Ga naar inhoud

wanneer stopt het?


AnneWilko

Aanbevolen berichten

Ik lees zo hier en daar "vreemde" opmerkingen, mensen zijn soms snel geirriteerd enz.

Wat mij opvalt is dat er eigenlijk weinig tot geen duscussie mogelijk is zonder dat iemand zich aangevallen voelt.

Geeft iemand zijn mening dan komt er al snel een opmerking in de trand van: laten we het vooral gezellig houden met andere woorden discussie gesloten.

Ik vind het niet prettig om mijn ergernissen in te slikken en net te doen of er niets aan de hand is.

Als je je ergernis gaat inslikken kom je er niet meer uit en eind van het liedje is dat het forum een oppervlakkig geheel wordt of alleen over techniek gaat.

Bij mij is het nu zo dat ik allerlei reacties bedenk die eventueel kunnen komen voor ik ergens op reageer. Daardoor ben ik erg voorzichtig met posten hetgeen als gevolg heeft dat ik een "alleen lezer" aan het worden ben.

Bij mij raakt het spontane er wel een beetje vanaf.

Reacties, positief of negatief zijn welkom en anders is bovenstaande misschien iets om even over na te denken.

Anne

Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben er nog maar kort bij en het was ook mij opgevallen. :D

Dus heren laten we het gezellig houden. Het gaat tenslotte om een gemeenschappelijke hobby. :(

Ik kan pas echt kwaad worden over politiek maar dat is weer een ander forum :thumbup:

Link naar reactie

Ik zit eveneens op een belgisch raceforum (De Paddock) en daar wordt een stukje gekankerd en afgesnauwd. Zo van raak niet aan mijn geliefde piloot of ik knal je af...

Dan gaat het er hier heelwat beschaafder en netter aan toe. En zo vind ik ook dat een forum van "sportwageneigenaars" zich hoort te gedragen. Onze wagens laten zien dat we levensgenieters zijn, vrienden van fraaie techniek, iets anders zijn dan "jan met de pet".

Dus als je bedoelt : laat ons hier ook eens mekaar ongezouten de mening zeggen, dan neen, liever niet.

Gaat het erom dat hier iedereen recht heeft op een mening en er ook mag voor uitkomen zonder problemen, dan ja...

Just my opinion :(

Link naar reactie

Het was 'vroegah' inderdaad een stuk gemoedelijker. :( Bij meer mensen is er een metaliteitsverandering opgevallen wat soms al leidde tot drastische acties; wat natuurlijk sterk te betreuren is..

Ik denk zeker dat het helpt als mensen even lezen wat ze precies plaatsen en niet klakkeloos op enter rossen. En als er dan eens een wat ongelukkige post staat dan hoeven we niet vol bewapening erop in te hakken, maar dan zou een kleine wenk genoeg moeten zijn.

Dit om te voorkomen dat er een heel strak moderator regime komt waar alle offtopics en flames gewist worden. Als er een leuke discussie loopt mag hij best eens pittig worden, maar er moet niet op de man (m/v) gespeeld worden.

Link naar reactie
.......... Als er een leuke discussie loopt mag hij best eens pittig worden, maar er moet niet op de man (m/v) gespeeld worden.

Mee eens, zolang ieder in z'n waarde gelaten wordt en verschil van mening wordt gerespecteerd is er geen reden tot paniek. :D Anders zou het immers een uiterst saai forum worden..... :(

Link naar reactie

Anne heeft gelijk, naar mijn bescheiden mening. Er moet wel wat gezegd kunnen worden. Helaas, waar op schrift de boel nog wel eens verkeerd kan worden opgevat, zou hetzelfde face to face minder problematisch zijn. Het nadeel van het geschreven woord.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat de een wat bescheidener is en ingegetogen woorden gebruikt, de ander laat zich wat krachtiger horen en uit zich met dito termen. Jonge Sledge uit zich bescheidener dan de wat overheersender Chris, Napoje neemt geen blad voor de mond, waar Ruud zich wat diplomatieker uitlaat, om maar eens man en paard te noemen.

