaatjes/beschrijving kopen!!!!!!! Koop geen auto op een leuke beschrijving, op het net kun je alles vertellen, of dat zo is, is een ander verhaal. De rest leggen anderen je wel uit. Danny, kom er maar in.

BTW, wat zoek je en wat mis je dan? Z3 is allemaal vrij standaard cq compleet.

Link naar reactie

Ziet er goed uit.

Maar nooit geld sturen en dan auto ontvangen. Ik ben zelf een gast tegen gekomen op een autosite die het auto zou sturen. Maar ik moest eerst wel een deel van het geld op een rekening storten van een zogenaamd intermediair. Liet een onderzoek op verrichten..... en ja hoor het bedrijf bestaat niet. heb natuurlijk geen geld gestuurd en kreeg daarna ook geen contact meer met de verkoper. Die was meteen verdwenen.

Dus uitkijken met op afstand kopen. :)

Link naar reactie
Gast Guest_Conny_*

Hoi

Ik wil de auto eerst een controle laten ondergaan, net zoiets als de ANWB in NL.

Dus ook niet kopen als er garantie word gegeven. Misschien beter om er dan 2 dagen voor uit te trekken. Dat ik in ieder geval voor 80% zeker weet dat ik de auto koop. Want 8 uur heen en 8 uur terug is ook zo zonde van tijd.

Volgende dingen wil ik graag op de auto:

- bouwjaar 2001

- 2.0 of 2.2

- estorilblauw

- sportstoelen

- m-spiegels

- blauwe kap

- geen standaardvelgen

- airco

- budget (incl BPM) EUR 19.000

Dit komt nu even in me op.

Gr. Conny

Link naar reactie
Spontane reactie: Nooit op afstand/plaatjes/beschrijving kopen!!!!!!! Koop geen auto op een leuke beschrijving, op het net kun je alles vertellen, of dat zo is, is een ander verhaal. De rest leggen anderen je wel uit. Danny, kom er maar in.

BTW, wat zoek je en wat mis je dan?? 't Is allemaal vrij standaard cq compleet.

Kan het niet meer met Rob eens zijn. Auto kopen zonder hem gezien te hebben is vragen om moeilijkheden. Dan beter het geld verloren laten gaan aan een retourtje Sigmaringen, dan thuis komen met een auto waar alles mis aan is. Zie ook de FAQ voor meer punten waar je op moet letten.

Wilt trouwens niet zeggen dat dit een slechte koop zou moeten zijn, zeer goed uitgeruste Z3, enige dat ik in de optie lijst mis is airconditioning, terwijl ik meen een aircoknop te zien in het middenconsole. :)

Durf ook niet met 100% zekerheid te zeggen of dit wel Estoril blauw is. Lijkt meer op topasblauw, wat WEL een mettalic kleur is zoals aangegeven. Kleurenlijst:

http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_colors.htm

Link naar reactie

Edit: Misschien wel een echte individual:

ESTORIL (2000): Individual Z3 ( only 10 were deliverd in the Netherlands) Estoril blue paint , Heated M-mirrors & Dark blue softtop , White blinkers & Fog lamp , Gear shift , handbrake & M steering wheel with estorilblue soft leather , Special floor mats , Aluminium console & Individual doorsills

Als hij technisch in orde is heb je een zeer uniek exemplaar te pakken. :)

You're right Rob. :blink:

Link naar reactie

ESTORIL (2000): Individual Z3 ( only 10 were deliverd in the Netherlands) Estoril blue paint , Heated M-mirrors & Dark blue softtop , White blinkers & Fog lamp , Gear shift , handbrake & M steering wheel with estorilblue soft leather , Special floor mats , Aluminium console & Individual doorsills

Zat ik ook aan te denken, dan inderdaad een mazzeltje. Maar ja, IS DAT ZO???

Link naar reactie

Ik denk dat het wel Estoril blauw is, wel een beetje aan het twijfelen. Maar volgens mij is Topasblauw donkerder van kleur.

Morgen gaat een vriend (spreekt wel duits) voor mij bellen. Ik laat het jullie wel weten.

Rob, jouw afkorting begrijp ik niet:

IMHO werkt de naam Conny beter dan Jan-Jaap...

Link naar reactie

Dat zou dan deze moeten zijn??

Link naar reactie
Elk punt komt overeen, zelfs de speciale vloermatten met blauwe rand. Individuals hebben een apart plakaat onder de motorkap, en (niet zeker) individual deurlijsten.

Plakaat onder de motorkap:

bedoel je een sticker aan de binnenkant van de motorkap?

Link naar reactie
Ik denk dat het wel Estoril blauw is, wel een beetje aan het twijfelen. Maar volgens mij is Topasblauw donkerder van kleur.

Morgen gaat een vriend (spreekt wel duits) voor mij bellen. Ik laat het jullie wel weten.

Rob, jouw afkorting begrijp ik niet:

IMHO werkt de naam Conny beter dan Jan-Jaap...

In My Humble Opinion.

Link naar reactie

Misschien erg basis, maar vraag alles wat je wilt weten eerst over de telefoon aan de verkoper;

• eigenaarsverleden
  • eventueel schadeverleden
  • waarom verkoop
  • alle boekjes erbij
  • netjes onderhoud gehad
  • etc

Krijg je niet alleen nuttige info, maar ook een gevoel met wie je zaken doet. Als het je een goed gevoel geeft, dan een stukkie rijden. Maar in dit geval wel erg ver weg :blink:

En dat is echt wel een Estoril blauwe :newblush:

Laat de verkoper je desnoods een foto opsturen van het typeplaatje / kleurnummer onder de motorkap :wave:

Link naar reactie

Verder: wees altijd extra voorzichtig in het voormalige DDR (of is het Zuid D, 8 uur rijden ? )

Auto ziet eruit alsof er flink mee gereden is: redelijk versleten matten, glad stuurwiel en een beschadigde velg (die ze op de foto hebben, zal haast wel de beste zijn). Maar 100.000 km in 5 jaar is natuurlijk ook niet niks :newblush:

Vraag om detail foto's voordat je gaat rijden, voorkomt eventuele tegenvallers.

Wel uniek ding :blink:

Link naar reactie
Ivo kan het weten. :newblush:

kleur is altijd moeilijk op foto's, maar ik zeg 99% zeker dat het er een is.

Tenslotte: zo te zien niet helemaal schadevrij verleden (kier rechtsvoor motorkap / koplamp). :blink:

Link naar reactie
Verder: wees altijd extra voorzichtig in het voormalige DDR (of is het Zuid D, 8 uur rijden ? )

Auto ziet eruit alsof er flink mee gereden is: redelijk versleten matten, glad stuurwiel en een beschadigde velg (die ze op de foto hebben, zal haast wel de beste zijn). Maar 100.000 km in 5 jaar is natuurlijk ook niet niks :newblush:

Vraag om detail foto's voordat je gaat rijden, voorkomt eventuele tegenvallers.

Wel uniek ding :blink:

Jij hebt ook een erg leuke wagen!!!

Auto staat 2 uur rijden van Stuttgart (zuid)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in