Ga naar inhoud

Douane horror

Martin-Z3

Aanbevolen berichten

Vanmorgen gebeurd. Wilde m'n Zzz invoeren en had garageplaten geleend om naar de RDW te rijden.

Douane: Zo mijnheer laat uw auto maar even zien

Ik: hier staat ie (vol trots)

D: waar heeft u dit kenteken vandaan?

ik: van een bevriende garage (wat onzekerder)

D: u hebt toch geen bedrijf is het wel ?

ik: nee... (voel nattigheid)

D: dan mag u niet met een garage kenteken rijden

ik: O (piepte ik)

D: Laat u het kentekenbewijs maar even zien

ik: dat heb ik niet, ik heb alleen de platen geleend (nu doodnerveus)

D: Dat kost u dan 350 Euro voor het voeren van een niet gerechtigd kenteken en 150 Euro voor het niet bij u hebben van een kentekenbewijs en geldige verzekering. Bovendien zullen we de platen innemen en 1500 Euro boete opleggen voor dit garagebedrijf. Ik stel voor dat u de garage maar even belt.

Ik: Waaaaaaat ?????

D: En dan hebben we de auto nog helemaal niet bekeken. Laten we dat dan maar doen.

Ik: mpf?

D: (zat inmiddels in mijn auto en zichtbaar te genieten van zijn macht) U had de auto veel beter rechtstreeks in Duitsland kunnen kopen, daar zijn ze veel goedkoper.

Ik: (inmiddels kon ik weer een beetje praten). Ja, u zult wel gelijk hebben maar hoe nu verder?

D: Nou u heeft geluk dat u mij treft en niet een jongere collega. Ik geef u alleen de gele kaart. Maar als u onderweg door de politie wordt aangehouden moet u niet gaan vertellen dat die aardige douane mijnheer gezegd heeft dat u met deze platen mocht rijden.

Ik: Nee, natuurlijk niet. Bedankt voor u begrip (ZAK)

De hoeveelheid BPM viel mee, hij had niet alle opties gevonden. Ik ben zo snel mogelijk weggereden.

Wat een ervaring! :foto: :P :D

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vind het stiekum wel een strakke aktie van de beamte, sorry. :thumbup:

en ik met Sledge eens.

"Beetje" dom om handelaarsplaten te rijden, als je GRATIS een eendagskenteken mag rijden naar de RDW keuring :thumbup:

verder bijzonder lomp om onverzekerd rond te tuffen, sorry hoor :thumbup:

Link naar reactie

Ik krijg nu links en rechts om m'n oren en wellicht terecht :newblush:

Er zijn echter wat verzachtende omstandigheden:

1) Ik wist niet dat ik niet met garagekentekenplaten mocht rijden. Ze zijn me immers aangeboden door de garage en hij had dus beter moeten weten.

2) Volgens de garage is de auto wel degelijk verzekerd op deze platen. Daar had ik naar gevraagd.

3) Een eendagskenteken wilde ik liever niet omdat je dan een afspraak moet maken en ik wilde liever naar het RDW zodra het mij goed uitkwam. Je kunt n.l. dan zonder afspraak 's morgens langskomen.

Er komt waarschijnlijk geen volgende keer maar als dit wel zo is zal ik een eendagskenteken aanvragen. Ik ben tenslotte nu ervaringsdeskundige :D

En nog een tip: haal een paar dagen van te voren de acceptgiro voor de verwijderingsbijdrage en betaal deze electronisch zodat het geld snel binnen is.

Link naar reactie
3) Een eendagskenteken wilde ik liever niet omdat je dan een afspraak moet maken en ik wilde liever naar het RDW zodra het mij goed uitkwam. Je kunt n.l. dan zonder afspraak 's morgens langskomen.

Aha, ik wist niet dat dat kon :) , in mijn geval moest ik afspraak maken :D

En nog een tip: haal een paar dagen van te voren de acceptgiro voor de verwijderingsbijdrage en betaal deze electronisch zodat het geld snel binnen is.

Je kunt toch gewoon pinnen bij de RDW/Douane :newblush:

Link naar reactie
Je kunt toch gewoon pinnen bij de RDW/Douane :D

Ja en nee. Hier een overzicht.

Bij de RDW kun je contant betalen of pinnen.

Bij de douane kun je alleen pinnen.

De verwijderingsbijdrage is weer een andere instantie en daarvoor krijg je alleen een acceptgiro in je handen.

Ambtenarij op en top :newblush:

Link naar reactie

klopt. als je vooraf een afspraak maakt krijg je een acceptgiro thuisgestuurd en moet je de verwijderingsbijdrage betalen.

Dit wordt ook gecontroleerd. Heeft weer te maken met snbelheid van afgeven kenteken.

Link naar reactie
Je moet natuurlijk wel die kentekenplaten betalen, €20,-....

ik mocht ze maken van een stukkie wit met zwarte letters. Heb ik gemaakt van een stuk PVC schrootje en viltstift. Kosten: zilch :newblush:

Link naar reactie

Eendagskenteken mag gewoon gemaakt worden van wit papier/karton/pvc etc. Zolang de afmetingen van de zelf geschreven letters maar ongeveer kloppen.

Eendags kenteken kan je altijd aanvragen ook al maak je geen afspraak, je zit alleen wel aan die dag vast dan, maar kun je dan om de een of andere reden niet vraag je er gewoon opnieuw een aan. Wordt ook niet moeilijk over gedaan. Je mag er immers toch alleen mee van je huis naar het keuringsstation rijden en terug.

Verder heb je echt geluk gehad Martin, had een duur grapje kunnen worden, idd :( voor de douane beambte, je kan het met die ambtenaren een stuk slechter treffen.

Link naar reactie
Verder heb je echt geluk gehad Martin, had een duur grapje kunnen worden, idd :D voor de douane beambte, je kan het met die ambtenaren een stuk slechter treffen.

:( Ja, ik geloof echt dat hij geen grapje maakte. Ik ben er goed mee weggekomen....

Link naar reactie
Dan neem ik mijn woorden terug. :thumbup: Vreemde regeltjes allemaal. :D

staan gewoon op het eendagskentekenpapiertje wat je krijgt :( is eigenlijk ongekent flexibel van de RDW :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in