Ga naar inhoud

dat het een z3 moet worden is duidelijk


kaas

Aanbevolen berichten

Ok het moet een z3 worden

Een 2.8 lijk mij wat te kostbaar maar

een 2 liter zescilinder lijkt mij mede door wat iedereen er hier over schrijft de beste keuze.maar ik twijfel nog qua onderhoudkosten

is deze 2 litermotor bedrijfzeker

hoe zit het eigenlijk met de bedrijfzekerheid van de 4 cilinders deze auto's zijn relatief makkelijker aan te schafffen daar het aanbod veel groter is

2 vragen

hoe lang doe je met de linne kap als de auto buiten staat [geen garage] en wat kost eeen vervangende kap incl opzetten

heeft er iemand ervaring met het bedrijf brms z3 specialisten in oosterhout [nb]

met vriendelijke groet

dirk

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ok het moet een z3 worden

Een 2.8 lijk mij wat te kostbaar maar

een 2 liter zescilinder lijkt mij mede door wat iedereen er hier over schrijft de beste keuze.maar ik twijfel nog qua onderhoudkosten

is deze 2 litermotor bedrijfzeker

hoe zit het eigenlijk met de bedrijfzekerheid van de 4 cilinders deze auto's zijn relatief makkelijker aan te schafffen daar het aanbod veel groter is

2 vragen

hoe lang doe je met de linne kap als de auto buiten staat [geen garage] en wat kost eeen vervangende kap incl opzetten

heeft er iemand ervaring met het bedrijf

brms z3 specialisten in oosterhout [gld]

met vriendelijke groet

dirk

Link naar reactie

ik hou wel van een lekker blauwgeaderd stinkkaasje, dus ik zal eens proberen te antwoorden. Dirk, je krijgt waarschijnlijk enkelen over je heen die zeggen dat je ff moet zoeken (zie "search" bovenaan) en de kernwoorden van je vragen intypen. Echter dat kan overweldigend zijn in het begin.

1. beide, 6 cilinders en 4 cilinders, zijn eigenlijk erg duurzaam, op enkele uitzonderingen na. De enige motor waarbij ik extra op zou passen is een 3.2 M. Deze zijn iets extremer en onderhoud/behandel gevoeliger. De prijsverschillen tussen een 2.0 en een 2.8 zijn niet groot, dus dat moet je niet tegenhouden, echter de dagelijkse praktijk zal ook niet veel verschillen. Persoonlijk zou ik wel voor een 6 cilinder gaan, vanwege het unieke geluid en toerenverloop.

2. Verder wordt er hier gehandeld in kapjes, dus dat is niet erg moeilijk. De prijs weet ik ff niet. Ook staan er velen het hele jaar door buiten. Dit kan hij rustig hebben, al zal het iets meer verzorging vragen. Een QP (coupe) geeft je dit probleem overigens helemaal niet. De ramen zullen in beide gevallen in de winter zeuren (door stijlloze deuren).

3. verder zijn er hier meerderen die hun speeltje bij brms hebben gekocht

Link naar reactie

Welkom Dirk,

Dat wordt een leuke bezigheid de komende de tijd, maar wel een goede tijd. Zoeken in de winterperiode en hopelijk kan je lekker gaan rijden tegen de tijd dat het weer ook weer mee zit.

Ik persoonlijk zou ook voor een 6-cylinder gaan, zeker wat het geluid betreft. Daar kan je met een andere uitlaat wel mee spelen, maar vanuit de basis toch een veel mooier geluid. Kijk ook eens hier op het forum wat er eventueel (nog) te koop staat. Dan weet je in ieder geval de schtergrond en dat de Zzz is vertroeteld door de huidigde eigenaar. En wellicht is de aankoop bij de buren in het Oosten nog een optie....?

