Ga naar inhoud

Passen deze velgen?

Martin-Z3

Aanbevolen berichten

Zien er op de foto goed uit. Zie http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderd...tft3uz3%2BLa7ju

Gebeld maar de man vertelde dat de ET waarde niet op de velgen stond. Ik moet er een uur voor rijden (en weer een uur terug).

Iemand een idee of dit gaat passen op een Zetje uit 1996 dus zonder vette kont ?

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zien er op de foto goed uit. Zie http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderd...tft3uz3%2BLa7ju

Gebeld maar de man vertelde dat de ET waarde niet op de velgen stond. Ik moet er een uur voor rijden (en weer een uur terug).

Iemand een idee of dit gaat passen op een Zetje uit 1996 dus zonder vette kont ?

Hoi Martin,

Als het zo is zoals de beste man adverteert zijn het echte BMW velgen, dan staat de ETwaarde lijkt mij aan de binnenkant van de velgen ingeslagen. ;)

Hij heeft ze mooi schoon gespoten, dus het moet te vinden zijn.

Overigens niet duur en zien er mooi stoer uit, 17" is een mooie maat voor de ZZZ en biedt nog genoeg comfort.

Ga ervoor Tijger :thumbup:

Link naar reactie

Apart setje; op Z3 met deze velgen zie je vanuit de BMW optie meestal 225/45 of 245/40 banden liggen. Velgen zijn mooi, style 42 bolted (maar hel om te poetsen... ;) ). Het zijn wel 4 dezelfde maten wat imho het rijgedrag niet echt bevorderd ( ik heb achter liever wat breder.)

Of ze passen zou ik je zonder ET waardes (en met ook niet) kunnen vertellen. Wel weet ik dan op de originele velgen bijna zeker de ET waarde vermeld staat: tussen het hart en de bouten. Het lijkt me haast wel, maar daar zou ik niet op af gaan als het zo ver weg is.

€500 euro zou wel een heel mooi prijsje zijn..

Link naar reactie

Ik ben op zoek naar winterbanden (moest vandaag flink corrigeren toen ik een bochtje door ging... :mellow: ), en zag ook op marktplaats een setje staan, en ook maar 9km van mijn woonplaats. Niet duur iig. Wat denken jullie ervan???? (en niet snel voor mijn neus wegkapen! :angry::P )

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderd...9jP18f57x9Cv6Ld

Link naar reactie
Ik ben op zoek naar winterbanden (moest vandaag flink corrigeren toen ik een bochtje door ging... :mellow: ), en zag ook op marktplaats een setje staan, en ook maar 9km van mijn woonplaats. Niet duur iig. Wat denken jullie ervan???? (en niet snel voor mijn neus wegkapen! :angry::P )

Naar mijn mening een zeer goede prijs !! Als ze passen, kopen ! :P

Link naar reactie

Ik ben een complete n00b op dit gebied, maar hoe weet ik of ze passen? (ik kan net mijn olie peilen, daar houdt mijn auto-technische kennis wel op :mellow::angry::P ). Als ze passen nog een iemand zien te vinden die ze er onder wil schroeven...

Link naar reactie
Lijkt een goede prijs. Maar kijk ook hier op het forum. Daar staat een set, wel duurder, maar dat zijn wel lichtmetalen BMW wielen. Dat ziet je Z3 er in de winter ook goed uit.

Ik neem aan dat je hier op doelt? Zijn wel flink duurder, en het spijt me, maar vind die velgjes niet zo mooi :mellow:

Link naar reactie
Ik ben een complete n00b op dit gebied, maar hoe weet ik of ze passen? (ik kan net mijn olie peilen, daar houdt mijn auto-technische kennis wel op :mellow::angry::P ). Als ze passen nog een iemand zien te vinden die ze er onder wil schroeven...

