Ga naar inhoud

afstellen deur

z3bo

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is niet moeilijk, zal waarschijnlijk aan slechte positie van de striker( deurhaak: daar waar het slot zich in vasthaakt als je de deur dichtslaat) liggen.

Doe je deur open en je ziet aan de binnenkant van de deuropening een zwarte of metalen "oog"(striker) dat vastzit met 2 bouten.

Zet deze 2 bouten een beetje los en trek de striker een beetje(begin met max.1mm)naar de buitenkant toe,zet bouten terug vast en kijk of het sluiten van de deur nu makkelijker gaat.

Indien niet deze handeling herhalen.

Let wel op het aansluiten van de ruit tegen de dakrubber want doordat je de deur een beetje naar buiten haalt zou je kans kunnen hebben op waterlekken.

De bedoeling hier is om naar het beste compromis te zoeken en als het niet anders kan de bekleding van de deur af te halen en de kantelstand van de ruit te verbeteren.

Hopelijk kan je hier je probleem mee oplossen :rolleyes::thumbup::blink: ;) :m:

Link naar reactie
Is niet moeilijk, zal waarschijnlijk aan slechte positie van de striker( deurhaak: daar waar het slot zich in vasthaakt als je de deur dichtslaat) liggen.

Doe je deur open en je ziet aan de binnenkant van de deuropening een zwarte of metalen "oog"(striker) dat vastzit met 2 bouten.

Zet deze 2 bouten een beetje los en trek de striker een beetje(begin met max.1mm)naar de buitenkant toe,zet bouten terug vast en kijk of het sluiten van de deur nu makkelijker gaat.

Let wel op het aansluiten van de ruit tegen de dakrubber want doordat je de deur een beetje naar buiten haalt zou je kans kunnen hebben op waterlekken.

De bedoeling hier is om naar het beste compromis te zoeken en als het niet anders kan de bekleding van de deur af te halen en de kantelstand van de ruit te verbeteren.

Hopelijk kan je hier je probleem mee oplossen :groupwave::thumbup::wave: :wave: :wave:

Super, bedankt voor je antwoord!

Groet,

Bo

Link naar reactie

Ik heb ook een klein deurprobleempje. Als ik de linkerdeur dichtgooi klinkt dit als een klok. Als ik dat doe met de rechterdeur klinkt het als een Fiat. Volgens mij rammelt de raamconstructie iets na. Iemand een suggestie?

Link naar reactie

Hopelijk kan je hier je probleem mee oplossen :D :lol2: B) :wave: :wave:

bleek niet het probleem, maar toch heb je mij enorm geholpen; het is juist de te schuine kantelstand die ervoor zorgt dat de deur moeilijk dichtgaat!

die kun je volgens mij gewoon onderaan de deur afstellen, zodat de bekleding er niet af hoeft?!

Link naar reactie
bleek niet het probleem, maar toch heb je mij enorm geholpen; het is juist de te schuine kantelstand die ervoor zorgt dat de deur moeilijk dichtgaat!

die kun je volgens mij gewoon onderaan de deur afstellen, zodat de bekleding er niet af hoeft?!

Raamstijl iets naar buiten buigen of simpel wat vet in het slot als hij erg droog is, daar knelt het portier op bij open en dicht doen, elk geval is weer anders.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb ook een klein deurprobleempje. Als ik de linkerdeur dichtgooi klinkt dit als een klok. Als ik dat doe met de rechterdeur klinkt het als een Fiat. Volgens mij rammelt de raamconstructie iets na. Iemand een suggestie?

Dit deurprobleempje heb ik dus ook, maar dan bij beide deuren. Zelfs als ik de deur heel zacht dichtgooi lijkt het alsof ik het raam hoor rammelen. Iemand hier bekend mee?

Ga in ieder geval morgen de deurbekleding eens loshalen, misschien dat ik het zelf kan verhelpen. De vorige keer dat ik de deurbekleding wilde loshalen ging dit trouwens erg lastig. Nadat alle clips aan de onder- en zijkant los waren kreeg ik het paneel niet omhoog, hij bleef als het ware bij de bovenkant van de deur vastzitten. Doe ik dan iets fout?

Link naar reactie

Vorig weekend dus wederom geprobeerd het deurpaneel eraf te halen. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de bovenkant van het paneel los te krijgen. Moet ik de binnenbekleding nou helemaal naar voren klappen of echt naar boven schuiven? Ik kon in ieder geval wel met mijn hand bij de binnenkant van de deur en heb inmiddels een vermoeden waar het gerammel vandaan komt. Het komt volgens mij niet van het raam maar van een metalen plaatje dat aan de binnenkant van de deur zit ter hoogte van het slot. Omdat ik de bekleding er dus niet goed af kon krijgen heb ik het niet echt kunnen zien, alleen maar met mijn hand kunnen aftasten. Weet iemand misschien waar dit plaatje voor dient en hoe dit is bevestigt? Ik heb zelf al zitten zoeken in de TIS maar kon daar niets op de foto's ontdekken...

