Ga naar inhoud

warmloop

fisigun

Aanbevolen berichten

Hey buddy's, alles bon?

Een probleempje met mijn Z3:Ik heb mijn karretje een 6 maand, gekocht in een officiele garage met 1 jaar garantie. Een 3 tal maand geleden gaat te temperatuurmeter in het rood, wagen onmiddellijk stilgelegd en gewacht, temp is terug normaal. Enige dagen later opnieuw hetzelfde liedje. Garage gebeld en zij vernieuwden de radiator en thermostaat. Volgende probleem: het water reservoir zakt. Garage vervangt waterdarm. Probleem niet opgelost, dus garage vervang koppakking (joint de culase). Waterreservoir ok, nu olie verlies. Dus de garage vernieuwt het distributiedeksel. Alle lekken zijn dus gedicht maar ik heb nu het gevoel dat de motor (19i) verlies van vermogen heeft, hij lijkt te willen sputteren bij het iets harder optrekken.

Mijn vraag nu: Is dit normaal of lijk ik helemaal zot te worden?

Dit alles heeft me niets gekost maar ik heb zo t gevoel dat de thermostaat nog es kan blijven hangen en mijn garantie zal voorbij zijn en ik dit alles uit mijn zak zal kunnen betalen.

Graag jullie advies en bevindingen en alvast bedankt hé!!

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Compressie test laten uitvoeren bij willekeurige garage, en/of de computer laten uitlezen bij de dealer. Pas dan weet je zeker dat het tussen je oren zit. :D Mijn 1.9 is niet bijzonder snel, maar trekt vanaf 3000 toeren wel in één vloeiende lijn door, zonder enige vorm van sputteren zoals jij het omschrijft. <_< Onder dat toeren gebied komt de motor gewoon koppel tekort, en wanneer je in de verkeerde versnelling zit komt die wat moeilijk op gang.

Link naar reactie
Garage vervangt waterdarm.

Mijn vraag nu: Is dit normaal of lijk ik helemaal zot te worden?

Dit alles heeft me niets gekost maar ik heb zo t gevoel dat de thermostaat nog es kan blijven hangen en mijn garantie zal voorbij zijn en ik dit alles uit mijn zak zal kunnen betalen.

Graag jullie advies en bevindingen en alvast bedankt hé!!

Het heeft er wel niks mee te maken, maar wat kunnen jullie zuiderburen je toch mooi uitdrukken.

Heerlijk!! <_<

Link naar reactie
Het heeft er wel niks mee te maken, maar wat kunnen jullie zuiderburen je toch mooi uitdrukken.

Heerlijk!! <_<

Afgezien van de waterdarm die ik ook wel leuk vond, niet veel gekkere zinsnedes dan wij Brabanders zouden zeggen. Of zijn wij ook al zuiderburen :D :D .

Link naar reactie
Afgezien van de waterdarm die ik ook wel leuk vond, niet veel gekkere zinsnedes dan wij Brabanders zouden zeggen. Of zijn wij ook al zuiderburen :D :D .

ALLES onder de grote rivieren zijn voor "ons" Zuiderlingen Bas !!! <_< :D

Link naar reactie

Allé, toch door de mand gevallen en ik had zo mijn best gedaan......

Ik kom regelmatig in Holland en zo sprak ik es over de voetbal, en ik probeerde wat beschaafd te zijn

dus sprak ik over een doelwachter, die Hollanders keken me aan alsof ik 'stront' had gezegd, jullie spreken

dus ook gewoon over een keeper, zo zie je maar hé.

Toch bedankt voor de info, ik had in mijn achterhoofd om dit te doen, zo, nu staat mijn besluit vast.

Link naar reactie

Dan misschien toch nog een praktische tip :wave:

Mocht het nou toch zo zijn dat je motor warm loopt en je moet per se toch verder?!

