Ga naar inhoud

iBook G3 en Casema

Ivo

Aanbevolen berichten

Help B)

Een vriendin van me heeft een iBook G3 PowerPC 750 op 500 MHz (geloof ik) met OS-X. (allemaal blabla voor mij ;) )

Ze heeft moeite om het ding op haar Casema (Motorola) kabelmodem aan te sluiten. Het werkt niet. Voorheen heeft op die aanlsuiting een PC gezeten. Nu zou ze een nieuw modem nodig hebben?

Ik heb geen ervaring met Casema, maar het lijkt me meer een Mac adres probleem. Heeft iemand ervaring?

het gaat om Wanadoo Cable Easy abotje.

bedankt! B)

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb geen ervaring met appeltjes, maar mijn peertjes lopen op een casema easy cabel abo (identiek product als wanadoo, andere naam) en als het een mac address probleempje is zou ik toch gewoon ff de stekker uit de modem trekken, ff wachten en pizza: hij vraagt een nieuw mac address aan. De modems van casema/wanadoo veranderen wel regelmatig, dus enkel motorola is niet genoeg volgens mij, echter helpdeskje (10 c/m en altijd eerst 20 minuten wachten) zal het zeker weten. Veel succes

Link naar reactie

Met Mac adres bedoel ik meer dat het netwerk het Mac adres van de voormalige PC wil zien en nu helaas dat van een onbekende iBook ziet en deze niet toelaat. Dus identificering via Mac adres.

Zeelandnet werkt zo, maar Casema?

Als dat zo is kan ik een routertje kopen en ff Mac adres klonen ;)

Verder: draait zo'n ding een beetje als internet / email compu B)

Tja kan natuurlijk altijd, maar je moet wel genoeg geheugen er in hebben

zeker 512 liever nog meer, dan moet je kijken hoe groot de harde schijf is

want system 10.3 neemt wat ruimte in.

Ik zou niet met minder dan 10.3 werken.

Klopt dat B)

Link naar reactie

Met 10.3 heb je dat Dashboard en andere leuke dingen voor op je Mac, vandaar dat de echte freaks niet onder 10.3 willen draaien ;)