Succes in ieder geval en hou ons een beetje op de hoogte van je zoektocht :smart:

Link naar reactie
Ok het moet een z3 worden

Een 2.8 lijk mij wat te kostbaar maar

een 2 liter zescilinder lijkt mij mede door wat iedereen er hier over schrijft de beste keuze.maar ik twijfel nog qua onderhoudkosten

is deze 2 litermotor bedrijfzeker

hoe zit het eigenlijk met de bedrijfzekerheid van de 4 cilinders deze auto's zijn relatief makkelijker aan te schafffen daar het aanbod veel groter is

2 vragen

hoe lang doe je met de linne kap als de auto buiten staat [geen garage] en wat kost eeen vervangende kap incl opzetten

heeft er iemand ervaring met het bedrijf brms z3 specialisten in oosterhout [nb]

met vriendelijke groet

dirk

Ga voor de zescilinder en als het ff kan de 2.8 qua onderhoud nauwelijks duurder dan de 2.0. Ok de beurten van de zescilinders zijn wat duurder dan voor de viercilinders maar op die liter olie en twee bougies meer komt het ook niet op aan.

Qua verbruik zijn de viercilinder ook nauwelijks zuiniger :smart:

Denk dat je een 2.8 als je straks weer wilt verkopen ook wat makkelijker kwijtkomt zoals je al schrijft is het viercilinder aanbod wel heel erg groot. Lees hier een rustig rond zou ik zeggen. Gebruik de zoekfunctie en ga niet over een nacht ijs. Nu een mooie tijd om te kopen en zeker ook in Duitsland kijken. Vind je nog veel auto's met weinig km van de 1e eigenaar :(

Link naar reactie
Dirk, je krijgt waarschijnlijk enkelen over je heen die zeggen dat je ff moet zoeken (zie "search" bovenaan) en de kernwoorden van je vragen intypen. Echter dat kan overweldigend zijn in het begin.

My lips are sealed. :(

Voorbeeld van een forum waar ze strak omgaan met newbies die beginnen met vragen zonder eerst de zoekfunctie te hebben gebruikt... Dan doen wij dat hier toch wel erg netjes. :smart:

Link naar reactie
My lips are sealed. :drank:

Voorbeeld van een forum waar ze strak omgaan met newbies die beginnen met vragen zonder eerst de zoekfunctie te hebben gebruikt... Dan doen wij dat hier toch wel erg netjes. :smart:

Dat is nog eens een welkom :schater:

Welkom hier :( dat een 2.0 voordeliger is dan een 2.8 is zeker niet waar.

In aanschaf zal de 2.0 in vele gevallen hoger liggen omdat de 2.0 van de latere bouwjaren zijn.

De 2.8 is een hele fijne motor en ten opzichte van de 2.0 zeker niet duurder in gebruik.

Maak eens een paar proefritjes in wat Ztjes en je vind zeker wat bij je past :D

Link naar reactie
My lips are sealed. :(

Voorbeeld van een forum waar ze strak omgaan met newbies die beginnen met vragen zonder eerst de zoekfunctie te hebben gebruikt... Dan doen wij dat hier toch wel erg netjes. :smart:

Allemaal beschaafe lui de ZZZ en ZZZZ rijders........

Link naar reactie

Ik ken ook een forum waar het anders gaat. Als er daar werd gevraagd of een 2.0 wat was en ik zou zeggen neem een 2.8 want blabla... werd meteen de post gewist vanwege het niet on-topic reageren :blink::wave:

http://www.forums.licht-geluid.nl/forums/l...ead-ja-nee.html

En de post die ik nu doe is al helemaal uit den boze. Oftewel, wij hebben een zeer vriendelijk forum waar zelfs newbies niet bang hoeven te zijn :D

En om weer even on-topic te gaan, een 2.8 is wat ouder dus goedkoper dan de 2.0 die alleen van na de facelift te krijgen is. De 2.8 werd toen al snel 3.0. Een 2.8 is een heerlijke motor met veel koppel die toch geen race motor is zoals de ///M. Voor normaal rijden heerlijk. en idd nauwelijks minder zuinig. Als je echt zuinig wil rijden moet je een Smart kopen :schater:

Link naar reactie
Allemaal beschaafe lui de ZZZ en ZZZZ rijders........

in het voorbeeld (drumforum) ook in dit geval geld, je hebt artiesten, je hebt muzikanten en je hebt drummers en bij deze laatste geld, ze willen vaak zichzelf zo graag horen :wave: .

