Ga naar inhoud

Target killing prices

wout

Aanbevolen berichten

Pfffffff :D

Dan moet ik het maar nog eens uitleggen voor ik helemaal misverstaan wordt.

Allereerst:

Als je in NL koopt (bij de dealer, particulier of bij zaken zoals TARGET) ben je gewoon te duur aan het kopen.

Dan is goedkoop sowieso duurkoop. In D is het als je een beetje de weg weet gewoon goedkoper, daar haalt TARGET de auto's immers ook vandaan en ikke al meer dan 20 jaar :(

Wat ik bedoelde te zeggen met die drie woordjes is dat je als je een relatief goedkope auto koopt met veel km en zonder historie je gewoon het risico loopt een kat in de zak te kopen die je uiteindelijk vaak vele malen meer kost dan als je ietsje dieper in de buidel getast had. Om nog maar te zwijgen over de wederverkoop en ja daar ben ik wel mee bezig als ik mijn auto's koop want het moet een beetje leuk blijven die hobby :thumbup:

Helaas heb ik dat kat in de zak kopen in mijn omgeving maar al te vaak meegemaakt. Dat wat ik heb meegemaakt zijn ervaringen weet echter niet goed wanneer je je dan deskundige noemen mag, misschien ben ik wel ervaringsdeskundige io (in opleiding) :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je in NL koopt (bij de dealer, particulier of bij zaken zoals TARGET) ben je gewoon te duur aan het kopen.

Ik ben altijd snel geneigd het me je eens te zijn Pierre, want ik koop ook liever vertrouwd, maar uiteindelijk bepaald de prijs of een auto duur is, niet het land waarin je deze koopt :D

Ik bedoel dus dat je blijkbaar ook in NL goedkoop terecht kan.

Verder: Target doet natuurlijk wel wat zoekwerk / transport wat je normaal ook geld kost.

Ik vind dat we zeker de ervaringen van deze twee leden niet kunnen negeren, lijkt me interessant hoe dat over tijd verloopt :(

Link naar reactie

:thumbup:

Heb een soortgelijke ervaring: 1e Z3 gekocht en onderhouden bij de dealer (DUUR!!!) de 2e heb ik het "risico" genomen en particulier gekocht en onderhouden bij gewoon een bovag gargage (Ok, en de apk en beurt bij Ruud dus dat is zelfs een extra lieve garage :huh: ). Resultaat: 2x een goede auto alleen nu de 2e keer scheelt het me een paar duizend in onderhoud.

Goedkoop is niet persé duurkoop. Is een Cayenne dan ook beter dan een Touareg omdat deze 2.5x zo duur is? Ze gebruiken voor beide wagens veelal dezelfde onderdelen...

Link naar reactie
Ik ben altijd snel geneigd het me je eens te zijn Pierre, want ik koop ook liever vertrouwd, maar uiteindelijk bepaald de prijs of een auto duur is, niet het land waarin je deze koopt :huh:

Ik bedoel dus dat je blijkbaar ook in NL goedkoop terecht kan.

Verder: Target doet natuurlijk wel wat zoekwerk / transport wat je normaal ook geld kost.

Ik vind dat we zeker de ervaringen van deze twee leden niet kunnen negeren, lijkt me interessant hoe dat over tijd verloopt :thumbup:

Target koopt ze ook in D, zou ook mijn bijbedrijfje kunnen zijn, ik zou alleen een ander soort auto's aanbieden.

BTW: Zoekwerk is voor mij hobby en dan de beste deal maken maar wel voor een auto met weinig km alle historie en voll!! Dus niet Goedkoop is Duurkoop maar Goedkoop en Duurzaam :unsure::blink:

Link naar reactie
11448297005fv5.jpg

Mijn eerste fotootje na een hoop gepruts en het is nog niks :schater::schater::schater:

Ik heb het bij Imageshack voor je geprobeerd, maar je hebt mogelijk een verkeerd formaat gekozen.

Kies voor 15 inch monitor en kies na upload de onderste regel: Direct link to image. Succes! (Ik begon evenmin perfect, hoor!).

