Ga naar inhoud

Luie z*k

The Shrike

Aanbevolen berichten

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zal vanavond met een fles cognac de situatie nog eens analyseren en hoe dit nu verder moet in 2007.

Misschien moet je je afvragen of je ueberhaupt nog wel verder moet met 2007. ;) :D :lol2: :thumbup::thumbup::rolleyes:

Nee, zereneus, het gebruik van afkortingen is een irritante gewoonte, je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk is alle jargon stom, maar ja, als we dat niet hadden, dan was er weinig kennis (let wel: kennis, geen begrip), want tenslotte is alle kennis (wiskunde, frans spreken, DTP-en, management, software verkopen, ledjes verkopen, etc. etc.) vooral het jargon kennen. Pas nadat je je door alle jargon heen hebt geworsteld ("scripted windowtje" = via een paar lijntjes van de een of andere computertaal wordt een extra venstertje aangemaakt waarin in dit geval een vraag staat en de mogelijk bestaat antwoord in te voeren) komt heel, maar dan ook heel misschien een beetje begrip bij sommige, maar dan ook sommige personen.

Hoedanook, met jargon creeer je wel verschillende banen, dus is het toch nog ergens goed voor.

p.s. Anja, automatic updates zijn niet altijd handig. Af en toe ff kijken wat ze willen installeren en dit dan goedkeuren (of niet) geeft iets meer controle.

p.p.s. ik mis Napoje wel een beetje als het om zulke onderwerpen gaat. Ik zag hem gisteren nog langsdwalen, maar hij zei niks.

Link naar reactie
p.s. Anja, automatic updates zijn niet altijd handig. Af en toe ff kijken wat ze willen installeren en dit dan goedkeuren (of niet) geeft iets meer controle.

Vind ik leuk, af en toe wat nieuws. Op een gegevens moment ben je uitgekeken op die oude troep ;-), toch....

en ach, als het fout gaat, geen man over boord....

format c:

:rolleyes:

En mohikaan, Proost man....

Het moet trouwens niet veel verder gaan dan dit soort afkortingen of ik raak ook lost... :thumbup:

Link naar reactie

Nog wat vreemds. Heb nu al meerdere keren gehad dat (vooral bij het openen van meerdere websites) IE7 een website opzoekt en als het response niet snel genoeg is, stopt en zegt dat de DNS server niet reageert. Die reageert dus wel (gewoon een F5je helpt 9 van 10 keer) , maar ff te langzaam voor dikke stroop IE. Ik mag dan wel van Billybob Hekje met zijn "improvement program" meedoen vervolgens, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon ergens kunnen instellen dat hij ietsje langer wacht en/of het nog eens probeert. Met IE6 had ik dit nooit (zelfde PCs, zelfde bandwidth). Ik krijg het overigens thuis (zonder phishing filter) en op het werk (met phishing filter).

Iemand???

Link naar reactie
Nog wat vreemds. Heb nu al meerdere keren gehad dat (vooral bij het openen van meerdere websites) IE7 een website opzoekt en als het response niet snel genoeg is, stopt en zegt dat de DNS server niet reageert. Die reageert dus wel (gewoon een F5je helpt 9 van 10 keer) , maar ff te langzaam voor dikke stroop IE. Ik mag dan wel van Billybob Hekje met zijn "improvement program" meedoen vervolgens, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon ergens kunnen instellen dat hij ietsje langer wacht en/of het nog eens probeert. Met IE6 had ik dit nooit (zelfde PCs, zelfde bandwidth). Ik krijg het overigens thuis (zonder phishing filter) en op het werk (met phishing filter).

Iemand???

:D een leuk voorbeeldje waarom is <daarisieweer> alles met MS ervoor verfoei...

http://video.google.com/videoplay?docid=36099539665548298

Link naar reactie
he daar istie weer. Nieuwe baan is wel hard werken he? :cooltext:

weet jij toevallig ook iets van de squeezebox? is volgens mij ook vooral een granny smith ding

ja, tis hard werken maar na 3 maanden al wel een vaste aanstelling. En binnenkort verhuizen naar Haarlem. Beetje druk inderdaad.

Die squeezedoos... heb wat reviews gelezen. Streamt digital audio door je huis toch? Als ik als echte appeljehova al iets stromends buiten de badkamer wil dan toch deze...

appleitvf.jpg

Voor tv en mp3 enzo :D

http://www.apple.com/appletv/

Link naar reactie

kheb zelf een Noxon2 maar ga binnenkort voor de Sonos :D

en met een geinig Freecom FSG-3 WLAN dingetje als MediaServer, TwonkeyVision staat er al op :cooltext:

Link naar reactie
kheb zelf een Noxon2 maar ga binnenkort voor de Sonos :D

en met een geinig Freecom FSG-3 WLAN dingetje als MediaServer, TwonkeyVision staat er al op :cooltext:

weetje wat voor een computer die avatar van je is? :D ik had 'm lang geleden staan.

