Ga naar inhoud

In memoriam Ellie


RobC

Aanbevolen berichten

Ellie is overleden op 14 februari. Let op: hieronder staan oude reacties!!

Het lijkt mij respectvol naar Ellie, Aad en de naaste familie om alle posts in dit topic te laten staan, hoe wrang ze soms achteraf (!) misschien ook zijn. De onderlinge verbondenheid van de members van dit forum ook in slechte tijden moge duidelijk zijn en de reacties zijn naar mijn mening hartverwarmend.

Het In Memoriam Ellie en de daarop volgende reacties is direct met deze link te bereiken:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?s=&sho...st&p=134495https://www.bmwzforum.nl/index.php?s=&sho...st&p=134495

Rob, 18.02.2008

_____________________________________________________________________________

Update: 3 maart 2007

Bericht van Aad, van hedenmorgen:

De artsen konden gisteren mededelen, dat het beenmerg dat afgelopen woensdag bij Ellie is afgenomen schoon is! Er zijn GEEN leukemiecellen te traceren!!

Ellie heeft weliswaar nog veel last van zeer ongemakkelijke bijwerkingen, maar weet ook die te doorstaan. Mentaal is ze een kanjer en ze ondergaat positief alles wat ze doorheen moet.

Een geweldige resultaat, dat vertrouwen geeft voor de toekomst.

Ellie, Aad en kinderen, van harte gefeliciteerd! ^_^

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update: 2 februari 2007

Een paar dagen geleden mochten we een mooie kaart van het Z3 forum ontvangen, vanuit Friesland.

Heel leuk dat jullie, zelfs tijdens een gezamenlijke tourrit, aan ons gedacht hebben. Dat doet ons heel goed.

Momenteel gaat het redelijk. Het is hard werken om alle bijverschijnselen van de beenmergtransplantie het hoofd te kunnen bieden. Maar, zeggen we, iedere dag is er een en de dag die achter ons ligt komt (gelukkig) niet meer terug. We richten ons dus op de toekomst en hopen dat die er net zo mooi uit mag zien als het bericht, dat we niet lang geleden gekregen hebben.

in de toekomst hopen we er weer bij te zijn en samen met jullie te genieten van onze gezamenlijke hobby.

Nogmaals dank voor alle belangstelling, kaarten en mails en goede wensen.

Hartelijke groet

Ellie en Aad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update: 26 januari 2007

B) :unsure::thumbup::thumbup::thumbup:

Een paar minuten geleden de onderstaande mail van Aad ontvangen:

Hallo Rob en Veerle

Een korte mail, Ellie moest vandaag om 12 uur het LUMC bellen voor de uitslag van de beenmergpunctie en voor het ingaan van een traject, stoppen of doorgaan.

We hebben een goed bericht ontvangen. Ellie is nu leukemie vrij, er zijn geen leukemie cellen gevonden in haar beenmerg, de T cellen van de transplantatie doen dus goed hun werk in het vernietigen van de leukemie-cellen.

Groet,

Aad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23 december 2006

Ik heb vanmiddag Aad aan de telefoon gehad en hij vertelde mij dat hij het op prijs zou stellen als iets zeer persoonlijks toch op het forum gepost zou worden. Aad wil uiteraard geen details maar wil wel laten weten dat er iets zeer ernstig aan de hand is.

Ik voldoe graag aan zijn verzoek en probeer zo goed mogelijk e.e.a. weer te geven. Ik ben niet de beschrijvende journalist, dus vergeef me de persoonlijke noot (Bij teruglezen na het schrijven van dit bericht zie ik dat het erg vanuit mijn hart is en wellicht van de hak op de tak is geschreven. Dat zij dan maar zo). Komt 'ie:

Dat dit forum een afspiegeling is van de dagelijkse gang van zaken in de maatschappij, het normale leven, mag inmiddels als bekend worden verondersteld. We leven mee met geboortes, we zijn blij bij het verwerven van een set fraaie wielen en de aankoop van een prachtige Z4. Net zo hard leven we mee met de melding van een aanrijding, een deuk van voor tot achter of velgen die slecht worden gerepareerd door een velgendokter.

Nu is er verschrikkelijk slecht nieuws en ook dat mag hier bekend worden, mag ook hier worden vermeld.

Dit schrijven gaat met name over Aads vrouw Ellie. Zijn Ellie is ziek, heel erg ziek. Ik zal niet uitweiden over de duur van de ziekte, de ziekte zelf en de al gedane (niet aangeslagen) behandelingen, maar leukemie in de meest agressieve vorm is het sleutelwoord. Op dit moment, letterlijk nu, vandaag, wordt weer chemotherapie toegepast en volgt er eerder dan normaal zou gebeuren nog het een en ander (bestraling), met helaas maar een overlevingskans van uiteindelijk minder dan 10%. Ja, je leest het goed, een overlevingskans van minder dan 10%. Dit is de laatste strohalm die er is.

