Ga naar inhoud

Z3M oliedrukmeterverwarming ??

Eggybee

Aanbevolen berichten

Ik had het er laatst met Roodkapje over, en volgens hem was dit niet waar, maar na uitvoerige controle blijkt toch echt.....

Ik heb oliedrukmeterverwarming !!!!

Dit komt niet door de verlichting, aangezien de andere metertjes en het klokje een aanzienlijk lagere temperatuur hebben.

Gewoon na een tijdje rijden eens aan je oliedrukmeter voelen, eens kijken of deze optie bij meer ' -_- -en' uitgevoerd is. :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had het er laatst met Roodkapje over, en volgens hem was dit niet waar, maar na uitvoerige controle blijkt toch echt.....

Dit komt niet door de verlichting, aangezien de andere metertjes en het klokje een aanzienlijk lagere temperatuur hebben.

Gewoon na een tijdje rijden eens aan je oliedrukmeter voelen, eens kijken of deze optie bij meer ' :blink: -en' uitgevoerd is. :)

Sinds wanneer heeft een :angry: een oliedrukmeter -_-

Link naar reactie

Gewoon na een tijdje rijden eens aan je oliedrukmeter voelen, eens kijken of deze optie bij meer ' -_- -en' uitgevoerd is. :blink:

Heb je misschien een oliedruk meter die dmv een olieleiding werkt, net zoals de Triumph TR' en in de Stoneage?? :schater:

Gr Spycke

Link naar reactie

Olietemperatuurmeter :angry:

Zit de stoelverwarmingsbedrading wel goed aangesloten :schater:

Link naar reactie

Het hele topic was ook gewoon een stukje onzin.

Ik denk dat de olieteperatuursensor de warmte via het draadje doorgeeft aan het metertje.

Ik kwam er toevallig achter, en vond het wel grappig.

Link naar reactie
Het hele topic was ook gewoon een stukje onzin.

Ik denk dat de olieteperatuursensor de warmte via het draadje doorgeeft aan het metertje.

Ik kwam er toevallig achter, en vond het wel grappig.

Wordt idd. warmer dan de andere en is ook het enige klokje wat wel eens beslaat <_<

Link naar reactie

In de voertuigtechniek is het niet ongewoon dat er in de meter een bimetaal zit.

Om het bimetaal zit een draad gewikkeld (verwarmingsdraad) afhankelijk van de te meten grootheid, wordt er meer of minder stroom door de draad gestuurd en zal de wijzer meer of minder uitslaan.

Dit heeft voordelen, de meter gaat dan niet al te erg schommelen (tank niveau) omdat de temperatuur van het bimetaal niet zo heel snel kan veranderen.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in