Ga naar inhoud

Ruitenwisser interval programeerbaar.

Keijzzzer

Aanbevolen berichten

Dankzij het forum heb ik inderdaad ontdekt dat mijn QP met koplampsproeiers ook deze functie heeft.

Wat me ook opgevallen is dat de instelling van de interval gewoon vastgehouden wordt, ook als het contact afgezet is geweest.

Daarnaast is me opgevallen dat als je de ruitenwissers in stand 1 zet (lage snelheid continue wissen, dus een standje hoger als interval) bij stilstaan deze ook in een soortement van interval terecht komt. Erg leuk en niet of nauwelijks bechreven in het instructie boekje.

Het lijkt bijna op de regencensor van mijn mercedesje......en totaal niet op die van de MG, die kent drie standen, namelijk uit, een beetje wissen, en de vooruit verlaten, maar ja dat zijn er dan ook drie wissers met als afmeting ongeveer 15 a 20 cm.

Overigens ken ik maar twee auto met 3 ruitenwissers op de vooruit, de MG tourer en de Jaguar E-type. (ook wel apart toch ????)

Link naar reactie

Klopt pampus, die stand die je beschrijft is een stand die snelheidsgerelateerd is.

Bart, jij had dus wel koplampsproeiers? Kan het nu even niet vinden in jouw topic? Ik heb iig geen koplampsproeiers, maar ben ook even scheel.. wil niet het verkeerde onderdeel bestellen <_<

Link naar reactie
Bart, jij had dus wel koplampsproeiers? Kan het nu even niet vinden in jouw topic?

:kisstogether: Daarvoor moet je ook niet in mijn topic zijn, maar in het topic dat je nu zit te lezen... Ping-pong!

Maar ik heb geen koplampsproeiers ('98 2.8 prefacelift), dus ik moest er een andere module voor aanschaffen :mellow: .
Link naar reactie
Het verhaal luidt dat er een Europese uitvoering is en een Amerikaanse, de Amerikaanse heeft de (instel) optie.

In het kastje (kon het niet laten, hem even van binnen te bekijken) zit in de Amerikaanse versie een relais meer.

Dit relais zou voor de koplampsproeiers zijn, ik verwacht dat de (Europese) Z's met koplampsproeiers dit kastje je al hebben.

Voor de overige modellen is het random, in ieder geval niet gelinkt aan het bouwjaar.

Maar zoals Roodkapje al zei het is gauw genoeg getest.

JCK

Denk dat je het nr van Bart moet hebben.

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Ok, Oud topic maar dit is te leuk om voor mezelf te houden; 

Mijn koplampsproeiers deden nooit wat in het boekje stond (elke 5de keer ruit sproeien is 1 keer koplamp sproeiers aan). Vond dat maar raar.

Gisteren eens gecheckt en inderdaad, volgens mijn optie lijst heb ik die dingen helemaal niet. Echter... Ze zitten er dus wel en de pomp doet het ook (ooit eens 12 volt direct op gezet).

Nu blijkt dat ik idd de module heb die dit niet ondersteund en dus ook de interval niet kan programmeren. Maar nu komt ie; als ik ruitenwisserpookje achter het stuur indruk (net zoals de boordcomputer functie aan de andere kant) dan gaan de koplampsproeiers gewoon lekker sproeien!!! Heb die auto nu bijna 7 jaar en dit wist ik niet en was me nog nooit opgevallen. Is dat normaal? Zie er niks over terug in de handleiding of hier op het forum.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in