Ga naar inhoud

"Emissiewaarden"

Cabrio

Aanbevolen berichten

Z3 1.9, uit 2000, 80.000 km.

Het controlelampje dat een motorblok voorstelt, gaat sinds een paar dagen na het starten niet meer uit.

De handleiding geeft een zeer summiere uitleg: Verslechtering van de emissiewaarden. Door uw BMW dealer laten controleren.

Iemand ervaring mee? Dure grap, of valt het mee?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• 8 maanden later...

Beste,

Ikzelf heb het ook voor met mijn Z3 1,9i van ongeveer 5 jaar oud.

Garage heeft lambda sonde vervangen.

een paar dagen later weer hetzelfde liedje.

Op een andere website las ik dat de oorzaak mogelijk ligt bij te korte afstanden.

De persoon in kwestie reed dan eens wat langere afstanden, en zijn probleem was opgelost.

Mogelijk is dit bij mij aan de orde.

Ik rijd namelijk meestal ritjes van 19 kilometer.

Hoe zit dat bij u ?

Groeten,

Hans

Link naar reactie

Ik rijd nogal eens ritjes van 2km. en heb nooit ergens last van gehad.

Natuurlijk is niet iedere Z hetzelfde, maar met 19km. is het blok en de sonde allang goed opgewarmd...

Link naar reactie

Bij mij Z is de motorblok na 3 minuten rijden al op temperatuur. Dus na 19 km moet die bij jouw al lang opgewarmd zijn.

Bij mijn eerste Z duurde het wat langer. Mischein heeft het ook met de motorblok te maken. Mijneerste was van 97 (1.8) mij tweede van 00 (1.8/1.9). Ze hebben een ander type motorblok.

<_<

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste,

Op een andere website las ik dat de oorzaak mogelijk ligt bij te korte afstanden.

De persoon in kwestie reed dan eens wat langere afstanden, en zijn probleem was opgelost.

Hoe zit dat bij u ?

Bij mij precies het omgekeerde, ik gebruik de Z3 bijna uitsluitend voor ritten van 100 km en meer.

Dit probleem heb ik al sinds oktober. Tweemaal laten herstellen(?) in de BMW garage, maar na een paar weken telkens weer hetzelfde liedje.

Ten einde raad naar een andere garage getrokken (niet-BMW), daar werd geconstateerd dat mijn bougies versleten waren, hoewel ze volgens de factuur onlangs waren vervangen. Met nieuwe bougies was het euvel verholpen, maar nu na 4000 km is het lichtje weer aangegaan.

En nu weet ik het echt niet meer.

Link naar reactie
Beste,

Hoe zit dat bij u ?

Groeten,

Hans

Ha die Hansma,

Mijn Volvo had precies hetzelfde euvel. De oplossing was uiterst eenvoudig± accuklemmen los en even tegen elkaar houden. De computer gaat zih dan resetten. Resultaat± lampje uit en nooit meer last van gehad. Maar je weet het± zeg nooit nooit... :wave: ;)

Adriaan

Link naar reactie
Ha die Hansma,

Mijn Volvo had precies hetzelfde euvel. De oplossing was uiterst eenvoudig± accuklemmen los en even tegen elkaar houden. De computer gaat zih dan resetten. Resultaat± lampje uit en nooit meer last van gehad. Maar je weet het± zeg nooit nooit... :wave: ;)

Adriaan

Dit is een schoolvoorbeeld van wat ze in het Engels defeating the purpose noemen.

Als zo'n waarschuwingslampje gaat oplichten, dan wijst dat toch op een fout? In de handleiding staat trouwens dat je de auto dan moet laten nakijken.

De computer resetten (of, waarom niet, meteen het lampje verwijderen?), kan toch nooit de bedoeling zijn?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in