Ga naar inhoud

windgeruis

Bob01

Aanbevolen berichten

Bij 140 km/u of meer heb ik zo af en toe last van hoge toon cq scherp geluid wat komt en gaat.

Volgens mij resoneert er wat. Maar wat? Wat mij opviel is dat het rubber waar het cabriodak tegen aan sluit als je het dak dichtdoet, hoe zal ik het zeggen, aan de voorkant als het ware een beethe openstaat.

Dit zou gevoelig kunnen zijn voor het vangen van wind en misschien wel een resonerend geluid kunnen geven.

Herkent iemand dit of heeft iemand anders een ander idee??

Bij voorbaat dank

Bob

Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 3 weken later...

Het is in ieder geval het gevolg van het niet aansluiten van het dak op het voorraam. Ik had het zelfde geluid bij mijn hardtop. Het bleek dat de bevestigings boutjes waar de sluiting mee aan het dak zit (3 boutjes per kant) een beetje waren losgetrild. Vervolgens kwam door de onderdruk het dak dus iets omhoog bij hogere snelheden. Dan ontstaat er dus een spleet tussen het raam en het dak, dat veroorzaakt het fluiten.

Link naar reactie
Daar krijg je bij de dealer of halfords sticks/sprays voor. Genaamd gummiplege:

267332-44-GummiPflege.jpg

65.jpeg

Ik gebruik gewoon zo'n stick tegen het vastvriezen van de deur rubbers. Heeft Halford ook en gaat lang mee

gr rob

Link naar reactie

Ik heb ook het idee dat het dak TE makkelijk dichtgaat middels de hendels. Bij mijn vorige Z3 moest ik meer kracht zetten. In ieder geval heb ik genoeg aanwijzingen waar ik iets mee kan.

Volgende week zaterdag weer even richting ruud. Die gaat me helpen (of is het andersom?).

Dank

Bob

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Goedemorgen,

Inmiddels zijn de rubbers ingesmeerd en is het horinzontale rubber tussen dak en stijl vastgezet.

Ook is het dak gesteld. En toch heb ik nog steeds last van windgeruis. Vanochtend staat er veel wind

aan de kust en ben ik even weggeweest met de ZZZ. Vanaf 120 toch weer behoorlijke piepend geluid.

Best wel irritant. Weet eigenlijk niet goed meer wat ik er aan kan doen.

Helaas regent het anders had ik even met open kap gereden om te kijken of ik er dan ook last van heb.

Weet iemand nog raad?

Bedankt alvast

Bob

Link naar reactie
Goedemorgen,

Inmiddels zijn de rubbers ingesmeerd en is het horinzontale rubber tussen dak en stijl vastgezet.

Ook is het dak gesteld. En toch heb ik nog steeds last van windgeruis. Vanochtend staat er veel wind

aan de kust en ben ik even weggeweest met de ZZZ. Vanaf 120 toch weer behoorlijke piepend geluid.

Best wel irritant. Weet eigenlijk niet goed meer wat ik er aan kan doen.

Helaas regent het anders had ik even met open kap gereden om te kijken of ik er dan ook last van heb.

Weet iemand nog raad?

Bedankt alvast

Bob

Hoi Bob,

Ik heb ook altijd dat geluid gehad, open had ik geen last tot 210 km/h (in Duitsland hoor) bij mij hielp het insmeren ook niet echt, soms lijkt het alsof het door de roosters komt (het geluid)

Groet,

André

Link naar reactie
Hoi Bob,

Ik heb ook altijd dat geluid gehad, open had ik geen last tot 210 km/h (in Duitsland hoor) bij mij hielp het insmeren ook niet echt, soms lijkt het alsof het door de roosters komt (het geluid)

Groet,

André

Ik heb geen last van piepende geluidjes alleen neethet windgeruis boven de 180 behoorlijk toe. Maar gelukkig heb ik een 1.8 dus ik had nog maar een klein beetje puf over. :newblush: ^_^

Link naar reactie

Andre bedankt voor je bericht. Ik had het idee ook dat het mogelijk uit de luchtroosters zou kunnen komen.

ZOu ik daar op een of andere manier bij kunnen komen denk je? (ruud?)

Ivo het is niet echt windgeruis maar meer een hoog piepend geluid.

Hoor graag weer....

Groet

Bob

Link naar reactie
Delta, bij welke snelheid hoor je dat geluid. Van andere forumleden hoor ik dat het zich bij hen voordoet als > 180 km rijdt.

Hangt af van de wind. Begint soms bij 140, soms bij 160. Zondag waaide het heel hard en toen hoorde ik het bij sommige windvlagen al bij 120. Maar gemiddeld start het rond de 150-160

Link naar reactie

Volgens mij hadden wij dat een tijd geleden ook, zo'n loeiharde hoge piep, ik schrok me helemaal kapot! Maar in welke auto het was..... :( ?? (hoezo luxeprobleem)

Denk denk denk denk denk denk wanneer was het ... en waar............. JA HEBBES!!! Ik moest even de juiste film voor de geest halen.

Het was in Schotland, de eerste dag met die idiote Schotten op pad, die dus 170 gingen over een weggetje waar je maximaal 60 kunt met goed fatsoen (zo smal dat er geen tegenligger langskon). Maar ja ik zat achter het stuur en ik laat me natuurlijk niet kennen :D dus met klamme handpalmen doorjakkeren (niet veel rij-ervaring in de Z, althans niet onder die omstandigheden). Nee zeg, kwam ineens die fluittoon, maar Edwin zei doodrustig, oh, doet ie wel vaker, niks van aantrekken. Weet niet of het daarna nog wel eens is gebeurd....?? Ed??? Dacht dat hij er toen wel wat op gevonden had. Even navragen dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in