Ga naar inhoud

Kleiner stuurwiel Z3?

Gast Dennuz

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met monteren van een kleiner stuurwiel in de Z3?

- altijd verlies airbag? of bestaat er een replacement stuurwiel met airbag (die dan werkt)?

- indien een stuur zonder airbag wordt gemonteerd, doen de overige airbags het dan nog wel of is het slechts ballast?

Thanks & Groet

Dennuz

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Thanks! Er wordt in de thread gesproken over dual stage airbags, weet iemand of dat van toepassing is op een April 1999 Qpe??

Ben overigens benieuwd wat de meningen zijn over het uiterlijk van het stuurwiel. Vraagt wel enorm om een logo. Maar eea ziet er wel erg aantrekkelijk uit om vast te pakken....

Groet

Link naar reactie

80% van de forummers zal zeggen dat het afbreuk doet op het uiterlijk. Daar hoor ik ook bij. :rolleyes::wave: Dual stage airbags zijn gemonteerd op facelift modellen. Weet niet of de QP daar ook onder valt. :angry:

Wat wil je eigenlijk bereiken. Kleiner stuur, of moet het dikker. Nieuw leerlaagje kan ook tegen een aantrekelijke prijs namelijk.

Link naar reactie
Momo stuurtje zonder airbag, zul je wel door de dealer moeten laten uitschakelen waarschijnlijk, maar het heeft verder geen invloed op de rest van de airbags.

momock6.jpg

Twee handels rechts van de stuurkolom? Wasdatte?? Ook nog wat metertjes links en rechts.

Nee, dat stuur staat IMHO niet lekker in een Z3, te veel "design".

Link naar reactie

Wij hebben nu ook een M stuur in plaats van het originele vrachtwagenmodel dat erin zat (ik ben nogal klein en kon er niet eens overheen kijken). Het scheelt behoorlijk. En het kan met airbag, wel zo veilig. Totdat ene M. (ik zal zijn naam niet noemen hij weet zelf wel wie ik bedoel :angry: ) iets verknalt waardoor je lampje blijft branden en je airbags dus uitgeschakeld zijn. :)

Maar hoe dan ook, een kleiner stuur rijdt een stuk prettiger!

Link naar reactie

Het moet vooral veel kleiner en in de tweede plaats dikker. Ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van het aftermarket aanbod.

Weet iemand diameter verschil tussen een 'gewoon' en een M-stuur? Overigens, wat is eigenlijk een M-stuur: mijne heeft wel een M-logootje, maar dat plakken ze overal op. Ik heb dus geen multi-color stitching, wat imho het echte m-stuur is?

Dennuz

Link naar reactie
Het moet vooral veel kleiner en in de tweede plaats dikker. Ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van het aftermarket aanbod.

Weet iemand diameter verschil tussen een 'gewoon' en een M-stuur? Overigens, wat is eigenlijk een M-stuur: mijne heeft wel een M-logootje, maar dat plakken ze overal op. Ik heb dus geen multi-color stitching, wat imho het echte m-stuur is?

Dennuz

Hier het originele vrachtwagenstuur

vrachtautoiz9.jpg

en het :newblush: stuur

mls9.jpg

In diameter scheelt het niet zo gek veel maar in beleving is het een hele andere wereld. Lijkt wel of ook de hoek of zo iets verandert. Diameter scheelt anderhalf of 2 centimeter.

Ben blij dat ik 'm heb omgewisseld in ieder geval.

Link naar reactie

Nou, dan heb ik dus blijkbaar een nep M stuur. En dat vind ik nog steeds veel te groot!

Ik ben lost wat betreft de stuurwiel thread, wat is nu een goede optie om een kleiner stuur te monteren met airbag?

Dennuz

Link naar reactie

Beste optie is het RAID stuur met airbag dat Danny heeft gepost in de eerste post, krijg je in verschillende afmetingen. Ik zou 34 cm pakken anders zie je helemaal geen instrumentarium meer.

Ze hebben verschillende modellen, enige nadeel vind ik de Ford focus look, wel lekker dik en goed afgewerkt.

En als je mat chroom in je interieur hebt kun je ook met zilver accent krijgen.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in