Ga naar inhoud

Met de X3 of de WRX op wintersport??

Rubenz3

Aanbevolen berichten

Nee het is geen typfout, maar ik sta in dubio om of met de WRX of met een X3 naar de wintersport te gaan. Beide hebben een volledige winteruitrusting. Met de WRX wordt het weer een lekker potje rijden over de Duitse Autobahn en eenmaal op bestemming lekker spelen in de sneeuw :D . Met de X3 zal het meer cruisen worden; is namelijk een 2.0d .

De X3 is namelijk van een oom van me en die heeft momenteel last van zijn ogen, waardoor ie zelf niet rijdt; ze rijden met mij mee. Maar aangezien zij beiden al wat op leeftijd zijn, denk ik dat het geluidtechnisch beter zal zijn om met de X3 te gaan <_< .

Ben benieuwd wat jullie keuze zal zijn :D

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De X3 is namelijk van een oom van me en die heeft momenteel last van zijn ogen, waardoor ie zelf niet rijdt; ze rijden met mij mee. Maar aangezien zij beiden al wat op leeftijd zijn, denk ik dat het geluidtechnisch beter zal zijn om met de X3 te gaan <_< .

Ben benieuwd wat jullie keuze zal zijn :D

Ben misschien een beetje heel erg materialistisch en berekenend, maar zou dan met auto van oom gaan. Rijgenot heb je nauwelijks in de wintersportfiles en met zo'n lange winterse reis is er veel meer kans op schade en bandenslijtage aan de eigen auto + je km stand op de teller is gelijk 2000km meer.(=waardevermindering). Het mooiste is een leasebak, dan heb je dit soort morele dilemmas niet.
Link naar reactie
Ben misschien een beetje heel erg materialistisch en berekenend, maar zou dan met auto van oom gaan. Rijgenot heb je nauwelijks in de wintersportfiles en met zo'n lange winterse reis is er veel meer kans op schade en bandenslijtage aan de eigen auto + je km stand op de teller is gelijk 2000km meer.(=waardevermindering). Het mooiste is een leasebak, dan heb je dit soort morele dilemmas niet.

De WRX is ook een leasebak. Vandaar dat ik ook in dubio zit; ook in het buitenland betaalt de baas de benzinekosten. Een keer wat "hoger" zitten lijkt me ook wel iets hebben. Ik denk dat je met de X3 iets relaxter rijdt, mij kennende <_<

Link naar reactie
denk dat je na 1500km toch een heel beetje zuiniger met de x3 zal zijn :schater:

kan je ginder nog wat meer los gaan ipv het in de tank te gooien!!!

Het schijnt dat als de tank wordt volgegooid bij Arnhem we in één keer naar de bestemming kunnen rijden (+/- 1.000km). Nou, misschien met zijn rijgedrag :D <_<

Link naar reactie

X3 !

Lijkt me oa comfortabeler, metname voor je waarschijnlijk oudere passagiers (oom?).

Kofferbak kan ook meer in lijkt me ! <_<

WRX nodigd natuurlijk weer uit om snel te gaan rijden maar daar heb je in de wintersport files ook niet veel aan !!?? :D

:D

Link naar reactie

Wat bagage betreft kunnen we inderdaad beter met de X3 gaan. De WRX heeft wel een redelijke bagageruimte, maar werkt nog met van die handige beugels die je bagageruimte ingaan :D En inderdaad, als het weer tegen zit kan je toch niet hard tekeer gaan op de Autobahn. Beide hebben ze 4x4 <_< en dat is het belangrijkste.

Trouwens, hoop de files wel een beetje te ontwijken. :D Daarom ga ik volgende week vrijdagochtend vroeg weg en pas op maandag een week later weer naar huis. Ontloop je de wisseling van de wacht op zaterdag (hopelijk).

Link naar reactie
Trouwens, hoop de files wel een beetje te ontwijken. :unsure: Daarom ga ik volgende week vrijdagochtend vroeg weg

Gezellig, staan we samen in de file (ook op vrijdag) Ben niet te herkennen aan Z3 want ga incognito in de Santa Fe.

Link naar reactie
De WRX is ook een leasebak. Vandaar dat ik ook in dubio zit; ook in het buitenland betaalt de baas de benzinekosten. Een keer wat "hoger" zitten lijkt me ook wel iets hebben. Ik denk dat je met de X3 iets relaxter rijdt, mij kennende :wave:

Dat hoger zitten is erg fijn voor veel autobaan.

Ben begin deze maand met een ML naar Spanje geweest, en terug natuurlijk...

Je stapt gewoon relaxt uit, ook al was het dik 1500km voor een enkele reis.

Voor mij zal de keuze niet zo moeilijk zijn :unsure:

Link naar reactie

Na een goede nachtrust vannacht met de vankantie in gedachte, heb ik de keuze gemaakt met dank aan U allen!! Ik heb besloten om deze keer met de X3 te gaan ;) :wave:

Het lijkt mij inderdaad een stuk relaxter rijden op een lange afstand en denkl ook niet zo gejaagd. Ik ben toch wel van het type "vorige keer in 8,5 uur; nu dan in 8 uur proberen". Komt ook doordat de WRX zich daarvoor leent. Dit keer lekker wat rustiger aan doen. Dan maar iets langer over de reis doen, maar wellicht fitter uit de auto stappen op de eindbestemming. Heeft ook z'n voordeel; kan ik tenminste een paar biertjes extra op voordat het lampie uitgaat :wave:

Van de week eerst maar eens even lekker met de X3 een stuk rijden om te kijken wat ie kan. Moet natuurlijk wel een beetje aan de wagen gewend zijn voordat ik de reis aanvang; uit veiligheidsoverweging :offtopic: Kijken of ie er in trapt :D

Link naar reactie
Gezellig, staan we samen in de file (ook op vrijdag) Ben niet te herkennen aan Z3 want ga incognito in de Santa Fe.

Zal wel even naar je :wave: als ik je toch tegen kom op de Autobahn. Ga nu straks op elke Santa Fe letten :wave: Ik ben te herkennen als bestuurder van een Iceblaue X3 (dat is toch in gewoon Nederlands Babyblauw :offtopic: ;) ).

Deze kleur dus:

x3x30008es8.jpg

Ach ja, zotheid komt met de leeftijd, zeg ik dan maar :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in