Ga naar inhoud

H7 koplampen

sledgehammer

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Verfris eens even mijn geheugen Ies, de H7 lampen worden gebruikt in combinatie met adapters, waarvan de fitting groter(?) is dan de HB4. Bedoel je dat ik die adapters moet aanpassen?

Was dat niet met die opel fittingen??

Link naar reactie

Klopt: als je koplampen HB4 fittingen hebben, dan kan je met de beruchte adapters ook 'gewoon' H7 lampen monteren. Bij BMW een paar tientjes, en bij de opel een paar euro. :lol: Het is wel even wat dremelen voordat het echt mooi past en je de xenon pit kan monteren, maar dan hoef je geen hele unit te verwisselen of zelfs aan te schaffen.

Link naar reactie

De adapters waar het over gaat zijn om H7 koplampunits te kunnen plaatsen waar normaal een HB4 ingezeten heeft.

Zijn de aansluitingen dus anders.

Had zelf ook oude HB4 koplampen maar toen nieuwe aangeschaft met H7 fitting.

Omdat dan de bekabeling niet meer klopt kun je met een adapter toch een H7 lamp aansluiten op je bekabeling en in de H7 socket van de koplamp stoppen. Zie hier.

Of je deze adapter met wat dremelen zoals SD het noemt ipv in de H7 koplampunit ook weer in de HB4 koplampunit krijgt weet ik niet maar dat is denk ik wat SD bedoelt.

Link naar reactie

artikelnummer van de fitting om een H7 lamp op HB4 bekabeling aan te sluiten en in een H7 unit te stoppen (zie voor plaatje andere draadje hierboven) is in ieder geval

63 12 8 401 662

Ik heb er destijds €16,28 incl voor betaald en paste prima.

Link naar reactie

Twijfel nu zwaar of het wel gaat wat ik wil. :lol:

Maar anyway, de situatie die jij omschrijft Edwin in je eerste post, is wanneer je koplampen H7 aankunnen. Dan heb je gewoon een simpele adapter nodig en vervolgens is het plug and play.

Mijne zijn op dit moment geschikt voor HB4. Ik moet dus een H7 adapter (dat partnummer ja) kleiner dremelen zodat deze in een HB4 ring (die gele in de koplamp) past.

Of je deze adapter met wat dremelen zoals SD het noemt ipv in de H7 koplampunit ook weer in de HB4 koplampunit krijgt weet ik niet maar dat is denk ik wat SD bedoelt.

Precies. :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in