Zet dan in ieder geval je verwarming in de hoogste stand en de aanjager eveneens op de hoogste stand.

Zou het nou zo zijn dat je wat koelvloeistof hebt verloren, dan pakt hij het gedeelte (wat in je kachelradiator zit) mee en door je ventilator full te zetten voer je de warme lucht beter af en koel je de kachelradiator iets af.

Je krijgt er wel wat zweetbillen van, dus top open. ;)

Maar het liefst natuurlijk direct stoppen en laten afkoelen en zo nodig weg laten slepen

Suc6 en ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen. :unsure:

Link naar reactie
Allé, toch door de mand gevallen en ik had zo mijn best gedaan......

Heeft geen zin....

Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewerkt, kwam dagelijks een pintje pakken in de luchtbal of bij de zeemanskerk (aan de Noorderlaan). Maar het maakt niet uit wat je zegt.... Ze hebben je gelijk in de gaten!!!

Link naar reactie
Heeft geen zin....

Ik heb 2 jaar in Antwerpen gewerkt, kwam dagelijks een pintje pakken in de luchtbal of bij de zeemanskerk (aan de Noorderlaan). Maar het maakt niet uit wat je zegt.... Ze hebben je gelijk in de gaten!!!

Ze hebben in Antwerpen gelijk in de gaten dat jij een Hollander bent, of denk je dat fisigun een Hollander is die zich als Belg voordoet??? :wave: Je bent onduidelijk, IMHO. fisigun lijkt me, al was het maar gezien z'n profiel, een zuiderbuur. ;) :unsure:

Link naar reactie

Precies... en zoals hij schrijft heeft hij zijn best gedaan om niet te zwaar als 'zuiderbuur' te klinken.

Daarop is mijn reactie dat dat toch niet werkt.

(Ik lijk wel gek dat ik dit nog ga zitten uitleggen ook!!!)

Link naar reactie
Precies... en zoals hij schrijft heeft hij zijn best gedaan om niet te zwaar als 'zuiderbuur' te klinken.

Daarop is mijn reactie dat dat toch niet werkt.

(Ik lijk wel gek dat ik dit nog ga zitten uitleggen ook!!!)

Het is dus simpeler dan ik dacht.

Link naar reactie
Trouwens wel fijn dat 'fisigun' al geholpen was met dit draadje. We zijn weer aardig :offtopic: geraakt.

Correct, Danny en Marcel hebben het juiste antwoord immers al gegeven. En we geven gewoon Bas de schuld... ;)

Link naar reactie
Hey Hollanders,

Mijn naam is Gunther en ik ben wel degelijk een Belg, ik woon namelijk in Aalst;

maar allé ik vind jullie wel toffe gasten zenne.

Binnenkort kom ik es naar Amsterdam om wat accessoires voor mijn ZZZ.

ik hou jullie wel op de hoogte .....

Laat het even weten als je richting Amsterdam komt met de Z....... kunnen we altijd nog een pintje pakken :offtopic:

Link naar reactie
Hey Hollanders,

Mijn naam is Gunther en ik ben wel degelijk een Belg, ik woon namelijk in Aalst;

maar allé ik vind jullie wel toffe gasten zenne.

Binnenkort kom ik es naar Amsterdam om wat accessoires voor mijn ZZZ.

ik hou jullie wel op de hoogte .....

:angry: allé Gunther, gij moet niet paniekeren hé en kom ook eens een pintje in Groningen drinken. :mellow:

Link naar reactie
Correct, Danny en Marcel hebben het juiste antwoord immers al gegeven. En we geven gewoon Bas de schuld... :mellow:

Allé mennekes, dah vind ik zeker en vast nie tof! :angry:

M'n familie is afkomstig uit het Belgische en ga daar graag nun pintje vatten.

BTW, lekker en niet al te duur eten.... Funky Soul Patato te Antwerp.... Pattatekes zoals u pattatekes nog nooit gegeten hebt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in