Ga naar inhoud

Hulp bij aankoop Z3

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,

Leuke site hebben jullie! Inmiddels heb ik enige dagen goed rondgeneusd op het forum om meer te weten over de aankoop van een BMW Z3.

Graag zou ik van jullie mening willen over een auto die ik graag zou willen kopen. Mijn budget is EUR 15.000,-- Gisteren ben ik bij een autobedrijf in Tiel geweest (johnvaneck), waar momenteel een (dealeronderhouden)zwarte BMW Z3 1.9 uit 2000 (KM 88.000) wordt aangeboden voor EUR 16.200. Het betreft een importauto uit Duitsland. Ziet er op het eerste gezicht prima uit

Hoewel op internet bouwjaar 2000 stond, blijkt uit de papieren dat hij van 6/99 is (minpuntje, maar niet onoverkomelijk). Daarnaast is het een 8 klepper, hetgeen volgens mij betekent dat het een 1.8i is en geen 1.9, is dat juist?

Verder zag de onderhoudshistorie er op het eerste gezicht goed uit. Op mijn vraag of het fahrzeugschein kon worden getoond zei de verkoper dat hij die thuis had liggen, maar de volgende keer zou meenemen. Als het goed is staat op het fahrzeugschein of een auto schade heeft gehad, toch?

Ik ben in ieder geval voornemens om voor de zekerheid een aankoopkeuring te laten doen. Is iemand bekend met dit bedrijf (www.johnvaneckautos.nl) ?

Hoor graag van jullie!

Groet,

Z3search

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vorig jaar december daar geweest.

Mocht alleen een proefrit maken als ik haast zeker wist dat ik 'm kocht. Vond ik maar een rare opmerking. Toen ik nog eens langskwam voor een proefrit werd gezegd dat de accu leeg was en dat het niet mogelijk was ermee te rijden (lekker handig), waardoor de proefrit weer niet doorging. Toen ben ik maar niet verder gegaan met Van Eck, hij wilde blijkbaar geen auto aan mij verkopen. Hoewel de ZzZ die er stond er goed uitzag en zeker toen niet slecht geprijsd.

Heb je al bij BRMS, Adelaar, Cabrioland gekeken?

Maak eerst een wensenlijst en neem rustig de tijd om rond te kijken en vergelijk ook e.e.a mbt accesoires (rolbeugels, airco, electrische kap). Er is genoeg aanbod, zowel particulier als handel en ook op dit forum.

Heb je al gedacht over 2.8? Je moet er maar eens een proefrit in maken. Ik was meteen verkocht.... en is niet heel veel duurder

Tip:

Maak zo veel als mogelijk een proefrit zonder afspraak (kom dus "spontaan" langs), kunnen ze nooit voordien de motor warmdraaien, het interieur droogmaken, de accu nog ff bijladen, de olievlekken onder de auto wegpoetsen etc.etc. Lukt niet altijd, maar kan soms wel e.e.a. verduidelijken...

Succes met je zoektocht en aankoop.

Link naar reactie

Hoi Simca,

Dank voor je berichtje. Ik kreeg precies dezelfde vreemde opmerking van hem. Heb tot nu toe ook niet het idee dat hij graag wil verkopen. Ik ben beniuwd hoe hij op een aankoopkeuring reageert, dan weet ik waarschijnlijk al genoeg.

Een 2.8 nieuw model zou ook de voorkeur hebben, maar tot nu toe boven mijn budget. En het moet perse een zwarte zijn met onder 100k kilometerstand. Misschien toch maar zelf importeren...

Is een 8 klepper nu inderdaad een 1.8i?

Groet,

Z3search

Link naar reactie
Hoi Simca,

Dank voor je berichtje. Ik kreeg precies dezelfde vreemde opmerking van hem. Heb tot nu toe ook niet het idee dat hij graag wil verkopen. Ik ben beniuwd hoe hij op een aankoopkeuring reageert, dan weet ik waarschijnlijk al genoeg.

Een 2.8 nieuw model zou ook de voorkeur hebben, maar tot nu toe boven mijn budget. En het moet perse een zwarte zijn met onder 100k kilometerstand. Misschien toch maar zelf importeren...

Is een 8 klepper nu inderdaad een 1.8i?

Groet,

Z3search

Hij is gevonden !!

Hier te koop van forummember zwarte 2.0 6 cil. 1999 facelift.

Heeft wel 130.000 gelopen maar 6 cil. lopen op z'n sloffen 4 ton.

En ik en meerdere hier op het forum kunnen je verzekeren dat het een echte ZzZ is

Nadere info HIER

imgp3369small3db.jpg

Link naar reactie
:) Geen zelfde motor 2 motoren 8 kleppers nl 1796cc 115 pk facelift 1895cc 118 pk :)

Correct. En ze hebben beide het typenummer 1.8. Praten we over de 4 cylinder met 16-kleppen dan is het typenr. 1.9, met 140 pk. De facelift 1895cc wordt dus ten onrechte 1.9 genoemd.

Link naar reactie
Correct. En ze hebben beide het typenummer 1.8. Praten we over de 4 cylinder met 16-kleppen dan is het typenr. 1.9, met 140 pk. De facelift 1895cc wordt dus ten onrechte 1.9 genoemd.

In de folder met prijslijst van de Bmw Z3 van 2001 staat wel degelijk voor de 118pk 1895 cc

1,9i zoals eerder is geschreven..

totale gamma in de folder :

1.9 i

2.2i

3.0i

Z3 coupe 3.0i

Je zou het toch moeten weten Rob van een Z3 ben ik nog meer op de hoogte dan van Puch s

Link naar reactie

OK, Aad. En je kennis van de Puch gaat ver, heel ver, dat staat vast. Dus kun je nagaan... Jammer dat niemand weet wat jij daarmee doet...

En Chris, wat je opmerking hierboven betreft, je hebt geen idee... :thumbup:

Link naar reactie
OK, Aad. En je kennis van de Puch gaat ver, heel ver, dat staat vast. Dus kun je nagaan... Jammer dat niemand weet wat jij daarmee doet...

En Chris, wat je opmerking hierboven betreft, je hebt geen idee... :(

Ben blij dat je het begrijpt Rob, :newblush: -_- -_- documentatie daar draait het om

Link naar reactie

Die 2e foto, daar gaat het inderdaad om, dat begint ergens op te lijken. Maar dan niet met uitlaat, maar met een potje onder het blokje. Aad restaureert Puch's tot op het schroefje nauwkeurig, alsof ze zojuist de fabriek hebben verlaten, alsof er nog geen meter mee is gereden. Je weet echt niet wat je ziet, zo mooi!

:newblush:

Link naar reactie
Graag zou ik van jullie mening willen over een auto die ik graag zou willen kopen. Mijn budget is EUR 15.000,--

Groet,

Z3search

Ik heb net een Zzz gekocht bij Target in Eindhoven. Zie http://www.targetweb.nl/shop/group.asp?group=477

Heeft diverse Zzz staan. Moet je nog wel invoeren maar dat is niet zo moeilijk. Misschien een idee? :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in