Ga naar inhoud

Stemmen


The Shrike

  

45 leden hebben gestemd

  1. 1. wat stem jij?

    • CDA
      5
    • PVDA
      2
    • VVD
      24
    • SP
      2
    • D66
      2
    • Groenlinks
      0
    • Klein christelijk
      0
    • klein rechts
      7
    • anders
      3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ander politiek onderwerp is mijn verbazing dat geen enkele partij de uitkomst van het mannen/vrouwen loon onderzoek dat ambtenaren gemiddeld 10% meer verdienen dan mensen met een vergelijkbare baan in de particuliere sector link, opbrengt in de discussie. Ik weet niet de details van het onderzoek (hebben ze secundaire voorwaarden meegerekent op een bepaalde manier, etc.), maar ik vind het nogal wat. Zeker omdat ze allen melden ambtenaren te willen ontslaan in de komende jaren.

Vergelijkingen kunnen heel verraderlijk zijn, voor je het weet vergeet je aspecten mee te wegen of krijg je verkeerde interpretaties. Zo kwam ik bij de stemwijzer op CDA terecht maar ik ga toch echt niet op Harry stemmen :)

Link naar reactie

"Harry" is trouwens wel een groot autosport liefhebber. :)

20061104116265534046394dk5.jpg

Nu is dat voor mij natuurlijk geen reden om op het CDA te stemmen. Daarnaast ben ik ook geen overtuigend Christen maar toch ben ik dit jaar aan het twijfelen om voor het eerst CDA te stemmen. Ik geloof namelijk wel dat Balkenende staat voor wat hij zegt en bovendien ben ik het daar ook nog grotendeels mee eens (niet onbelangrijk natuurlijk) Hiervoor 4x VVD gestemd omdat ik geloof in een terugtredende overheid en liever stem op een gedachtegoed dan op personen maar ik kan me op dit moment steeds minder goed vinden in de personen die de VVD vertegenwoordigen en de keuzes die ze maken.

Ik twijfel nog. En, hoewel niet al te veel met met BMW's te maken, leuk topic dit! :D (Balkenende rijdt ook BMW toch?)

Link naar reactie

Sturen we ze door naar Maurice de Hond.

Geeft die ze dan wel weer door aan SBS shownieuws.

Heel het land in opschudding (een dagje ofzo)

En de VVD eventjs heel blij (ook een dagje ofzo) <_<

Link naar reactie

ik vind dat de vragen niet de voor mij belangrijke punten behandelen en de vraagstelling regelmatig vaag danwel niet de onderliggende problematiek/vraag benoemt.

stemrk3.jpg

Mijn sympathie ligt bij VVD en D66. Zal wel VVD worden, want die lutsers van D66 maken er een potje van als ze moeten onderhandelen. De klein rechts partijen hebben mij te veel uitwassen en kort door de bocht antwoorden. Zo, heb ik toch mijn mening gegeven. Had gedacht dat ik het niet ging doen.

Link naar reactie

Als zelfs partijleiders een ander stemadvies krijgen dan hun eigen partij, zegt dat wel iets over de stemwijzer.

De laatste keer dat ik hem gedaan heb klopte er ook niks van. Sommige vragen kan je niet met ja of nee beantwoorden en niet alle issues wegen even zwaar. Dus niet al te serieus nemen die stemwijzer :blink:

Link naar reactie

Nee ik ook niet! :blink: :D

Heb me er nog niet in verdiept, ga een paar dagen van tevoren alle partijprogramma's langs en dan afstrepen, zo doe ik dat altijd. Schijnt dat partij voor de dieren nu wel een volwaardig programma heeft dus die geef ik wel een kans en voor de rest laat ik me niet beinvloeden door polls of lijsttrekkers met gladde praatjes, ik kijk sec naar wat ze willen bereiken de komende jaren en wat het meest overeenkomt met wat ik wil.

Link naar reactie
voor de rest laat ik me niet beinvloeden door polls of lijsttrekkers met gladde praatjes,

Het komt er op dit moment gewoon op neer dat ze allemaal je stem willen winnen door mooie praatjes.

Zodra je gestemd hebt, ben je niet meer nodig.

Na een paar maanden is er een nieuw kabinet gevormd, en stelt het door jouw gekozen kabinet je waarschijnlijk voor de eerste keer teleur.

De kunst is die partij te kiezen die je over een half jaar hopelijk het minste naait.

Link naar reactie
Het komt er op dit moment gewoon op neer dat ze allemaal je stem willen winnen door mooie praatjes.

Zodra je gestemd hebt, ben je niet meer nodig.

Na een paar maanden is er een nieuw kabinet gevormd, en stelt het door jouw gekozen kabinet je waarschijnlijk voor de eerste keer teleur.

De kunst is die partij te kiezen die je over een half jaar hopelijk het minste naait.

Tja mijn glazen bol doet het nooit zo goed dus het is inderdaad altijd een gok....

Link naar reactie

Ik ben ook niet van extreem rechts, maar de kieswijzer vindt van wel zoals je ziet :wave:

** over de VVD strategie **

Ik begrijp maar niet dat de core verschillen tussen de VVD en de rest niet elke campagne naar voren worden gehaald. De poppetjes, de exacte plannen en de uitvoerings details worden toch vaak gestuurd door de omstandigheden en omgeving, en dat moet ook. Ze moeten ook uitgelegd worden, echter, een beslissingsfilosofie is een fundamenteel verschil en die wordt amper uitgelegd.

Tussen CDA en VVD zit het fundamentele verschil van humanistische vs. religieuse principes. Het CDA blijft een gekke partij als we zeggen echt seculier te zijn en religie achter ons te willen laten (voor wie dat wil).

Tussen Links en VVD zit mijns inziens een fundamenteel verschil in de verhouding zelfverantwoording vs. groepsverantwoording. Ben jij als kiezer iemand die zelfstandig kan en wil nadenken en verantwoordelijk is en mag zijn voor zijn eigen leven of wil je in een enkelvoudig groepsbeeld gedwongen worden te leven: iedereen is hetzelfde en niemand is individueel verantwoordelijk voor iets (dit laatste wordt vaak verward met de mening dat "die ander" altijd schuld heeft en zij het slachtoffer zijn).

Tussen D66 en VVD zit alleen een imago en detail verschil mijns inziens. Een VVD met een republikeins sausje, waar ik mij eigenlijk het best in kan vinden. Echter die zullen niet lang meer bestaan schat ik in, dus dat laat ik dus maar.

Alle andere verschillen, plannen en implementatie, zijn toch derivaten van bovenstaande IMHO

***

;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.