Ellie is er fantastisch onder, is positief, is sterk en gaat volledig voor dit laatste redmiddel. Ellie is ook reëel en op de hoogte van de kans van slagen van deze laatst mogelijke ingreep.

Dit is zo'n beetje wat Aad jullie wilde laten weten, uiteraard zonder mijn er ingeslibte persoonlijke woorden.

Een aantal 'oude' leden is al op de hoogte van deze trieste situatie. Aad, bij velen bekend als de man die op het forum altijd klaarstaat met waardevolle, technische adviezen,die aanwezig is op de klussendag bij Detmar uitsluitend om te helpen en die met zijn Ellie de moeite neemt ons gedag komt zeggen bij de laatstelijk verreden Limburg-meeting, heeft het moeilijk.

Aad is nu niet veel op het forum en is dus minder of niet met PM te bereiken Wil je hem mailen doe dat dan naar:

Aad PUNT ellie APESTAARTJE 12move PUNT nl

Voor een kaartje of een briefje schrijf je naar:

Leids Universitair MedischCentrum

Afdeling Hematologie/Beenmergtransplantatie

t.a.v. Ellie Eijk, kamer 63

Postbus 9600, 2300 RC LEIDEN

Rob.

aadeijkia9.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Moeilijk om in deZe situatie een 'hart onder de riem te steken', wat Zijn nú wijZe woorden... ^_^

Als 'lid van de oude garde' was ik gisteren al op de hoogte gesteld en heb sindsdien veel aan hun gedacht.

In ieder geval ben ik blij Aad & Ellie nog geZien te hebben tijdens 'onZe' laatste Limbo-rit.

Als er iemand is die graag grapjes maakt en hoort, gekke dingen doet en veel dagdroomt, dan ben ik het wel.

Echter, ik ben óók iemand die dít soort dingen niet Zómaar naast Zich neer kan leggen...

Voor wat het waard is:

Ik Zal veel aan jullie denken de komende tijd en wil gaarne met alle kracht meegrijpen aan die laatste strohalm...

Damn, wat hoop ik toch dat jullie straks kunnen Zeggen dat het geluk aan jullie Zijde is.

Héél veel sterkte, hoop en geluk, dat is het enige wat deZe Zuidelijke Mafketel jullie kan toewensen.

Limbo FreetZZZ.

Link naar reactie

Ik ben een newbie en ken volgens mij Aad en Ellie niet maar ik kreeg wel een brok in de keel van de woorden van Rob.

Wat moet een mens hierop zeggen? Ik heb inmiddels wel geleerd dat het altijd op prijs wordt gesteld dat je laat merken dat er meegeleeft wordt. Dus bij deze; Aad en Ellie, veel sterkte met deze onmogelijke strijd. Helaas is het leven vergankelijk en soms oneerlijk...

Edit: Rob we sturen een kaartje. Is een kleine moeite. Ik roep bij deze iedereen op hetzelfde te doen.

Link naar reactie

Heel veel stekrte toegewenst van mijn kant, en dat Ellie bij de gelukkige 10% mag zitten!

Kanker is gewoon een TE oneerlijke ziekte :angry:

Vandaag precies 3 jaar geleden dat ik een erg goede vriendin verloor aan de ziekte, ze was 18 :(

Link naar reactie

Ook wij kennen deze mensen niet persoonlijk, maar willen toch langs deze weg veel sterkte toewensen aan de getroffen familie.

Kanker is idd een oneerlijke ziekte, maar zoals eerder al verteld, moet je blijven erin geloven, ook al heb je zogezegd maar 10% slaagkans.

Ik ben -nu ruim 10 jaar geleden- ook getroffen door een variant van deze ziekte en de belgische dokters stonden voor een raadsel want ze hadden deze variant toen nog nooit gezien. Ik was het derde "geval" in europa met deze levensbedreigende ziekte. Ik kreeg slechts drie maanden maximum met een hoop verdriet tot gevolg...

Maar zie, na een berg positieve gedachten, een hoop levenslust en een pak goede moed kwam ik er na anderhalf jaar zware chemo en straling toch door! Nu ben ik kerngezond.

Waarom vertel ik dit? Omdat je MOET blijven geloven in een goede afloop. Positivisme is de helft van de kuur!

Daarom wensen wij Ellie en familie in deze bikkelharde strijd gemeend veel moed en sterkte toe!

Bart & Barbara

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.