Ga naar inhoud

hoge temperatuur tijdens file

Gast Guest_Hans_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_Hans_*

Beste vrienden,

Gisteren kwam ik met mijn Z3 1,9i bouwjaar 2001 in een file terecht. Plots zag ik dat de temperatuur in het rood stond. Het rode lampje ging zelf oplichten. Ik stond in het meest linkse baanvak, dus kon ik niet meteen naar de pechstrook. ik hield de temperatuursmeting "angstvalig" in het oog, en ik merkte dat de temperatuur ineens plots in een tijdspanne van ongeveer 15 tot 20 seconden normaliseerde, tot halfweg de temperatuursmeting, midden tussen blauw en rood in. Ik veronderstelde dus dat het probleem niet echt was, eerder een falen van de temperatuursmeting, of een foutieve instelling van de drempel die het rode lampje laat oplichten. Verderop in de file herhaalde zich dat fenomeen. Toen het fileleed over was, heb ik nog aan hoge snelheid meer dan 70 kilometer gereden, terwijl de temperatuursaanduiding mooi stabiel in het midden tussen blauw en rood bleef hangen. Heeft iemand van jullie reeds dergelijke ervaringen gehad ?

Indien ervaring met dit fenomeen, dan hoor ik het graag.

groetjes ,

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoeveel koelvloeistof heb/had je nog? Bij onze andere auto (geen BMW) zie je een hoge temp van de koelvloeistof prima, mits de vloeistof nog wel enig peil heeft. Zodra het op/weg/te laag is loopt ook de sensor droog en omdat lucht warmte slecht geleid lijkt dan de temp ook weer te zakken, terwijl de vloeistof nog steeds te heet is. Ik heb geen idee hoe dit bij de BMWs gaat, maar altijd controleren of er nog voldoende koelvloeistof aanwezig is.

Link naar reactie

Denk dat je de waterpomp kunt uitsluiten, hier gaan meestal de schoepen van kapot en dan blijft je metertje ook in het rood.

Thermostaat zou kunnen.

Temperatuurzender zou kunnen.

Viscokoppeling wilt het ook nog wel eens begeven.

Genoeg opties dus. Ik zou hem eens laten uitlezen bij de dealer.

Link naar reactie

Bij mijn vorige auto heb ik hetzelfde euvel ook een paar keer gehad.

Iedere keer kwam dat neer op een te laag koelwater niveau.

Dit zou ik eerst maar eens even checken. Het is ook het minste werk.

Link naar reactie
Dank voor jullie reakties !

Ik heb gemerkt dat mijn koelwaterpeil inderdaad aan de lage kant stond.

Ik kon ongeveer een kleine liter vloeistof bijvullen.

Hopelijk is het hiermee opgelost.

In elk geval: een DIKKE DANK U aan iedereen die me tips heeft gegeven.

Hans

Uiteindelijk dus de simpelste oplossing !!!??? :thumbup: :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in