Ga naar inhoud

Vuurwerk

The Stig

Aanbevolen berichten

Vanavond vind de jaarwisseling weer plaats, en zoals gewoonlijk zal dat gepaard gaan met het ontsteken van miljoenen euro's aan vuurwerk in Nederland. Dit jaar ga ik oud en nieuw vieren bij een paar vrienden van mij en ik zal de ZZZ hier dan ook voor de deur moeten zetten. Omdat hier echter geen oprit is, zal ik de auto gewoon langs de straat in een parkeervak moeten zetten.

Nu vroeg ik mij af, in hoeverre is de kap van mijn ZZZ bestand tegen eventuele aanraking met vuurwerk.Ik had zelf het idee om er een nat deken overheen te leggen om zo enige bescherming te bieden. Hoe lossen jullie dit probleem op?

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vanavond vind de jaarwisseling weer plaats, en zoals gewoonlijk zal dat gepaard gaan met het ontsteken van miljoenen euro's aan vuurwerk in Nederland. Dit jaar ga ik oud en nieuw vieren bij een paar vrienden van mij en ik zal de ZZZ hier dan ook voor de deur moeten zetten. Omdat hier echter geen oprit is, zal ik de auto gewoon langs de straat in een parkeervak moeten zetten.

Nu vroeg ik mij af, in hoeverre is de kap van mijn ZZZ bestand tegen eventuele aanraking met vuurwerk.Ik had zelf het idee om er een nat deken overheen te leggen om zo enige bescherming te bieden. Hoe lossen jullie dit probleem op?

Ik heb een groot stuk karton op het dak gelegd en hieroverheen een cabriohoes, ik kijk ook steeds naar dat rotjong aan de overkant van de weg met zijn vuurpijltjes hoor ik neem de gok niet en mijn auto staat zo'n 40 meter van de openbare weg op eigen terrein.

André

Link naar reactie

hardtop .. enne bruut geweld...... als ook maar 1 klein rotjong vuurwerk naar men auto durft te gooien dan krijgt ie gratis een cursis hoe steek ik vuurwerk af in het donker ...... alsin allebei zn ogen dicht ..... ;)

kheb zoiets van ongein kan maar vandalisme niet ....

en wat neervallende vuurwerk of pijlen betreft jah .... kheb een hardtop dus er geen last van ... als je soft top hebt zou ik er idd iets nats overheen leggen en gewoon in de gaten houden ....

Link naar reactie

hardtop .. enne bruut geweld...... als ook maar 1 klein rotjong vuurwerk naar men auto durft te gooien dan krijgt ie gratis een cursis hoe steek ik vuurwerk af in het donker ...... alsin allebei zn ogen dicht ..... ;)

.en als het nou eens een groot rotjong van 2 bij 2 en tien eromheen????? Wat kost een cursus dan??

Link naar reactie

.en als het nou eens een groot rotjong van 2 bij 2 en tien eromheen????? Wat kost een cursus dan??

gratis ..... want dan heb ik men pa der nog bij .... 10 man lukt wel .... ze kunnen toch nooit alle 10 tegelijk slaan ....

3 is toch wel de max en aangezien ik hierin getrained ben lukt dat wel .... naja klappen krijg je zo en zo toch wel maargoed ik ga gelijk voor uitschakelen in zon situatie :wave:

en nee ik ben niet aggressief .... andere mensen lokken het uit of beginnen zelf tegen mij ....

Link naar reactie
gratis ..... want dan heb ik men pa der nog bij .... 10 man lukt wel .... ze kunnen toch nooit alle 10 tegelijk slaan ....

3 is toch wel de max en aangezien ik hierin getrained ben lukt dat wel .... naja klappen krijg je zo en zo toch wel maargoed ik ga gelijk voor uitschakelen in zon situatie ;)

en nee ik ben niet aggressief .... andere mensen lokken het uit of beginnen zelf tegen mij ....

o ja da's waar we hebben hier te maken met een militair. Begin ik jou toch ineens een fijne vent te vinden ... :schater::schater::schater:

Link naar reactie
o ja da's waar we hebben hier te maken met een militair. Begin ik jou toch ineens een fijne vent te vinden ... :schater::schater::schater:

hehe ... :rolleyes: sja ik ben ook een hele fijne vent ... (heb niet meer voor het echie gevochten zoveel jaar lang al ... )

ik praat liever dan ik sla .... hehe scheelt me ook weer verwondingen en pijn aan de klauwen :D

maargoed dit is weer waaay off topic dus back on ...

iedereen zn z3tje het overleefd ?

mijne iig wel :banaan:

Link naar reactie

bij het opruimen van vuurwerkrestanten rondom mijn woning kwam ik een aantal stukjes steen tegen.

Opvallend daarbij was het ronde stukjes waren met een doorsnee van een 2 euromunt, een dikte van ca. 1,5 cm en een gewicht van 15-20 gram. Bij nader onderzoek bleek dat dit bestanddelen zijn van bepaalde vuurpijlen die door mijn buren zijn afgeschoten, mogelijk bedoeld om wat stabiliteit in de lucht te geven. Bij het uitelkaar springen in de lucht komt het stenen onderdeel vrij en valt naar beneden. ik hoef verder niet uit te leggen wat voor schade dit geeft aan auto als zo'n steentje erop terechtkomt. Ook moet je er niet aan denken dat je hierdoor op je hoofd wordt geraakt. Gelukkig stonden mijn auto's onder dak en had ik geen schade, maar voor hetzelfde geld begin je het nieuwe jaar met een leuke onkostenpost. Helaas is het merk en type van de vuurpijlen niet meer achterhalen.

http://img458.imageshack.us/img458/3764/p1000392mk3.jpg

Link naar reactie

Mijn ZZZ heeft Oud&Nieuw ook weer (buiten) overleefd.. De beste wensen aan iedereen hier! :wave:

Wel een cabriohoes over het dak heen gedaan. Helaas waaide die er de volgende ochtend/middag af :thumbup: (Een hoop wind ineens..)

Ik zag ergens anders dat een paar van die lui van die harde klappers onder auto's aan het gooien waren, kan er wat kapot gaan hierdoor?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in