Link naar reactie
kheb zelf een Noxon2 maar ga binnenkort voor de Sonos :newblush:

en met een geinig Freecom FSG-3 WLAN dingetje als MediaServer, TwonkeyVision staat er al op :thumbup:

kijk daar heb ik wat aan. Sonos is mij te duur, maar ik wil ook mijn terabyte HDD met muziek via een WLAN dingetje(conceptronic grab'n'go) beschikbaar maken op meer plaatsen. Weet echter niet of ik de server software (die blijkbaar nodig is, waarom geen index op de player?) op dit ding kan draaien. Ik wil natuurlijk niet steeds een pc hebben draaien om de database die op een losse hdd staat beschikbaar te maken voor meerdere clients van het wlan. Dat freecom ding is dus mediaserver en bereikbaar voor WLAN clients zonder een verdere pc?

Link naar reactie
Avatar uploaden bij Imageshack bijvoorbeeld, en dan de link invullen bij:

Enter a URL to an online avatar image

Suggestie voor een mooie avatar:

firefox.png

Hee.. die heb ik ook al een tijdje :D :thumbup:

Ps: oh nee, hij lijkt er op :newblush:

Link naar reactie
kijk daar heb ik wat aan. Sonos is mij te duur, maar ik wil ook mijn terabyte HDD met muziek via een WLAN dingetje(conceptronic grab'n'go) beschikbaar maken op meer plaatsen. Weet echter niet of ik de server software (die blijkbaar nodig is, waarom geen index op de player?) op dit ding kan draaien. Ik wil natuurlijk niet steeds een pc hebben draaien om de database die op een losse hdd staat beschikbaar te maken voor meerdere clients van het wlan. Dat freecom ding is dus mediaserver en bereikbaar voor WLAN clients zonder een verdere pc?

Wat ik tot nu toe heb uitgevonden (im ben niet alwetend);

Je hebt iig een server nodig die kan streamen via WLAN. Dit kan een PC zijn, maar handiger is bijv. inderdaad een Freecom NAS o.i.d. met een WLAN mogelijkheid. Hoeft je PC niet aan te staan.

Zelf heb ik onbewust deze machine gekozen, als backup server en router, pas later begon ik me te verdiepen in MP3 streamen en toevallig kan de Freecom dat.

Handig is dat je je setup compatible probeert te laten zijn met het UPnP protocol, dan kun je van alles aan elkaar knopen. Freecom MediaServer mogelijkheid kan dat, d.m.v. TwonkyVision software.

Die software krijg je verder ook bij de TerraTec Noxon2Audio client, dus kan je ook op je PC installeren.

Philips Streamium produkten werken ook met UPnP.

Aan de andere kant heb je een client (afspeler die de WLAN stroom naar audio vertaald) nodig, er daar zijn er veel van. Mijn Noxon2 valt wat tegen qua geluidskwaliteit, de Soundbridge M1001 (let op die laatste 1) schijnt beter te klinken. Maar het werkt en het is voor mij een mooie start.

Ik wil binnenkort graag naar de Sonos toe, omdat ik het een zeer fraaie oplossing vind. Maar die werkt helaas onderling met een eigen WLAN protocol, kan wel gevoed worden door een MediaServer, maar ook gewoon door een USB HD ofzo. Dat laatste kan de Noxon2 trouwens ook.

Goed leesvoer;

http://www.webwereld.nl/attachments/free/Draadloze%20mediaservers.pdf

&

http://www.webwereld.nl/attachments/free/m...ediaservers.pdf

:newblush:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
heeft er iemand ervaring met dit?

Het is niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb recent een Iphone aangeschaft en als ik zie wat daar nu aan speelfilmen, MP3's, gratis connecties naar tv-series, etc. op zit dan heb ik daar voorlopig even voldoende aan. Het schijnt dat je met IPohone overigens ook nog kunt bellen maar dat moet ik nog uitzoeken. :schater:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

ff forum archeoloog gespeeld.

Ik wil mijn keuken installatie ff wat upgraden. Heb nu een musicpal staan omdat ik te cheapoaux was om een squeezebox te kopen (geeft aan hoe ranzig ik ben). Deze haalt 99% van de tijd streaming radio binnen (90% kinkfm) en speelt dit op een logitech 2.1 setje af :thumbup: .

Nu ben ik gisteren teufel CB 200 tegengekomen als alternatief voor de B&W MM1 die ik al wilde kopen om het wat beter te laten klinken. Iemand hier ervaring mee??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in