Ga naar inhoud

wanneer stopt het?


AnneWilko

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Denk dat het wel goed is dat dit topic is geopend.

Reacties zijn denk ik ook hoe de meesten het zien. Er mag best eens fel gereageerd worden zo lang het maar met respect is.

Het hangt er denk ik ook vanaf in hoeverre de mensen elkaar kennen. De regelmatige bezoekers weten denk ik wel van elkaar hoe zaken worden bedoeld.

Het is denk ik wel goed om voordat je op enter rost zoals Ies het noemt ff je eigen post naleest om te zien of wat jij hebt ingetypt door een ander niet als kwensend en persoonlijk kan worden opgevat. Ik neem tenminste aan dat dat niet je bedoeling is. En dat scheelt weer sussen en :D achteraf omdat het niet zo was bedoeld.

Link naar reactie

ook ik reageer minder de laatste tijd, omdat het verkeerd kan worden opgevat. Vaak ook omdat ik niet zo veel meer lees, met als gevolg dat ik de context (drie andere draadjes die ook lopen of liepen) niet heb meegekregen. Toch denk ik ook dat die plank voor het hoofd bij menigeen wel iets dikker kan. (Die van mij is zo dik dat mijn vrouw alleen maar klaagt of ik ueberhaupt nog wel eens iets meekrijg, dus ik kan u vertellen hoe handig dit is). Dit is een algemeen statement en ik bedoel niemand specifiek.

Verder, Rob noemde man en paard en ik denk dat deze omschrijvingen soms wel uit zijn oogpunt waren geschreven (wat hij zelf al aangaf) en soms kan ik mij er in vinden. Echter, hij omschreef zichzelf niet en ik wil van de opportunitie gebruik maken om toch ook een punt van kritiek op Rob te uiten (die ik enkel via dit medium ken en daar in het algemeen zeer goed kan pruimen).

Rob, ik weet dat je wat ouder bent, maar je hebt nogal de neiging om alles van vroeger te positief te zien en veranderingen van een bestaande (leuke) club met nieuwe impulsen initieel negatief te benaderen. Ik zou zeggen, probeer iets opener te staan voor veranderingen en maak je eigen leven een stuk makkelijker. Hopelijk kun je er wat mee, maar misschien had ik dit stukje beter ook niet kunnen schrijven.

Tenslotte; uit de titel begrijp ik een beetje dat er wat aan gedaan moet worden. Maar wat? IP bannetjes? Ballotage comites? Het lijkt mij IMHO een beetje overdreven voor het probleem. Maar als er toch een ballotage comite moet komen, dan wil ik daar wel plaats in nemen :D

DVG The Shrike

Link naar reactie

Totaal geen moeite mee, Shrike, en ik denk dat je nog gelijk hebt ook. Maar, en let op: ik heb geleerd van het verleden. Was even weg en als een duveltje uit een doosje weer terug, want ik miste wat. Herboren en met een wat ruimere blik, wellicht. Op z'n minst: er wordt aan gewerkt! :(

En je idee over ballotage: ben je gek, helemaal niet nodig. Alles komt hier min of meer vanzelf op z'n pootjes terecht. Allemaal wat minder lange tenen, allemaal even nadenken voordat we wat schrijven, maar ook allemaal gewoon soms net zo kritisch blijven, dan is er nix aan de hand. Zelfregulering dus. Man, dit is een schitterend forum met heerlijke karaktertjes! :D

Link naar reactie

Kijk, ik Zeg hoera... :D

Ik heb me eens aangemeld op een forum waar ik spontaan een draadje opende dat er al bleek te Zijn...

Nou... :skull: ...dat heb ik geweten...

Viel er toch even een goZer tegen me uit dat ik Zelfs achter mijn schermpje rooie wangetjes kreeg... :)

Ik dacht: WegweZen en nooit meer terugkomen.

Na een paar dagen toch eens checken [nieuwsgierig weZen] en wat bleek:

Er waren bijna rellen uitgebroken door mensen die 'hem' veroordeelden en er was een discussie aan de gang op een manier die ik hier gelukkig nog niet geZien heb.

Het is en blijft hier toch een geZellig clubje.

Die 'opstootjes', voor Zover je dat kunt noemen, houden de boel een beetje scherp, want,

laten we eerlijk weZen:

We Zijn toch Zeker geen dameskappers hé ? :schater::cool:

Link naar reactie

Hè hè. Ik zit regelmatig, om "bepaalde" diskussies te voorkomen, megalang na te denken hoe je iets moet brengen. Zodat niemand zich maar aangevallen voelt. Tis best wel vervelend, maar dat komt denk ik toch omdat iedereen toch heel verschillend is. Ondanks de gezamelijke hobby (Of mag ik het geen hobby noemen)

Wel prettig dat dit onderwerp eens naar voren komt, zodat iedereen hier ongestraft zijn/haar mening over kan geven :D

Link naar reactie
Hè hè. Ik zit regelmatig, om "bepaalde" diskussies te voorkomen, megalang na te denken hoe je iets moet brengen. Zodat niemand zich maar aangevallen voelt.

