Ga naar inhoud

windgeruis

Bob01

Aanbevolen berichten

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als jij weet welke kleur Huubs ZZZ heeft, of 'ie in GRNNGN of LWRDN woont en hoe zijn lieve Reinata heet, mag je zijnes wassen, hebben Huub en ik besloten. Kop 'm d'r maar in Marv. Al raken we helaas steeds verder :)

Laten we het toch maar weer over WINDGERUIS hebben !!!! <_<

Link naar reactie
Ok, ik ga hem bij mij nog wel afplakken maar dan moet ik weer 180 gaan rijden, ik zet mijn rijbewijs wel weer op het spel

Tijd voor de windtunnel proef lijkt me !! :rolleyes:

34sj9e1.jpg

:wave:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gezien het weer heb ik van het weekend met de kap naar beneden rondgereden. Aan de kust stond er wederom veel wind en wat bleek is dat de hoge fluittoon zich ook voor deed met de kap naar beneden. Conclusie lijkt mij dus gerechtvaardigt dat het niet aan de kap ligt maar aan iets anders.

Aan de ene kant ben ik nu blij dat de kap kan worden uitgesloten alleen weet ik even niet waar ik moet zoeken.

Het lijkt mij een stukje harde kunststof wat niet helemaal goed vast zit en bij veel wind en hoge snelheid als het ware gaat vibreren.

Zoektocht gaat dus verder.

groet

Bob

Link naar reactie
Gezien het weer heb ik van het weekend met de kap naar beneden rondgereden. Aan de kust stond er wederom veel wind en wat bleek is dat de hoge fluittoon zich ook voor deed met de kap naar beneden. Conclusie lijkt mij dus gerechtvaardigt dat het niet aan de kap ligt maar aan iets anders.

Aan de ene kant ben ik nu blij dat de kap kan worden uitgesloten alleen weet ik even niet waar ik moet zoeken.

Het lijkt mij een stukje harde kunststof wat niet helemaal goed vast zit en bij veel wind en hoge snelheid als het ware gaat vibreren.

groet

Bob

Ik kan me nu ook wel voorstellen dat het F@cking Irritant gaat worden Bob !!! <_<

Succes ! :D

Link naar reactie
  • 3 weken later...

groet

Bob

Dag Bob,

Ik ben niet vaak op dit forum te vinden, en zoek al helemaal niet naar problemen als ik ze niet heb/niet merk. Vandaag is dat anders. Ook ik heb al geruime tijd last van een hoge fluittoon bij 120-140 km/h. Bij tegen wind bij ca. 120 km, anders zeker bij 140 km/h. Voor zover ik kan nagaan was die fluittoon daar van de ene op de andere dag, zonder dat ik de hardtop verwijderd heb. Wat ik wel gedaan heb is winterbanden monteren. Niet op de brug maar met de hydraulische krik. Of hier een verband is is niet meer na te gaan.

Enfin, tot nu toe verdenk ik nog steeds mijn hardtop. Ik meen duidelijk te horen dat de fluittoon van voor komt, midden boven de raamstijl, en niet van de achterzijde. Daar het goed mogelijk is dat de body geflexed heeft tijdens de bandenwissel heb ik de hardtop reeds diverse malen opnieuw gemonteerd, en afgesteld voor zover dat gaat (voorzijde aan dakrubber, achterzijde aansluiting op chassis). Helaas, tot nu toe geen remedie.

Wat de toon en toonhoogte betreft. Boven 120 a 140 km/h wordt deze alleen maar harder, maar verandert niet qua hoogte (tot 260 km/h). Klopt, geen snelheid begrenzing aanwezig, en wees gerust, ik heb het in Duitsland gereden. Zonder hardtop heb ik geen ervaring, maar wellicht is het verstandig om er eens op te letten of de toon wel dezelfde is/blijft. Ik kan mij zo voorstellen dat er nog meer is dat fluit, zeker bij open kap. Toch ga ik dat z.s.m. ook maar eens proberen, alhoewel ik er vooralsnog niet in geloof.

