Ga naar inhoud

Benzineklep vergrendeling

Marvin

Aanbevolen berichten

Ga ik gister de ZZZ wassen, denk ik : wat staat de benzineklep ongelijk met het body ? :m:

Bleek het rubber nokje wat de klep op de juiste sluit afstand houd en beschadiging voorkomt met sluiten, WEG te zijn ! :( Dus daarom stond de klep iets verzonken in de body ! :m:

Maaaaaaaaaaaar, dat resulteerd dat de pen/pin van de centrale vergrendeling niet mooi voor het gat van de klep zit. Dus bij het sluiten van de vergrendeling "slaat" deze tegen een blokkade van de klep aan !

Een heel verhaal , maar daardoor is de pen/pin dus wel gebroken !!! :m:

Nu heb ik al bij TIS, ETK en op het Forum gezocht, maar kan evengoed niets over onderdelen en/of werking van die vergrendeling vinden !!!!???? :blink:

Help, mede forumers !!

ps. eea is toch voor iedereen belangrijk om in de gaten te houden ! Het rubber nokje is tijdens tanken waarschijnlijk kwijt geraakt !? :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

dat rubber nokje ben ik ook al een paar maanden kwijt :blink:

opgevangen met een stukkie foam, moet nog eens langs de dealer, maar ik voel me dan zo lullig om een onderdeeltje van een paar eurocent.

Ik heb geen sluitpin, maar een aflsuitbare tankdop, dus ik kan je niet verder helpen. :thumbup:

Link naar reactie

Mijn centrale vergrendeling ter hoogte van de benzinedop werkt ook niet.

Ik vind het niet echt veilig zo.

Is dit inderdaad moeilijk te vervangen? waar zit dat motortje of pompje?

Momenteel heb ik een tankdop met slot gestoken van het merk GATES.

Op termijn zou ik dit toch weer willen repareren.

Link naar reactie

51178153364 moet je hebben. Mij was hij er ook afgevallen bij de vorige wasbeurt. Had mij nog zo voorgenomen om dat ding vast te lijmen, maar één tank beurt later was ik hem alweer verloren. :thumbup: Moet ik weer extra naar de dealer voor zo'n stom rubber stopje. :blink:

@Ivo, de faclift modellen hebben een tankklepje dat doormiddel van een pinnetje wordt afgesloten.

Nodige onderdelen:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=41&fg=25

Link naar reactie
51178153364 moet je hebben. Mij was hij er ook afgevallen bij de vorige wasbeurt. Had mij nog zo voorgenomen om dat ding vast te lijmen, maar één tank beurt later was ik hem alweer verloren. :thumbup: Moet ik weer extra naar de dealer voor zo'n stom rubber stopje. :blink:

@Ivo, de faclift modellen hebben een tankklepje dat doormiddel van een pinnetje wordt afgesloten.

Nodige onderdelen:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=41&fg=25

O.k. Danny, ik had er overheen gekeken, het is item 20 volgens mij en is een deel van de bowden cable ! :m:

Lastig te vervangen denk ik !? :m:

Misschien dat Ruud hier meer over weet !!?? :m:

ps. een afsluitbare tankdop is ook een optie hoor Ivo, maar orgineel is mooier !

Link naar reactie
Kwestie van achterscherm demonteren?

Die actuator (zal het motortje wel zijn) is stervens duur. Wel leuk om naderhand uit te rusten, wil wel eens weten waar die vandaan aangestuurd wordt.

Volgens mij is het binnenscherm verwijderen voldoende.

Stelmotor is iets van 65 euro de bowden kabel 4 euro.

De bedrading moet haast aanwezig zijn en hij wordt aangestuurd vanuit de centrale deurvergrendeling.

Ik heb de draden ervan gebruikt om de CONRAD knippermodule te sturen.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in