Ga naar inhoud

Beamer info


The Shrike

Aanbevolen berichten

:blink: uhh....Techniks..sl1200mk2 geen high end en daar kom je nu mee. dj toch dit meen je niet ben ik dan al zo lang met rotzooi aan de gang van daar dat m,n dj carriere nooit van de grond is gekomen :) kan ik in ieder geval die rotzooi de deur uit doen :schater:

Ik kan nog wel zo een draaitafel gebruiken, kunnen we op de 10e teminste echte muziek maken, ennu lenart jij draait toch :D

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kan nog wel zo een draaitafel gebruiken, kunnen we op de 10e teminste echte muziek maken, ennu lenart jij draait toch :)

geef maar een brul als je wilt gooi ik er 2 neer inclusief mengpaneeltje..in een handige flightcase :D

disco lampje er bij :blink:

Link naar reactie
:blink: uhh....Techniks..sl1200mk2 geen high end en daar kom je nu mee. dj toch dit meen je niet ben ik dan al zo lang met rotzooi aan de gang van daar dat m,n dj carriere nooit van de grond is gekomen :D kan ik in ieder geval die rotzooi de deur uit doen :schater:

Lekker houden! Fantastische platenspelers voor DJ's vanwege het aandrijvings syteem natuurlijk, en de pitch control. Alhoewel ze nu toch echt wel voorbij gestreeft worden door de moderne spelres van Fostex geloof ik :) Maar ja, wat weet ik daarvan, ik draai CD's (met daarop MP3's)

Maareh, als ik platen had kocht ik deze:

rpm9.jpg

Link naar reactie
Lekker houden! Fantastische platenspelers voor DJ's vanwege het aandrijvings syteem natuurlijk, en de pitch control. Alhoewel ze nu toch echt wel voorbij gestreeft worden door de moderne spelres van Fostex geloof ik :D Maar ja, wat weet ik daarvan, ik draai CD's (met daarop MP3's)

Maareh, als ik platen had kocht ik deze:

rpm9.jpg

die is zeker erg mooi :blink: zal wel een lekker prijs kaartje aan hangen...ik heb 4 sl1200mk2 ze zijn echt niet stuk te krijgen maar ik moet bekennen dat ook ik de strijd voor vinyl al een tijdje geleden opgegeven heb -_- het is onevenredig duur om een collectie op peil te houden.... :)

Link naar reactie

@DJ

Ik heb je verhaal gelezen en complimenten daarvoor. Ik kan me een goed beeld vormen wat het verschil is tussen CD en platenspeler. Bij digitaal mis je dus een hoop met dit samplen en filteren. En analoog is gevoelig voor stof en slijtage maar geeft wel een "continue" geluid en tot een hogere frequentie.

Dus mijn persoonlijke ervaring dat een CD vele malen beter klinkt als een platenspeler heeft dus puur te maken met het goedkope platenspelertje en de rest van goedkope apparatuur wat we hadden.

Dat met die filters, mengfrequenties en fourier transformaties heb ik ooit lang geleden op school gehad maar daar zitten al heel wat flessen whiskey tussen, inmiddels. :blink:

Maar als jij dit zo goed kunt horen, hoe kun je dan ooit naar MP3's luisteren? Dat is pure verkrachte muziek na het comprimeren.

Link naar reactie
@DJ

Maar als jij dit zo goed kunt horen, hoe kun je dan ooit naar MP3's luisteren? Dat is pure verkrachte muziek na het comprimeren.

Klopt, het heeft even geduurd voor ik me gewonnen gaf. Maar zoals wij ook altijd op school zeiden: Het gaat om het liedje.

Als je moet kiezen tussen een leuk liedje door de telefoon horen of NIET horen. Dan kies je het eerste.

Ik hoor nu trouwens ook alang niet meer alles (DJ he :blink: ) Maar kan wel goed selectief luisteren. Dat verpest echt veel want je hoort ieder foutje. Kan ook niet meer echt genieten van een gewone stereo want ik ben vreselijk verwend door m'n werk (studio) Ik heb dus thuis ook maar een eenvoudig setje want echt goed spul kan ik toch niet betalen :D Maar je kan veel doen door slim te zijn. Oude 2e hands Quad versterkers b.v. Klinkt als een klok (gigantische voeding en Elco's) en is militaire kwaliteit. Koop er voor iedere speaker 1 en je hebt optimale kanaalscheiding (gescheiden voeding) en je kan ze dichtbij je speakers zeten -> kort snoer-> weinig verlies. Eenvoud is de sleutel.

Link naar reactie
je bedoelt zoiets?

