Ga naar inhoud

Middenconsole


Peet

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Weet iemand van jullie of dit (nieuwe) type middenconsole past in een model '96?

En hoe kan ik dat het best demonteren/monteren?

Ik hoor het graag weer van jullie :)

cwp09cq1.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja hoor Peet,dit gaat gewoon passen :lol:

Je moet alleen wel een nieuwe boordcomputer kopen( een ronde) en deze laten inlezen bij de dealer binnen24 uur na montage :thumbup:

En om te demonteren en monteren, gewoon een aantal schroefjes verwijderen aan de zijkant voor (4x) en de radio demonteren want daar achter zitten ook nog schroefjes ( 2x) en dan aan de achterzijde naast je stoelen nog 2 schroeven demonteren( die zie je als je je stoel in de voorste stand zet) en onder de asbak ook nog ,maar dat weet ik niet zeker meer :)

Het console zit met 2 pennen in je dashboard om te centreren en de console moet je dus ook naar achteren verwijderen.

Als de console dan gedemonteerd is, kun je aan de achterkant de panelen los schroeven

Zo,...... Succes het is niet zo moeilijk ^_^

Oh ja, en de diverse schakelaars druk je er zo uit, schakelhoes er omhoog uitrekken enz.....

^_^

Link naar reactie
Ja hoor Peet,dit gaat gewoon passen :D

Je moet alleen wel een nieuwe boordcomputer kopen( een ronde) en deze late inlezen bij de dealer binnen24 uur na montage :lol:

En om te demonteren en monteren, gewoon een aantal schroefjes verwijderen aan de zijkant voor (4x) en de radio demonteren want daar achter zitten ook nog schroefjes ( 2x) en dan aan de achterzijde naast je stoelen nog 2 schroeven demonteren( die zie je als je je stoel in de voorste stand zet) en onder de asbak ook nog ,maar dat weet ik niet zeker meer :)

Het console zit met 2 pennen in je dashboard om te centreren en de console moet je dus ook naar achteren verwijderen.

Zo,...... Succes het is niet zo moeilijk :thumbup:

Oh ja, en de diverse schakelaars druk je er zo uit, schakelhoes er omhoog uitrekken enz.....

^_^

Wat kost een boordcomputer eigenlijk?

Ik heb er géén namelijk ^_^

En, is zo'n ding zo aan te sluiten op een Zzz als je die dus niet hebt?

Link naar reactie
Nog even voor de duidelijkheid, ik wil alleen de panelen vervangen :thumbup:

Peet, de chromen ringen die je nu hebt moet je vervangen voor grotere,

de schakelaars pre-facelift passen ook niet, de nieuwe Zijn óók groter.

Vraag van te voren eerst na wat dit alles gaat kosten, dat kan aardig uit de klauwen lopen.

Het is goed Zelf te doen maar neem er voldoende tijd voor.

Je hebt Zó ergens een beschadiging op getrokken.

Link naar reactie

Weet niet of er een voorbereiding ligt voor een boordcomputer. Je kunt je huidige klokje ook vervangen door een analoog rond model ipv een boordcomputer. Kost circa €50,- bij de dealer.

Hou er rekening mee dat de oude schakelaars smaller zijn, dus die zullen niet passen in het nieuwe console. Nieuwe schakelaars kosten ook weer €50,- per stuk. Knoppen van de stoelverwarming kun je eventueel naar achteren verplaatsen (als dit nog niet het geval is) tussen de stoelen. Knoppen als airco en ASC moet je dus vervangen.

Ik heb die opties niet dus vier nieuwe blindplaatjes (ook een rip-off, €6,50 per stuk :schater: ) voldeden in mijn geval prima. :thumbup:

dsc01196cu6.jpg

Link naar reactie
Ben, heb jij ook het nieuwe type console er naderhand in gezet? Was de boordcomputer 1 op 1 om te zetten?

Sorry, ik ben Ben niet, maar de ronde boordcomputer heeft dezelfde aansluiting als de rechthoekige.

En is dus 1 op 1 om te zetten. :D

Link naar reactie
Thx Ben. :thumbup: Ik heb voor het analoge klokje één kabeltje weg moeten laten meen ik. Weet je ook toevallig of er op alle prefacelift modellen een voorbereiding ligt voor de boordcomputer? Want dat was uiteindelijk mijn hamvraag. :D Had orgineel een rechthoekig klokje.

Hi ja ik had een rechthoekig klokje ik heb notenhout er ingezet van een nieuwer model

Mijn Z 3 is 12 97 1.9 automaat electrische kap zonder boord computer

Link naar reactie
Chroom ringen orgineel zijn 35 euro per stuk (4x want natuurlijk zit deze niet alvast bij het nieuwe analoge klokje wat je koopt)

Is hier niet anders aan te komen dan via de dealer Ivodl?

De ringen die bijvoorbeeld BMRS aanbiedt, hebben die niet dezelfde maat?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.