Hebben ze in Onstwedde niet eens een GARAGEBEDRIJF ??????????? :schater:

Link naar reactie

Ze passen vanwege de ET waarde. En ook vanwege het feit dat de verkoper claimt dat ze onder de E46 en E36 passen (maken gebruik van dezelfde steek). Als je je er wat meer in wilt verdiepen:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=4472

Vraag wel naar de leeftijd van de banden, staat op de zijwand (4 cijferige code). Als deze nog uit het vorige decennia (ouder dan 6 jaar) stammen kun je ze beter links laten liggen. :mellow:

Banden na 2000 hebben een 4 cijferige code: 3204 = 32ste week 2004 bijvoorbeeld

Banden vóór 2000 hebben een 3 cijferige code: 148< = 14de week 1998

Link naar reactie
Hebben ze in Onstwedde niet eens een GARAGEBEDRIJF ??????????? :schater:

Goeie tip :mellow::schater: Hopelijk wordt het daar niet alsnog weer duur van, maar zal een "bevriende" garagehouder eens vragen wat ie daar voor vraagt.

Ze passen vanwege de ET waarde. En ook vanwege het feit dat de verkoper claimt dat ze onder de E46 en E36 passen (maken gebruik van dezelfde steek). Als je je er wat meer in wilt verdiepen:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=4472

Vraag wel naar de leeftijd van de banden, staat op de zijwand (4 cijferige code). Als deze nog uit het vorige decennia (ouder dan 6 jaar) stammen kun je ze beter links laten liggen. :P

Banden na 2000 hebben een 4 cijferige code: 3204 = 32ste week 2004 bijvoorbeeld

Banden vóór 2000 hebben een 3 cijferige code: 148< = 14de week 1998

Dankje!! Zal er op letten. Ik ga ze maar halen denk ik! :angry:

Link naar reactie

Is style 42 dus past

Link naar reactie
Ik neem aan dat je hier op doelt? Zijn wel flink duurder, en het spijt me, maar vind die velgjes niet zo mooi :mellow:

Die bedoelde ik inderdaad. Ze zijn ook niet mijn smaak, maar het zou jammer zijn als je er pas na aankoop van de andere wielen tegenaan was gelopen en het wel jouw smaak zou zijn geweest.

Link naar reactie

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderd...9jP18f57x9Cv6Ld

Leuk setje voor weinig, maar kijk even naar het bouwjaar van de banden zoals sledge vermelde.

Klusje doe je toch zelf, wat nou als je een lekke band krijg, dan moet je er ook aan geloven, ja je kan de wegenwacht bellen maar dan sta je nog een uur te blauwbekken van de kou. :P

Link naar reactie

De winterbandjes zitten er ondertussen onder. Het formaat is 205 (ipv 235 zomerbanden), ziet er dan wel niet zo mooi uit, maar rijd wel een stuk prettiger (minder spoorvorming). Zit nu toch ernstig te twijfelen over het formaat van mijn nieuwe zomerbanden...

dscn3774dg2.jpg

Link naar reactie
De winterbandjes zitten er ondertussen onder. Het formaat is 205 (ipv 235 zomerbanden), ziet er dan wel niet zo mooi uit, maar rijd wel een stuk prettiger (minder spoorvorming). Zit nu toch ernstig te twijfelen over het formaat van mijn nieuwe zomerbanden...

dscn3774dg2.jpg

235 is ook al erg breed voor aan de voorkant, 205 of 225 kan ook, is met name de velgbreedte en ET waarde die de looks bepalen :P Soms ligt de spoorvorming ook aan de banden zelf (toestand, merk, verschil voor en achter)

Link naar reactie
235 is ook al erg breed voor aan de voorkant, 205 of 225 kan ook, is met name de velgbreedte en ET waarde die de looks bepalen :P Soms ligt de spoorvorming ook aan de banden zelf (toestand, merk, verschil voor en achter)

Als ik met dezelfde ET waarde en velgbreedte nu overstap van 16" naar 17" wordt de look dan hetzelfde?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in