Niet doen dus (niet goed voor je bloeddruk :D ), zolang je geen persoonlijke aanvallen plaatst is IMHO er helemaal niks mis met je eigen mening plaatsten.

Je kan in zo'n grote forum als deze (dat zijn we inmiddels wel geworden) niet met elke lange teen rekening gaan houden.

Als het té is dan merk je het snel genoeg en niet te trots zijn om woorden terug te kunnen nemen dan.

Dat doen de meeste van ons wel, op een enkeling na dan.

Link naar reactie

Anne

Super dat je dit topic gestart bent! Ik vind dat daar best lef voor nodig is.

Inderdaad vond ik ook de sfeer minder worden en reageerde ik minder.

Hierbij mijn volle support om die "goede ouwe" sfeer weer te doen herleven hier op het forum!

Tot snel ziens! :D

Groeten

Nicole

Link naar reactie

Lekker zwetsen, gemeenschappelijk inkopen ideetjes en wetenswaardigheden uitwisselen, en andere technische zaken bespreken, PRIMA!!

Elkaar ongezouten de les lezen neeeeee

Adriaan, sinds kort op het forum

Link naar reactie

B) Make love not war :D

Veelal is het probleem dat je niet de emotie/intentie achter de geschreven tekst kunt ervaren en vanuit je eigen belevingswereld gaat reageren.

20% van communicatie is de inhoud 80% is het non verbale deel.

Blijft dus een probleem op een forum, de smilies zijn ervoor om de emotie een klein beetje mee te geven, dus mijn tip is gebruiken die ;) :D :D en hierdoor nuanceer je een hoop van wat je schrijft, vooral als je van jezelf weet dat je lekker scherp of direct bent.

Topic is super, compliment hiervoor. :D

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

goh soms kom je van die topics tegen die je toch aan het denken zetten... ipv over ongeschreven regels te piepen, gaat het tenminste ergens over. IMHO interessant leesvoer, mede gezien degenen die de discussie voeren.

Edit gezien de reactie van Rob heb ik de quote verwijderd maar de post verder in tact gelaten.

aangepast door MdV
Link naar reactie
goh soms kom je van die topics tegen die je toch aan het denken zetten... ipv over ongeschreven regels te piepen, gaat het tenminste ergens over. IMHO interessant leesvoer, mede gezien degenen die de discussie voeren.

Heel diplomatiek om hier mee aan te komen, Martijn. Ik had je verstandiger gedacht.

Link naar reactie
Heel diplomatiek om hier mee aan te komen, Martijn. Ik had je verstandiger gedacht.

hoezo? ik stel je bijdragen over het algemeen en in specifiek dit topic juist op prijs en bemerk een verschil met recente posts. Heeft niet met verstand slechts met observatievermogen te maken. Ging trouwens helemaal niet over jou maar meer over de aard van de discussie en de wijze waarop deze gevoerd wordt. Ik zie niet wat hier ondiplomatiek aan is.

Link naar reactie
hoezo? ik stel je bijdragen over het algemeen en in specifiek dit topic juist op prijs en bemerk een verschil met recente posts. Heeft niet met verstand slechts met observatievermogen te maken. Ging trouwens helemaal niet over jou maar meer over de aard van de discussie en de wijze waarop deze gevoerd wordt. Ik zie niet wat hier ondiplomatiek aan is.

Natuurlijk doel je op mij; ik ben immers degene die als mod piepte. Je haalt mij aan, geen twijfel mogelijk.

Ik vind je ondiplomatiek omdat ik mijn uiterste best doe niet meer te reageren op al dat slappe nix hier van een aantal kindertjes, bijvoorbeeld. Ga me dus nu niet opnaaien door dit soort koeien uit de sloot halen, een jaar later. Dat noem ik ondiplomatiek. Ik heb overigens helemaal geen zin in dit soort posts, heb ik m'n pens van vol.

Link naar reactie
Zou ik ook graag zien, maar dan komt daar weer commentaar op.
Hoezo :rant: Je bent niet voor niks mod Rob als jij vind dat er een slot op moet gewoon doen. Sinds wanneer laat jij je leiden door commentaar :fiew: Ik kan mij overigens in de meningen die jij in dit topic uit erg goed vinden, en vind het helemaal niet negatief.
Link naar reactie
Natuurlijk doel je op mij; ik ben immers degene die als mod piepte. Je haalt mij aan, geen twijfel mogelijk.

Ik vind je ondiplomatiek omdat ik mijn uiterste best doe niet meer te reageren op al dat slappe nix hier van een aantal kindertjes, bijvoorbeeld. Ga me dus nu niet opnaaien door dit soort koeien uit de sloot halen, een jaar later. Dat noem ik ondiplomatiek. Ik heb overigens helemaal geen zin in dit soort posts, heb ik m'n pens van vol.

Edit: Laat maar zitten, post verwijderd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.