We hebben nu eenmaal te maken met sterk verschillende persoonlijkheden. Dat merk je ook op het forum in meer of minder krachtige posts. Niets mis mee, vind ik. Zolang het maar niet kwetsend is of zo is bedoeld. Wat dacht je van de meetings, waar bepaalde mensen elkaar opzoeken en anderen niet. Een natuurlijk verschijnsel, denk ik.

Dat is op het forum niet anders, de een ligt je meer dan de ander. Een mening anders dan de jouwe, van iemand die je minder ligt, krijgt daarmee voor jou ook meer "lading" mee. Ik zal niet gauw hakken tegen Huub, eerder tegen Mark. Terwijl Mark mij toch écht niets heeft gedaan. Hij ligt mij nu eenmaal wat minder door zijn posts. In het echt ongetwijfeld een prima kerel. Maar zo gaat het nu eenmaal.

Het mag nooit zo zijn dat hier geen mening meer kan worden gegeven. Integendeel, een forum leeft op, door verschillende invalshoeken en discussies. Het is alleen de kunst het leuk te houden voor iedereen. Het gaat om de mening, niet direct om de m/v erachter. Maar dat zal ook niemand ontkennen.

Als we dat niet vergeten is er IMHO niets tegen elkaar (flink) de waarheid te vertellen. Het respect voor de persoon hoeft daar niet onder te lijden, al blijft onderscheid tussen persoon en mening van die persoon soms heel erg moeilijk. Met een beetje goede wil van iedereen komen we er met z'n allen echt wel uit. En dat weet ik uit eigen ervaring.

Link naar reactie

Zeg wat je wilt...met respect...

Dus niet de 'Theo van Gogh wijZe' toepassen...maar met RESPECT voor de ander...

Link naar reactie
Pardon?? :huh:

Even man en paard noemen, mijn mening geven, en dat met respect voor de ander. Dat is wat ik hier nu doe en DAAR GAAT HET NU OM, DAT IS NU PRECIES DE BEDOELING VAN DIT TOPIC! Maar dat weet je wel... :thumbup:

Link naar reactie
Zelfs in de beste relaties komen ruzies voor... niet erg zolang ze maar uitgesproken worden en ik heb het idee dat dat nog steeds gebeurd toch?

Het ene is nog niet uitgesproken of het volgende dient zich weer aan :schater::schater::schater:

Om een vergelijking te geven van een forum en een relatie zou het neerkomen op een knipperlicht relatie :huh:

Toch wel een grappig onderwerp :thumbup:

Link naar reactie

Ach zal wel mijn gebrek aan "diplomacy" zijn :huh:

Maar even ter verduidelijking voor degenen waarbij mijn opmerkingen wellicht verkeerd overkomen... (omdat ik zo overheersend overkom :unsure: ) Mijn opmerkingen zijn soms wel persoonlijk bedoeld, maar nooit om iemand "en plein public" naar beneden te halen, wat helaas hier ook gebeurd. Ik kan zelfs hele recente opmerkingen quoten, maar zie er bij nader inzien maar vanaf.

Maar niets menselijks is mij vreemd, dus ook de soms wat ongenuanceerde opmerkingen en soms "ongewone" manier van iemand van repliek dienen niet. Hier ga ik me ook niet constant voor verontschuldigen of bij elke zin dat ik schrijf, denken hoe het opgevat zou kunnen worden.

Als ik tegenover iemand over de schreef ga, dan zijn er genoeg hier die mij tot de orde zullen roepen en ik zal de laatste zijn om niet mijn ongelijk te erkennen.

Alle verschillende meningen en karakters (zelfs de achterbakse) houden het forum levendig (soms té) :thumbup: . Dit forum is immers niets anders dan een afspiegeling van de maatschappij waar wij in leven, waar je mensen hebt die je mag en die je niet kunt uitstaan.