Z3_Door.jpg

Link naar reactie
Vorig weekend dus wederom geprobeerd het deurpaneel eraf te halen. Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de bovenkant van het paneel los te krijgen. Moet ik de binnenbekleding nou helemaal naar voren klappen of echt naar boven schuiven? Ik kon in ieder geval wel met mijn hand bij de binnenkant van de deur en heb inmiddels een vermoeden waar het gerammel vandaan komt. Het komt volgens mij niet van het raam maar van een metalen plaatje dat aan de binnenkant van de deur zit ter hoogte van het slot. Omdat ik de bekleding er dus niet goed af kon krijgen heb ik het niet echt kunnen zien, alleen maar met mijn hand kunnen aftasten. Weet iemand misschien waar dit plaatje voor dient en hoe dit is bevestigt? Ik heb zelf al zitten zoeken in de TIS maar kon daar niets op de foto's ontdekken...

Z3_Door.jpg

Je moet de binnenbekleding, omhoog schuiven. Dan komt hij uit het afdichtrubber bovenaan.

Je moet wel eerst de torxjes losmaken (in het handvat en eentje achter het airbagplaatje) en alle klik bevestigingen losmaken!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Afgelopen weekend weer bezig geweest met de deuren. Ik weet nu in ieder geval hoe het deurpaneel eraf moet :birthday: . Het blijkt dus dat het gerammel van de deuren wordt veroorzaakt door het ijzeren plaatje dat aan de binnenkant van de deur zit ter hoogt van de deurgreep. Het is erg lastig om hier bij te komen omdat je niet ziet wat je doet, maar aan de bovenkant van het plaatje hoort dus een zacht plakstripje te zitten wat het gerammel van het plaatje tegengaat. Bij mij zat dit plakstripje niet meer helemaal op de juiste plaats. Ik heb nu een stukje schuimrubber ertussen geduwd en het gerammel is een heel stuk minder, maar het kan volgens mij nog iets beter.

Degenen die dit probleempje ook hebben weten dus waar ze het moeten zoeken...

Link naar reactie

Wat ook vaak gebeurt, is dat de connector van de c.v. los bungelt.

Deze hoort in een soort van clip te zitten. Die connectors schieten er vaak uit als

de deur een keer dicht wordt gesmeten. Ik heb er nu zelf een tie-ripje bij gezet zodat ie echt goed vast zit

24042007291rs1.jpg

Link naar reactie
Ik weet nu in ieder geval hoe het deurpaneel eraf moet ;) .

Waren het de torxen die onbekend waren ?

Link naar reactie
Afgelopen weekend weer bezig geweest met de deuren. Ik weet nu in ieder geval hoe het deurpaneel eraf moet :foto: . Het blijkt dus dat het gerammel van de deuren wordt veroorzaakt door het ijzeren plaatje dat aan de binnenkant van de deur zit ter hoogt van de deurgreep. Het is erg lastig om hier bij te komen omdat je niet ziet wat je doet, maar aan de bovenkant van het plaatje hoort dus een zacht plakstripje te zitten wat het gerammel van het plaatje tegengaat. Bij mij zat dit plakstripje niet meer helemaal op de juiste plaats. Ik heb nu een stukje schuimrubber ertussen geduwd en het gerammel is een heel stuk minder, maar het kan volgens mij nog iets beter.

Degenen die dit probleempje ook hebben weten dus waar ze het moeten zoeken...

ik heb het bij mijn :blink: nooit helemaal uitgekregen ...

je hoort het in dit filmpje als ik de deur dichtdoe ;

http://www.digitalediensten.nl/mzc/MOV00015.mov

Link naar reactie
Ooh dit plaatje

24042007281ve6.jpg

daar waar dat rubbertje nog omheen zit dient bovenin de deur gevangen te worden.

Volgens mij is dit het plaatje en rubbertje waar het om gaat. Bij mij zit dit plaatje bovenin de deur ter hoogte van het slot maar op jouw plaatje zit het volgens mij onderaan de deur waardoor je er wel goed bij kan, hoe zit dit???

Link naar reactie

Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben hier de raamgeleider eruit aan het halen. Het plaatje zit hieraan vast en het rubbertje zie je aan de bovenkant zitten. Deze hoort inderdaad in de bovenzijde van de deur gevangen te worden in de buurt van de "deurklink" ( :thumbup: hoe heet die anders)

Link naar reactie
Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben hier de raamgeleider eruit aan het halen. Het plaatje zit hieraan vast en het rubbertje zie je aan de bovenkant zitten. Deze hoort inderdaad in de bovenzijde van de deur gevangen te worden in de buurt van de "deurklink" ( :thumbup: hoe heet die anders)

Maar dit kan je dus makkelijk naar beneden trekken zodat je er goed bij kan?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in