Link naar reactie

Pierre, misschien kun je of wil je niet begrijpen dat er mensen zijn die niet een volle :D willen kopen, maar gewoon een goedkoop Ztje zoeken en voor 6500 euro niet teveel werk willen doen :D

Ik zeg niet dat ik zelf bij Target zou kopen, maar ik zeg alleen dat je eens moet proberen vanuit hun oogpunt te kijken. :)

Link naar reactie
Pierre, misschien kun je of wil je niet begrijpen dat er mensen zijn die niet een volle :P willen kopen, maar gewoon een goedkoop Ztje zoeken en voor 6500 euro niet teveel werk willen doen :)

Ik zeg niet dat ik zelf bij Target zou kopen, maar ik zeg alleen dat je eens moet proberen vanuit hun oogpunt te kijken. :o

I understand Ivo, ik zei ook al dat iedereen de voor hem beste weg moet kiezen, iedere ZZZ is bigfun :D

Link naar reactie

Ik zit nog niet zo lang op het forum maar ouwehoer al goed mee :D

Het komt op mij over dat er globaal 2 soorten members zijn:

degenen met een M en daarop apetrots zijn :blink:

en degenen die een gewoon Zetje hebben en daar een hoop plezier aan beleven :D

Daar is ALLEBEI niets mis mee.

Ik hoor bij de 2e groep. Dit komt voor sommigen misschien als een schok maar ik zeg het toch even. Ik heb het Zetje gekocht omdat hij prachtig rood is en een mooi klein modelletje heeft. Dat er BMW op stond vond ik niet belangrijk (maar wel leuk want het lijkt me degelijk). :D

Het is een zeer onpraktische wagen omdat m'n hond (zie avatar) sowieso niet meekan en met z'n stoffen kapje zal ik er niet mee in de winter rijden. Een HT voor bijna 2k vind ik absurd.

Het is voor mij dus iets voor "erbij" en dan alleen met mooi weer. Daarom wil ik er geen 15k tot 20k voor uitgeven. Dan rijd ik m'n 407SW wel met slecht weer en het Zetje met mooi weer.

Ik heb dus gekeken naar een zo laag mogelijke prijs en kwam uit bij Target die op 10 minuten afstand hiervandaan zit. Al met al kost hij zo langzamerhand toch wel 10k maar daar had ik op gerekend.

Het is dus geen M en ook niet "loaded with options". Gelukkig geen airco dacht ik nog want die kan kapot en als je weet hoe duur dit kan worden (Porsche ervaring) ....

Kortom: heel tevreden zo :D

Link naar reactie

Ben ik weer eens met wat anders bezig moet ik me weer op het forum laten zien anders missen ze mij hier.

Waar ben ik nu mee bezig,wij dus.Wij hebben een nieuw appartement gekocht in de binnenstad van Leeuwarden en dat is casco er staat nog geen enkele binnenmuur in en er zijn alleen nutsvoorzieningen tot aan de voordeur.Dit nieuwe project is 150 m2 groot en heeft een tuin van 100 m2 en daar achter zit een garagebox voor de QPe ;) .Momenteel zijn we het appartement aan het opbouwen en was ik de laatste tijd druk bezig met de planning en organisatie van de werkzaamheden.Wat tot nu toe perfect werkt.We zijn begin oktober begonnen en ondertussen zit de binnenmuren,elektra,,gas,water,inbouwreservoirs en afvoeren erin.Momenteel zijn er twee stukadoors druk bezig om 460 m2 te stuken en hoop dat ze over 12 dagen klaar zijn dan kan de vloerverwarming erin en dan de beton vloer gestort en dan word deze gevlinderd.Vandaag hebben we de schutting geplaatst dat Sumo los in de tuin kan rennen.

Dus geen kindje die past niet in de QPe,niet trouwen dat kost te veel geld als je weer van elkaar af wilt. ;)

Beviel mij prima zonder Z3 forum even, hier is gelukkig niets gebeurd de laatste tijd maar ja wat wil je met die Z3 roadster rijders. ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in