Wel jammer dat napoje aka. panoje aka the man in back aka de intrigant, nog maar zo weinig langs komt! :blink:

Oh whauw!!! En ik maar denken dat m´n pa unieke motoren bouwt op schaal (http://heetgasmodelbouw.ridders.nu). Hij heeft zelfs met deze modellen de nationale televisie gehaald (http://www.hetklokhuis.nl/klokhuisstreams/welcome.cfm en dan onderwerp Perpetuum Mobile, waar twee schaalmodellen gebruikt worden), maar dit is toch wel even iets anders.

Ik ga ´m eens vragen of hij een 3.2 liter 6-pitter in lijn kan maken op schaal 1:3.... Komt dan echt in de woonkamer op een voetstuk.

Link naar reactie
Oh whauw!!! En ik maar denken dat m´n pa unieke motoren bouwt op schaal (http://heetgasmodelbouw.ridders.nu). Hij heeft zelfs met deze modellen de nationale televisie gehaald (http://www.hetklokhuis.nl/klokhuisstreams/welcome.cfm en dan onderwerp Perpetuum Mobile, waar twee schaalmodellen gebruikt worden), maar dit is toch wel even iets anders.

Ik ga ´m eens vragen of hij een 3.2 liter 6-pitter in lijn kan maken op schaal 1:3.... Komt dan echt in de woonkamer op een voetstuk.

Wauw :blink: Prachtige hobby. Je mag terecht trots zijn op je vader. Het zou met niet verbazen dat hij zo'n auto zou kunnen bouwen. Ik doe ook aan modelbouw maar ben maar een amateur vergeleken met je vader.

Link naar reactie

Hartstikke off-topic:

Ik heb voor geen meter verstand van beamers en hifi en dat soort zaken, maar ik heb het idee dat deze dame ook nogal lerende is, op dat gebied. Het knopje lijkt ze al wel gevonden te hebben.

videoqg8.jpg

Link naar reactie
Hartstikke off-topic:

Ik heb voor geen meter verstand van beamers en hifi en dat soort zaken, maar ik heb het idee dat deze dame ook nogal lerende is, op dat gebied. Het knopje lijkt ze al wel gevonden te hebben.

Maar dat is toch geen autosite :D

Link naar reactie
Hartstikke off-topic:

Ik heb voor geen meter verstand van beamers en hifi en dat soort zaken, maar ik heb het idee dat deze dame ook nogal lerende is, op dat gebied. Het knopje lijkt ze al wel gevonden te hebben.

videoqg8.jpg

Ik heb het knopje anders niet kunnen vinden in dit plaatje, er zit een lapje stof voor ofzo :D

Link naar reactie

Leuke test ;)

83.3% Correct met 3 wodco's op. Dat gaan me morgen na de koffie nog eens doen :wave:

pitch test 2.1 Hz. Ze vergeten er even bij te vertellen op welke frequentie dit is. Dat maakt gigantisch veel uit.

Als je het verschil tussen 200 en 202 Hz hoort is dat niet bijzonder. Maar het verschil tussen 14.000 en 14.002 is door een mens godsonmogelijk. Het spectrum loopt logaritmisch op. Kom d'r maar in Shrike. <_<

Link naar reactie

ff update.

Wij (divine plural, want ik ben wel omnipotent natuurlijk -_- ) hebben na bovenstaande info en nog enkele andere bronnen voorlopig de keuze gezet op een LCD TV en wel de Sharp 32" GA9E. Natuurlijk is groter leuker, maar dat kost ook wat. Zolang de decoder formats nog niet standaard zijn, blijf ik ff af van TVs met een decoder en de 1080-jongens zijn mij gewoon te duur.

De beamer is voorlopig afgevallen omdat ik het gevoel kreeg dat ik over 3 jaar weer iets nieuws moest kopen wanneer ik nu een beamer koop, en dat vernietigt mijn hele punt van slim zijn en de LCD overslaan. Moet hem nog ff zien, maar tot nu toe is Sharp altijd de beste geweest als ik ergens ging kijken (heb al een kleine versie op de slaapkamer), dus daar zit ik redelijk vast aan.

Dank voor alle info.

Link naar reactie

Wij (hoor mijn nou :P ) verhuren wereldwijd de

Samsung 32 " LCD data & video/audio inputs, 1366 x 768
evenals de
Sharp LC-M3700 37" LCD Monitor 16:9, 1366 x 768, multistandard, RGB-HV (5 bnc)/component/S-video/composite, 42 lbs

Wat betreft consumenten beamers zit je bij Sharp wel goed. Moet het beter dan is er maar 1 merk, Barco.

succes -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.