Ga naar inhoud

verklaring waarom stadslichtjes in bumper


mark

Aanbevolen berichten

Héhé,ben er eindelijk achter wat de reden is waarom er bij de early Z3's de stadslichtjes bij de 4cyl.modellen in de koplampen zitten,maar bij de 6cyl.modellen in de bumper:

Bei näherer Betrachtung fällt auf, daß nicht einfach nur der größere Motor implantiert wurde. Eine ganze Reihe an Modifikationen waren für den Einbau des 192 PS starken Aggregats erforderlich. So benötigt der Z3 2,8 beispielsweise eine größere Kühlluftöffnung in der vorderen Stoßstange. Auch die Kotflügel wurden am fast 50mm verbreitert, um einer hinten um 67mm breiteren Spur Platz zu verschaffen. Hierdurch entstand jedoch ein kleines Problem. Für die Zulassung in Deutschland lag nun der Hauptscheinwerfer, der von vorne betrachtet in einem genau definierten Bereich angeordnet sein muß, zu weit innen. So mußten weiße Begrenzungsleuchten an den vorderen Stoßstangenecken angebracht werden. In ähnlicher Form, jedoch in oranger Farbgebung, existierten solche Positionsleuchten schon bei allen amerikanischen Z3.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bij het face-lift model is de totale breedte tov de schijnwerpers net zoals bij de eerste generatie 6 cyl. modellen te groot .

Je neemt de breedte van een auto,zeg 180cm en dan mogen de koplampen niet op bijv. 160cm staan ;zit wel iets in want in het donker kan dat verwarrend zijn voor tegenliggers,denk aan de Peugeot 202 met z'n koplampen achter de smalle grill.

Dit impliceert overigens wel dat de ontwerpers er in eerste instantie geen rekening mee hadden gehouden...

Link naar reactie

Bij nadere beschouwing valt op dat er niet alleen een grotere motor geïmplanteerd is. Een hele rits modificaties waren nodig voor de inbouw van de 192 PK sterke motor. Zo benodigt de Z3 2.8 bijvoorbeeld grotere luchtinlaten in de voorbumper. Ook de wielkasten werden 50mm verbreed, om aan de achterzijde meer ruimte te verschaffen aan het 67mm bredere spoor. Hierdoor onstaat een klein probleem. Voor de Duitse toelating ligt de koplamp - die in een bepaald bereik moeten liggen - te ver naar binnen. Om deze reden moeten aan de voorzijde begrenzingslichten toegepast worden.

In een soortgelijke vorm - maar dan in een oranje kleur - bestaan deze lichten al op de Amerikaanse Z3's.

Duidelijker? Heeft dus te maken met uitstekende delen, zoals bijvoorbeeld de lichtpuntjes op de uiteinden van vliegtuigvleugels.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.