Ga naar inhoud

Lakbescherming


Eggybee

Aanbevolen berichten

Gisteren kwam ik toevallig in contact met iemand die mij attendeerde op het volgende product.

Motorvizi

De persoon die ik tegenkwam is gecertificeerd installateur van dit product.

Hij had zelf zijn motorfiets ook met dit product beschermd en je zag er werkelijk niets van.

(Alleen van heel dichtbij toen hij mij erop attendeerde)

Dit product is ontwikkeld om rotorbladen van helicopters en propellors van vliegtuigen te beschermen in zanderige omgevingen.

Het wordt ook veelvuldig op ralleywagens gebruikt ter bescherming van de carrosseriedelen.

Er zijn ook testen gaande binnen de formule 1 om de delen met dit folie te beplakken. Het scheelt aanzienlijk in de hoeveelheid vuil wat aan de delen blijft plakken, maar nog belangrijker is dat bij een crash de carbon splinters niet in de rondte vliegen.

Het folie beschermd dus tegen steenslag, maar ook tegen het aanhechten van vuil en vliegen.

De folie wordt aan de carrosserie delen geplakt, maar is t.z.t. altijd weer schadevrij te verwijderen.

Op de site is de Z3 nog niet meegenomen. Hij heeft hiervan nog niet de digitale mallen.

Wanneer het om stuks-werk gaat doet hij alles met de hand. Wanneer het lonend is, maakt hij mallen.

Op dit moment doet hij vrijwel alleen auto's in het duurdere segment welke meestal geen lease wagen zijn.

Maar ik kan begrijpen dat auto-liefhebbers zoals hier op het forum ook geinteresseerd kunnen zij.

Hij gaf aan dat bij meerdere orders, kortingen bespreekbaar zijn. (inkoop actie???)

Misschien dat iemand het product al kent, of er ervaring mee heeft.

Voor mij is het nieuw, en ook zeer interessant.

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Neen, de folie is gamaakt van een zachte 'Polyurethaan'.

Klik op de gelink-te site maar eens op het tabblad 'VENTURESHIELD'

Voor de duidelijkheid Polyurethaan in de Wikipedia, dan weten we waar we 't over hebben.

Alinea uit de Wikipedia:

"Een aardig voorbeeld van de toepassing van polyurethanen is het gebruik in verven en coatings, zoals autolakken. Voor autolakken gelden bepaalde eisen: onder andere goede krasvastheid (dus hard), steenslagbestendigheid (dus flexibel), goede glans (dus na uitharden, chemisch en fysisch inert) en lage waterdoordringbaarheid. Met coatings op basis van polyurethaanchemie kunnen deze eisen worden gehaald."

Zij praten dus over Polyurethaan IN de lak, i.p.v. OP de lak.

Maar 't klinkt allemaal prima, denk ik als leek.

Link naar reactie
Werkt denk ik het mooist als de auto totaal geen beschadigingen heeft dus ook geen steenslag o.i.d.

Beschadigingen ga je onherroepelijk terug zien onder welk soort folie dan ook :D

Ongetwijfeld, maar dat staat er ook: 't liefst voordat 'ie de showroom verlaat o.i.d.

Link naar reactie
en hoe ziet het eruit als je het ene deel wel beplakt en het andere deel niet? Moet je dan niet de hele auto doen?

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook.

De folie laten ze zoveel mogelijk lans de naden van de carrosserie lopen.

Dat is bij een Z4-neus weer gemakkelijker dan bij een Z3-neus.

Ik heb z'n motorfiets bekeken, en je moet echt heel goed kijken wil je de folieranden kunnen ontdekken.

(De folie is maar 0.5mm. dik geloof ik)

Link naar reactie

Daarom dacht ik het eerst maar eens op het forum aan de kaak te stellen.

Ik heb op de tank van mijn motor ook plaatselijk een soort folie zitten, en dat ziet er ook niet echt meer uit.

Nu kan dit natuurlijk heel ander folie zijn. (is het waarschijlijk ook).

Wat ik ter plaatse zag, was echt heel mooi.

Een boel eigenaren van exclusieve auto's laat het wel doen.

(op aanraden van de garage neem ik aan, want zo bekend is het nu ook weetr niet)

Dat zet mij dan toch weer aan het denken dat het wel iets goeds moet zijn.

Link naar reactie

ik blijf er eigenlijk toch een soort K&N filter gevoel bij houden. Als het echt zo goed is, waarom zetten die exclusieve jongens autos het er dan niet direct af fabriek op?? Op een porsche van E100k maakt die paar honderd toch niet uit?

Link naar reactie
ik blijf er eigenlijk toch een soort K&N filter gevoel bij houden. Als het echt zo goed is, waarom zetten die exclusieve jongens autos het er dan niet direct af fabriek op?? Op een porsche van E100k maakt die paar honderd toch niet uit?

Misschien hierom, citaat uit mijn eerdere post??

"Een aardig voorbeeld van de toepassing van polyurethanen is het gebruik in verven en coatings, zoals autolakken. Voor autolakken gelden bepaalde eisen: onder andere goede krasvastheid (dus hard), steenslagbestendigheid (dus flexibel), goede glans (dus na uitharden, chemisch en fysisch inert) en lage waterdoordringbaarheid. Met coatings op basis van polyurethaanchemie kunnen deze eisen worden gehaald."

Zij praten dus over Polyurethaan IN de lak, i.p.v. OP de lak. Geen idee of Porsche of wie dan ook dat IN z'n lak verwerkt.

Link naar reactie

Alleen de motorkap zou al een goede test-case zijn ! :D

En kan de folie er nog weer makkelijk af gehaald worden ??? :D

En blijft de glans behouden of kan je over de folie heen poesten ??? :)

Qustions, qustions !!! ;)

Link naar reactie

Ik heb begrepen dat de folie er zonder beschadigingen weer vanaf gehaald kan worden.

De folie glimt als een dikke laklaag, en is bijzonder gemakkelijk te reinigen.

Beschadigingen die al in je lak zitten blijven wel zichtbaar.

Ik had via Marktplaats een heggeschaar bij deze man gekocht.

We raakten aan de praat en na een uur stond ik er nog.

Hij is heel enthousiast over zijn product, en wat hij me liet zien zag er echt goed uit.

Link naar reactie

Ik ken dit product, en hij zal inderdaad niet de enige zijn. Je kunt zeggen wat je wil, maar je zult altijd de lijn over de motorkap zien lopen, tenzij je deze geheel laat beplakken.

Heb er veel goede dingen over gelezen, geen steenslag meer en makkelijk schoon te maken. Nadeeltje is vaak de prijs.

http://www.discovery-automotive.com/portal...tent&id=107

Link naar reactie
Ik ken dit product, en hij zal inderdaad niet de enige zijn. Je kunt zeggen wat je wil, maar je zult altijd de lijn over de motorkap zien lopen, tenzij je deze geheel laat beplakken.

Heb er veel goede dingen over gelezen, geen steenslag meer en makkelijk schoon te maken. Nadeeltje is vaak de prijs.

http://www.discovery-automotive.com/portal...tent&id=107

Tsja, is wel veilig rijden met een condoompje om.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.