Mocht ik iets vinden dat laat ik het zeker weten. Tot dan, en succes aan ons beiden.

Groet,

Marc

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dag Bob,

Probleem gevonden, het zijn de ruitewissers.

Bij mij was dit is eenvoudig te testen door tijdens het rijden even de ruitewissers te gebruiken. Stonden ze verticaal dan was het fluiten geheel weg, bij terug komen naar de nul positie nam het fluiten weer toe. D.w.z. afhankelijk van het "wegzakken" achter de motorkap begon het fluiten bij 120 a 160 km/h.

De wissers zijn bijna aan einde levensduur. Of hier een verband is weet ik nog niet.

Cheers,

Marc

Link naar reactie
Zitten er spoilers op de ruitenwisser Hannuz?

Nope, en zo te zien hebben die er ook nooit opgezeten......tenzij de armen ooit gewisseld zijn. Los daarvan wil ik ze er ook niet op, ik ga liever voor een aanpassing van de eindstand van de wissers, of indien mogelijk, en lichte verhoging van de sluithoogte van de motorkap.

Cheers,

Marc

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Hé lui,

Ik ben dus ook iemand die vaak bij +140, maar soms ook bij +120 laaaaaaaaaaange piepgeluiden krijgt bij het rijden.

Ik heb vervolgens een paar dingen bekeken, maar het irritante gepiep blijft; en dan maakt het iet uit of hij in de softtop of de hardtopstand staat.

Wat mij wél opvalt is dat het zich alleen voordoet bij bepaalde windrichtingen; ga ik even invoegen / uitvoegen dan vervalt het geluid, en als ik een bocht neem richting een andere snelweg bij +120 valt de piep helemaal weg.

Als ik echter hierboven lees dat iemand 'oude' wissers had en met nieuwe wissers het probleem niet meer heeft, dan moet in concluderen dat mijn wissers ook niet helemaal meer je-van-het zijn. Zou wel apart zijn, omdat normaliter vooral het klapperen van ruitenwissers een probleem vormt...

Zelf heb ik overigens ook lang gedacht dat het piepen van blaadjes kwam die in de zijzijde en in de roosters onder de wissers zat. Zeker weten doe ik dit echter niet omdat de wind elke dag wel weer anders staat, en het dus moeilijk te controleren is.

Het heeft mij er echter wel van weerhouden vaak harder dan +120 te rijden, omdat het écht geen plezierige piep is... :m:

Link naar reactie

ik heb hetzelfde probleem, zoals wel duidelijk werd bij de filmpjes van knallen in Dld.

heb ook het vermoeden dat het aan de ruitenwissers kan liggen. Volgende keer met mooi weer de ruitenwissers dus even weghalen en testen.

Zal dus nog wel even gaan duren eer ik kan gaan testen

Link naar reactie
  • 1 maand later...

En ook ik zit met dit hele irritante probleem. Als het hard waait ontstaat het fluiten al bij 80km/h absoluut geen pretje. Het is wel afhankelijk van de windrichting.

Het vreemde vind ik dat wanneer de kap nat is ik er helemaal geen last van heb, maar als je dan een tijdje aan het rijden bent en de kap droogt, begint het fluiten langzaam maar zeker toe te nemen en met droge kap heb je dat verschrikkelijke irritante geluid. De ruitenwissers zijn het niet want wanneer ik deze gebruik veranderd er niks.

Ook blijft de toon aanhouden wanner ik m'n ramen open of de kap uit z'n vergrendeling trek, hier komt het dus niet vandaan.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, het neemt echt al het rijplezier weg.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Het windgeruis kan niet pur sang uit de natte of droge softtop komen, daar ik ook nu met de hardtop op de auto dit probleem heb...

Ik heb trouwens mijn ruitenwissers vervangen door SWB's, maar het piepen blijft. Enig verschil is nu dat hij niet meer heel erg lang piept, maar korte piepjes. Maar dat maakt het niet minder irritant hoor...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in