Dirk, je bent hier van harte welkom :D Ik heb een 1.9 viercilinder en ik moet zeggen deze bevalt me prima

ik ben een echte toerrijder en geniet van Mn Ztje, maar als het even moet dan wil het beestje echt wel even van bil . een 6cil 2.8 daarmee heb je natuurlijk wat meer in het snotje. T`is een keuze die je maakt.

sukses met je zoektocht

groet sijtse :blink:

Link naar reactie
ok mensen bedankt tot zovere en sorry voor de onhandigheid ten aan zien van het plaatsen van de vraag

nog even dit zij er meer mensen die ervaring hebben met

brms z3 specialisten in oosterhout [gld]

Is het antwoord van The Shrike met de daar geplaatste post nog niet voldoende?? :D

3. verder zijn er hier meerderen die hun speeltje bij brms hebben gekocht
Link naar reactie

Hallo,

Ook ik ben op zoek naar een Z3 en ook ik twijfel tussen een 1.9 en een 2.8. Ik wil de auto voornamelijk gaan gebruiken om te touren en in het weekend rond te rijden. Inmiddels heb ik een paar maal proefgereden in zowel een 1.9 als een 2.8. Wat mij opvalt is dat het schakelen vaak wat "harkerig" gaat. Is dat altijd zo? Verder had de 2.8 enorm veel last van een trillend stuur. Als je het stuur losliet dan trilde het bijna de auto uit. Nu ben ik geen techneut maar dat lijkt mij niet goed...

Zijn er wellicht leden die een 1.9 hebben en daar wat over willen vertellen? (rijervaring, acceleratie, topsnelheid)?

Dank alvast!

Thomas

Link naar reactie

Thomas welkom hier dat van dat trillende stuur is niet gebruikelijk en denk dat dat aan de desbetreffende auto heeft gelegen wat de rij ervaringen van de 1.9 zijn de meningen verschillend de een vind het voldoende om lekker mee te touren wat ook jouw'n bedoeling is de de ander ruilt zijn 1.9 in voor een 2.8 omdat ze vermogen missen.Is nmi een persoonlijke keus.

Geluid is ook een ervaring en ik vind dat een BMW een 6cil sound verdient en dat dat ook een extra dimensie geeft aan het auto rijden.Maar succes met je zoektocht.

Wat schakelen betreft heb ik geen antwoord ik rij een automaat. :wave:

Link naar reactie

Thomas,

Wij hebben een 1.9 roadster en en 2.8 coupe. Voor jouw doel kun je heel veel plezier hebben aan een 1.9, het is alleen net wat je van de auto verwacht.

Voor flitsende inhaalacties moet de 1.9 flink in toeren worden gejaagd. De 2.8 daarentegen gaat vanuit elk toerengebied lekker van z'n plek.

Top van de 1.9 is +200. Het duurt alleen allemaal wat langer. De 2.8 gaat dan nog lekker door en stopt bij +/-235.

De kosten van een 2.8 zijn wel wat hoger,verbruikt 1:10, over de laatste 12000km. De 1.9 1:13. Onderhoud is ook in verhouding duurder.

Het trillen in het stuur heeft Huub al genoemd.

Het schakelen gaat bij de 1.9 en 2.8 soepel, als de boel warm is, dus ik denk dat daar ook iets mis ismet de auto waar jij in hebt gereden.

Onze auto's zijn beiden te koop i.v.m. overstap t.z.t. naar een ZZZZ.

Succes met je keuze.

Link naar reactie
en ben dan ook op zoek naar een auto om lekker mee te touren.

Thomas, ten overvloede toch nog maar een keer de al zo lang bekende open deur, hiervoor en in dit en andere topics al diverse malen beschreven:

Denk vooral heeeeel goed na over je motorkeuze. Met een 6-cylinder tour je net zo goed, zo niet beter.

De elastische 6-cylinder motor maakt het touren misschien wel aangenamer en wil je eens uit de band springen, dan kan dat ook. Er zijn hier verschillende members die van een 4-cylinder overstapten naar de 6-cylinder, omdat ze op de lange duur toch iets misten. Het is jammer als je later toch meer wilt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank allen voor de tips en reacties. :lol: Mede naar aanleiding daarvan (en na consultatie van roodkapje, bedankt!, heb ik een 2.8 uit 1998 gekocht (blauw). <_< Volgende week ga ik hem ophalen en laat ik wat foto's zien.

Thomas

Gefeliciteerd Thomas :thumbup: , ben benieuwd naar de foto's :sleepy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.