Wij hebben slechts als gehele groep de liefde voor de Z3 gemeen, that's it, bij sommigen komt er meer bij, bij andere niet.

Ik heb een uitgesproken mening en kom er soms ook voor uit en gelukkig zijn er meer die dit doen, discussies zijn goed, gezond en leerzaam, maar soms laat je je meeslepen. (as in real life)

Leven en laten leven

just my 2 cnts

Link naar reactie

Tja, het is misschien ook gewoon iets te makkelijk om je mening op een forum achter te laten. Iets waarbij je in het dagelijks leven toch geremd wordt door een natuurlijke rem. Ik ben ook iemand met een uitgesproken mening en een felle tong als ik onrecht voel. Ook ik druk te vaak te snel op enter. Maar soms is de drang te sterk. Ik kan mij een bepaald geval herinneren waarbij ik lang nagedacht heb voordat ik op enter drukte. Ik wist dat het niet goed zou vallen maar ik kon het niet tegenhouden. nu heb ik spijt dat ik het destijds gezegd heb omdat het te fel was. Het enige wat je dan nog kan doen is sussen en je excuses aanbieden. Toch vind ik wel dat dit moet kunnen. Het is immers een forum. Iets wat in de oudheid al bestond en ook toen voor dat doel werd gebruikt. Ik vind eerlijk gezegd dat het er hier nog redelijk goed aan toe gaat als ik het met andere fora vergelijk. Overal heb je wel mensen die te snedig zijn voor het goeie. Een gemene sneer is niet zo nuttig maar een mening fel verdedigen kan best zinvol zijn, hoewel niet altijd voor iedereen leuk.

En waarom zeg ik dit nou weer? Het had immers niet gehoeven toch? Klopt, maar ik kan het niet laten, ik MOET het gewoon kwijt. Maar wil er echt niemand mee kwetsen.

Gelukkig kennen veel mensen hier elkaar ook in het echt zodat je van elkaar weet dat iets niet kwaad bedoeld is. Dat is wat dit forum o.a. nou zo leuk maakt. We moeten elkaar dan ook blijven ontmoeten en vurig onze liefde voor een automobiel met elkaar delen. En dat is ook de reden dat ik hier maar blijf rondhangen. Het is een afspiegeling van het leven, goeie tijden, slechte tijden. De slechte tijden maken de goeie tijden beter.

Oke, nu wordt het wat te zweverig en ik zal wel weer spijt krijgen van deze post :thumbup: Maar ik ben iig wel m'n ei kwijt :unsure:

edit: grappig weer dit Chris :huh: zaten we weer eens tegelijkertijd ongeveer de zelfde gedachtes te typen :schater:

Link naar reactie
En hiermee is ook dit serieuze topic "dood"

Groeten, Wilko

Nee, nee, zeker niet. Anne heeft een goede aanzet gegeven en dat zal best z'n vruchten afwerpen. We blijven gewoon onze ongezouten mening geven en daar is nix mis mee. Daarnaast houden we het nog leuk ook. En zo komt het allemaal weer goed.

Link naar reactie
Nee, nee, zeker niet. Anne heeft een goede aanzet gegeven en dat zal best z'n vruchten afwerpen. We blijven gewoon onze ongezouten mening geven en daar is nix mis mee. Daarnaast houden we het nog leuk ook. En zo komt het allemaal weer goed.

Precies, die topichijack reacties van ons geven juist in dit geval denk ik ook weer de oplossing voor het probleem: een flinke dosis relativerings vermogen :lol:

Ik vond juist dat jullie, Anne en Wilko, IRL overkomen als een stel met een gezonde dosis humor en plezier in het leven. Lijkt me voor jullie toch wel een bevredigende uitkomst? Of zit je nog met een onopgelost gevoel? Mischien moet je het dan nog even toelichten. Een geintje tussendoor hoeft voor mij geen einde van het topic te beteken hoor :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.