Ga naar inhoud

domstrebe monteren?


m coupe for life

Aanbevolen berichten

Hallo mensen

Ik heb me domstrebe van wiechers racing line besteld dat is diegene wat verstelbaar is.

Nu is mijn vraag hoe moet ik deze monteren?

Moet ik de bouten met een bepaald moment aantrekken en hoe kan ik deze domstrebe afstellen?

Moet ik ook nog andere dingen in de gaten houden.

Al jullie hulp is welkom alvast bedankt voor de moeite

:nono: coupe for life

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Precies...

Neem een passende ringsleutel (en dus geen ratel o.i.d.)

Een passende ringsleutel is precies groot genoeg om met handkracht het goede moment te verkrijgen.

Een ratel is snel te groot en heb je kans dat je de draad uit de moeren trekt.

Link naar reactie
Hallo mensen

Ik heb me domstrebe van wiechers racing line besteld dat is diegene wat verstelbaar is.

Nu is mijn vraag hoe moet ik deze monteren?

Moet ik de bouten met een bepaald moment aantrekken en hoe kan ik deze domstrebe afstellen?

Moet ik ook nog andere dingen in de gaten houden.

Al jullie hulp is welkom alvast bedankt voor de moeite

:wave: coupe for life

Eerst de moeren van de veerpootbrug vastzetten 30 n/m (handvast) op de veerpoot, daarna de tussenstang iets onder voorspanning vastzetten. :(

Link naar reactie
Alvast bedankt iedereen voor de tips :wave: :D

Ga het morgen eens proberen

@ruud dus de veerpootbrug moet met dertig nm worden aangetrokken en niet meer? :(

Klopt, is vast zat. zet er eerst maar eens 1 vast met een ringsleutel. je zal zien dat als je hem met de momentsleutel op 30 n/m nog iets vaster zet. :D

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
de tussenstang iets onder voorspanning vastzetten.

Wat is iets? <_< Want hij zit standaard helemaal los. Je zet de auto op een vlakke ondergrond en draait ze 'vast is vast' aan? Het verbaast me trouwens wel, want zit er niet altijd speling in dit 'vastklemmen' van de tussenstang? of is dit juist de bedoeling?

(je merkt het trouwens inderdaad enorm als je hem hebt gemonteerd!)

Link naar reactie
Wat is iets? :kisstogether: Want hij zit standaard helemaal los. Je zet de auto op een vlakke ondergrond en draait ze 'vast is vast' aan? Het verbaast me trouwens wel, want zit er niet altijd speling in dit 'vastklemmen' van de tussenstang? of is dit juist de bedoeling?

(je merkt het trouwens inderdaad enorm als je hem hebt gemonteerd!)

Het oudere design van Wiechers kan inderdaad over de lengte richting van de stang "bewegen". Als je hem goed vast zet kan hij geen kant meer op, en zou je niet meer in staat mogen zijn de stang te kunnen bewegen. De Duitsers hebben hier vroeger zogenaamde "hansemann hulzen" (als ik het goed citeer) voor gemaakt om deze speling weg te nemen. Er werden de nodige vraagtekens bijgezet, omdat Wiechers deze speling extra zou toepassen, om het chassis niet te overbelasten. Wat hier van waar is weet niemand precies, en het effect van de hulzen zou minimaal/verwaarloosbaar zijn. Meer een placebo effect.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.