Ga naar inhoud

Wat een keuze: kind of velg


pippi

Aanbevolen berichten

Gisteren reed ik even gezellig met mijn dochtertje in de z, kreeg ik ineens een lekke achterband. Natuurlijk op een moment dat de autopapieren, incl anwb-pasje en telefoon nog thuis liggen. Ach, dacht ik, laat ik eens geen watje zijn en zelf dat wiel verwisselen. Er zit tenslotte een gebruiksaanwijzing bij.... Tot mijn stomme verbazing lukte het en zat twintig minuten later het thuiskomertje eronder. Ik dacht, ik kwak dat lekke wiel in de kofferbak en rij naar een garage. Nou dat feest ging even niet door. Dat past dus niet! In het bakje onder de auto waar het reservewiel in zat, paste hij ook niet. Nou ja, dan maar voor de passagiersstoel en mijn dochter met haar voetjes op het dashboard of zo. Forget it. In de breedte gaat dat er dus niet in. :guitar: Alleen in de lengte, op de stoel kon het wiel mee. Maar waar laat je dan het kind?? Je laat een kind van 8 jaar ook niet in het, inmiddels, donker achter... Dat werd dus de velg achter een boom verstoppen..... Gelukkig lag hij er nog. Maar ik had het dus wel even vet gehad met die auto. :birthday:

Moest ik even kwijt.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gelukkig gaat je liefde voor je autootje niet zo ver dat je je kind achter de boom achterliet :guitar:

Maar als je er over nadenkt is het wel erg dom van BMW dat ze hier geen rekening mee gehouden hebben. Je wilt je gewisselde wiel toch ook weer meenemen?

Er bestaan trouwens spuitbusjes waardoor je je wiel er niet meer af hoeft te halen. Ik heb er geen ervaring mee en of dit schadelijk voor je rubber en/of velg kan zijn. Ik denk dat ik dit toch maar ga kopen.

Hopelijk ben er weer een beetje overheen. Toch wel weer een avontuur met zo'n Zetje :birthday:

Link naar reactie
Gisteren reed ik even gezellig met mijn dochtertje in de z, kreeg ik ineens een lekke achterband. Natuurlijk op een moment dat de autopapieren, incl anwb-pasje en telefoon nog thuis liggen. Ach, dacht ik, laat ik eens geen watje zijn en zelf dat wiel verwisselen. Er zit tenslotte een gebruiksaanwijzing bij.... Tot mijn stomme verbazing lukte het en zat twintig minuten later het thuiskomertje eronder. Ik dacht, ik kwak dat lekke wiel in de kofferbak en rij naar een garage. Nou dat feest ging even niet door. Dat past dus niet! In het bakje onder de auto waar het reservewiel in zat, paste hij ook niet. Nou ja, dan maar voor de passagiersstoel en mijn dochter met haar voetjes op het dashboard of zo. Forget it. In de breedte gaat dat er dus niet in. :drank: Alleen in de lengte, op de stoel kon het wiel mee. Maar waar laat je dan het kind?? Je laat een kind van 8 jaar ook niet in het, inmiddels, donker achter... Dat werd dus de velg achter een boom verstoppen..... Gelukkig lag hij er nog. Maar ik had het dus wel even vet gehad met die auto. :banaan:

Moest ik even kwijt.

Op de 1e plaats complimenten voor het zelf wisselen van het wiel.

Ik ga er van uit dat je van het vrouwelijke geslacht bent en in tegenstelling na wat ik op tv heb gezien (beauty en the nerd) waar het vrouwelijk schoon ook zelf een wiel moest wisselen, is het jou kennelijk wel goed vergaan. :guitar:

Ik denk dat menig forummer er nooit bij heeft stil gestaan, hoe de lekke band mee te nemen. :birthday:

Zeker met al die nieuwe mooie LM velgen is het niet prettig om deze onbeheerd achter een boom te verstoppen.

Zou het bagagerekje toch nog een funktie erbij hebben dan? :party:

Link naar reactie

Wist nooit precies waar het zakje (8) achterin voor diende.

toolkit.jpg

Nu weet ik het! :schater:

passenger.jpg

Ze hebben dus bij BMW alleen geen rekening mee gehouden of je heel misschien ook niet een medepassagier mee zou hebben....... :guitar: &*%$#@!

Hier is nog een leuke site waar het verwisselen van je band staat beschreven.

Niet dat jij dit nog moet weten Heleen! :birthday: Complimenten.

Link naar reactie

Ik heb er een aardige oplossing voor (niet zelf bedacht overigens); een stuk draadeind dat je in het gat

voor het sleepoog kunt draaien. Vevolgens het wiel hierop monteren m.b.v. twee moeren.

Gelukkig nog niet nodig gehad, maar wel even getest. Werkt prima!

Link naar reactie
:guitar: Remmuz. :drank:

De zak is een grondkleed meen ik? :birthday:

En die band moet toch wel zeker in de kofferruimte passen? Klep dicht maken met een stuk touw.

De zak hoort bij de originele uitrusting en is speciaal voor de band.

Heb je zeker nog nooit geprobeerd een band mee te nemen achterin Sledge? Het past echt niet :banaan:

Link naar reactie
Dat de kofferbak klein was wist ik, maar zo klein? Heb er afgelopen lente twee computerkasten + twee flatscreens in gekregen met de klep dicht. :drank: Hoeveel kan de softtop dragen denken jullie? :birthday: :banaan:

Marvin, nu hebben we even een foto nodig van een Zetje met kapje dicht en wiel op dakje :guitar:

Link naar reactie

Kon dat achtjarig kind dan die lekke band niet naar huis rollen ?

Vind dat je de jeugd niet te veel in de watten mag leggen, hij/zij heeft toch ook het genot van het meerijden met een ZZZ. Kan ook niet ieder kind zeggen...

In ieder geval, zie het mijn vrouw nog niet doen een wiel wisselen. Niet met haar wagen en al zeker niet met de ZZZ. :D Chapeau dus... :lol:

Link naar reactie

En als het echt niet anders kan en je wilt je kostbare band en velg niet achterlaten kun je toch het kofferdeksel open laten met het wiel eruit stekend ?? :thumbup:

Link naar reactie
Kwam toevallig deze foto tegen op LeatherZ website. Is het dus WEL mogelijk je wiel mee te nemen? :thumbup:

Of geldt dit alleen maar voor je (dunnere) reservewiel?

sparetire1400ae3cbe0.jpg

Er ligt een cd wisselaar achterin en het wiel is heel groot en breed. Hij kon die bocht niet maken. Rechtop ging ook niet. Ondertussen staat de auto nog steeds bij de garage. De band kon niet meer gemaakt worden en er moet een nieuwe op. 180 euro.... kassa. Het schijnt nogal wat moeite te kosten om zo'n zelfde band te vinden. Of zou hij allang klaar zijn en rijdt er nu zo'n monteur mee rond? Leuk voor het weekend :m:

Link naar reactie
Kwam toevallig deze foto tegen op LeatherZ website. Is het dus WEL mogelijk je wiel mee te nemen? :rolleyes:

Of geldt dit alleen maar voor je (dunnere) reservewiel?

Dit is duidelijk het thuiskomertje. Kijk maar hoe dun.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.