Ga naar inhoud

verwarmde spiegels


driek

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor zover ik weet werken de spiegels los van de achterruit verwarming, ze worden dus altijd verwarmd,

ook al is het 30 graden buiten.

Klopt Remmuz,

Bij mij worden ook de spiegels automatisch verwarmd en heb ik daar geen invloed op. En ze worden echt behoorlijk warm moet ik zeggen.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
RvE was ervan overtuigd dus ik hoopte met hem mee maar het mocht niet baten

img9764.jpg

Ik was inderdaad overtuigd dat de spiegels op een coupe altijd verwarmd waren, zou dat alleen de NL uitvoering hebben (net zoals de NL coupe cruisecontrol heeft ab werk en de DE coupe niet).

Heb je wel de kabels ervoor in je spiegelhuis liggen Rogier?

Als je je glas eraf hebt, ben ik wel benieuwd hoe de staat van "spiegellollie" is. Met die vier torx schroefjes op de hoeken kun je de flaporen losmaken.

Dan kom je bij de lollie uit, Hopelijk voor jou niet net zo fraai als mijn coupe's originele flapoorlollies.. :notworthy:

IMG_6347.JPG

RIP, maar in delen leven ze voort... :hypocrytesmiley:

Link naar reactie
De lollie zag er aan de voorkant in ieder geval nog gaaf uit, achterkant heb ik dus niet bekeken :notworthy:

De hamvraag: kan de lollie nog draaien?

Link naar reactie
Voor zover ik weet werken de spiegels los van de achterruit verwarming, ze worden dus altijd verwarmd,

ook al is het 30 graden buiten.

Bizar.

Ik weet eigenlijk niet hoe het nu bij m'n Z4 zit. Bij mijn vorige auto (SLK) was de verwarming van de spiegels gekoppeld aan de buitentemperatuurmeter (onder de 4 graden).

Link naar reactie
Bij mijn vorige auto (SLK) was de verwarming van de spiegels gekoppeld aan de buitentemperatuurmeter (onder de 4 graden).

Klinkt heel erg logisch. Ik ga maar op zoek naar verwarmd spiegelglas...dat wordt weer een opgave ben ik bang. Bij BMW kun je ze niet meer bestellen want daar kosten ze 60 euro per stuk maar de beste man kan niet zeggen of ze dan verwarmd zijn of niet. En ALS hij ze dan besteld dan MOET je ze afnemen....

Op zoek dus naar gebruikte!

Groeten,

Rogier :notworthy:

Link naar reactie

Bij mij zijn ze altijd en overal verwarmd, ongeacht of ik de achterruitverwarming aan heb.

Roodkapje even vragen kan natuurlijk nooit kwaad, die heeft nog wel eens het een of ander liggen...

Link naar reactie
Klinkt heel erg logisch. Ik ga maar op zoek naar verwarmd spiegelglas...dat wordt weer een opgave ben ik bang. Bij BMW kun je ze niet meer bestellen want daar kosten ze 60 euro per stuk maar de beste man kan niet zeggen of ze dan verwarmd zijn of niet. En ALS hij ze dan besteld dan MOET je ze afnemen....

Op zoek dus naar gebruikte!

Groeten,

Rogier :rolleyes:

Bestaat er niet zoiets als een folie (zoals in de pioniertijd om een onverwarmde achterruit te verwarmen)?

Folietje kleven, draadjes erheen, en vwala! Zitten die draadjes trouwens reeds in elke Z3? (soms is het voor de fabrikant goedkoper één type kabelboom te maken, met reeds een voorziening voor accessoires)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

UPDATE:

Ik ben nog steeds op zoek naar de verwarmde spiegels.

Wie kan mij vertellen of de BMW nummers die HIER staan inderdaad de verwarmde versies zijn?

Ik ben bij de garage geweest maar daar kunnen ze niet garanderen dat het de verwarmde versies zijn. Ze willen ze wel bestellen maar dan MOET ik ze afnemen <_< ....

Hulp!

Groeten,

Rogier :mellow:

Link naar reactie

Als ik het zo lees, heeft BMW alleen nog maar verwarmd spiegelglas.

de vraag blijft: Heb je de benodigde kabels al in je deur?

Der Unterschied zwischen einem beheizten und einem unbeheizten Außenspiegel liegt darin, dass das Spiegelglas anders ist und es mit zwei zusätzlichen Kabeln mit dem Spiegelmotor verbunden ist. Das Spiegelglas kann man problemlos bei BMW kaufen (die haben keine unbeheizten mehr im Programm). Die fehlenden Kabel kann man leider nicht einzeln kaufen. Daraus ergeben sich zwei Alternativen:

1. Neuen kompletten Spiegel kaufen (mit Glas und Kabel)

2. Nur das Spiegelglas kaufen und die zusätzlichen Kabel selbst herstellen.

Ich habe mich natürlich für die zweite Alternative entschieden.

Link naar reactie
Als ik het zo lees, heeft BMW alleen nog maar verwarmd spiegelglas.

de vraag blijft: Heb je de benodigde kabels al in je deur?

Hoi Ruud,

Ik ga de bekabeling zo maken zoals op die Duitse site is aangegeven, dat komt wel goed.

Maar is het een feit dat ze nu alleen nog verwarmd zijn....

En welke spiegels heeft iedereen? Convex of standaard? <_<

Groeten, Rogier :mellow:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.