Ga naar inhoud

Hond mee in de auto

Aanbevolen berichten

Ik heb het idee om de passagierstoel eenvoudig verwijderbaar te maken zodat mijn (grote) hond mee kan. Ik dacht aan iets met vleugelmoeren of zoiets. Het idee is niet helemaal idioot omdat ik - als het lukt - een auto kan verkopen die ik er nu alleen maar bijhoudt voor de grote kofferbak.

Heeft iemand dat al eens geprobeerd of ideeën over? Of zou dit levensgevaarlijk zijn ? :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met vleugelmoeren kom je niet weg omdat de standaard gemonteerde moeren in de rails wegvallen, vleugelmoeren zouden de stoel dus blokkeren en ook niet passen.

Tweede probleem, de kabels voor de stoelverwarming en motor. Wanneer je deze niet aansluit en de auto op contact zet, zal het airbag lampje gaan (blijven) branden. Deze beveiliging is echter vrij goed te omzeilen.

Ik weet niet hoevaak je van plan bent de stoel te verwijderen, maar in principe is het maar een half uurtje werk.

Link naar reactie
Hond op plaid op de stoel??? :)

Ik ga het morgen zelf uitproberen :rolleyes:

Die hond van mij is een schat maar ook een enorme dommerd.

Ik denk als ik 1 x rem hij van de stoel flikkert :D

Een tuigje werkt ook niet want hij wil natuurlijk gaan liggen en daar is de zitting te klein voor.

Ik heb het over 43 kg hond schoon aan de haak.

Link naar reactie
Met vleugelmoeren kom je niet weg omdat de standaard gemonteerde moeren in de rails wegvallen, vleugelmoeren zouden de stoel dus blokkeren en ook niet passen.

Tweede probleem, de kabels voor de stoelverwarming en motor. Wanneer je deze niet aansluit en de auto op contact zet, zal het airbag lampje gaan (blijven) branden. Deze beveiliging is echter vrij goed te omzeilen.

Ik weet niet hoevaak je van plan bent de stoel te verwijderen, maar in principe is het maar een half uurtje werk.

Ik dacht zelf aan een paar keer "Klik klik" en dan de stoel eruit nemen. Ik zou dat toch elke weekend minimaal 2 keer moeten doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in