Ga naar inhoud

Geen BMW maar toch...

bridders

Aanbevolen berichten

• Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En de hypocrite overheid , maar zeiken dat auto's vervuilen (=3% van het totaal) intussen lekker de zakken vullen en dan lekker Maoreinisse stemmen, wordt het nog een beetje meer.

Link naar reactie
Ja vond ik ook, reed alleen een watje in die geen gas durfde te geven, die Mercedes AMG's klonken ook niet verkeerd (voor een taxi) :blink:

Klopt, gozer met de GT was voorzichtig, net als die kerel met de F40...

En wat een geluid uit die witte 3 serie, die DTM wagen ofzo???

Link naar reactie
Speciaal voor Pierre (helaas geen RS): Filmpje

Overigens noot geweten dat met deze auto's rally's worden gereden...

Nu moet ik toch wel effe reageren... :wave:

Filmpje kende ik nog niet, maar is een mooie collage van beelden die ik hier in Belgie al wel had gezien.

De Porsche GT3 road challenge was een initiatief van Future World. Bedoeling was een soort cup met een 5-tal Porsches te laten rijden in het Belgische rallykampioenschap. Rijder diende alleen een budget en een uitrusting mee te brengen, voor de rest (wagen + infrastructuur) zou het team zorgen.

De eerste testritten werden op een besneeuwd circuit van Francorchamps gereden door Marc Duez, evenals de eerste rally's. Daarna hebben oa. Patrick Snijers en Yannick Bodson nog een rally met elk een exemplaar gereden. Project kwam echter niet van de grond wegens te hoge instapprijs. Voor het zelfde budget huur je ook een Mitsu Evo 7 of 8 of een Sub WRX. En dan rij je mee vooraan, iets wat met die Porsches niet evident was. Enkel "oude" piloten als een Duez en Snijers, die in de jaren 80 met een 911 SC/RS reden, kunnen met dit tuig mee vooraan rijden. En in het filmpje zie je goed wat ik bedoel, om echt snel te gaan met zo'n Porsche moet je ermee kunnen "spelen".

Toch kan men dit en volgend jaar nog in Belgie rally's rijden met oa deze Porsches, M3's, Nissan 350 Z's, enz. Men heeft een appart klassement gemaakt voor GT's.

Ik hoop nog vurig dat er volgend jaar wat meer deelnemers voor een Gt kiezen. de essentie van rallyrijden : dwars gaan en mooi geluid...

BTW Nu zondag neem ik als co deel aan de MCE rallysprint op het circuit van Zolder. Ditmaal met een Toyota Gt Four groep A. Een 4x4 dus :thumbup:

Link naar reactie

Dit seizoen reed Tim Van Parijs met een Porsche GT3 in het GT klassement. Hij stond op het punt om de titel te behalen, maar tijdens de shakedown van de laatste rally (Condroz Rally) ging hij na een jump keihard van de baan. Met dit resultaat...

dyn006original800542pjpav9.jpg

Hijzelf ligt in het ziekenhuis met meerdere breuken (bekken, onderbenen, ribben) en de titel ging naar de Nissan 350Z. En met die Porsche kan men niet veel meer aanvangen, denk ik...

Van Parijs leerde rallyrijden met een Citroen Saxo (voortrekker) en reed daarna verscheidene jaren met een Mitsu Evo (4x4). Hij vond het rijden met de Porsche een echte uitdaging en beweerde dat ie de limieten nog niet had gevonden. Nu wel, neem ik aan...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in