Ga naar inhoud

Lagerschalen S50 vervangen

Leon Z3M

Aanbevolen berichten

• Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Botty,

Ik las ergens dat je met regelmaat door mijn dorpje fietst. Je bent hierbij van harte uitgenodigd bij mij thuis om onder het genot van een consumptie te komen constateren hoe afgestompt en niet-enthousiast ik ben.

Ik snap je reactie wel. Misschien dat je na een mini-meeting een andere kijk op de zaak hebt.

Groet,

Rob.

hulde... ging het altijd maar zo ;)

Ik snap de ogenschijnlijke allergie tegen de vragende vorm die Botty hanteert overigens niet, van doodvragen is naar mijn mening geen sprake. Persoonlijk gesprek tijdens fietstochtje (romantisch!) gaat vast verhelderend werken, voor beiden.

Link naar reactie
Beste Botty,

Ik las ergens dat je met regelmaat door mijn dorpje fietst. Je bent hierbij van harte uitgenodigd bij mij thuis om onder het genot van een consumptie te komen constateren hoe afgestompt en niet-enthousiast ik ben.

Ik snap je reactie wel. Misschien dat je na een mini-meeting een andere kijk op de zaak hebt.

Groet,

Rob.

Rob kan ook heel aardig zijn,hoor. ;)

Link naar reactie
Dit was nochtans weer eens een schoolvoorbeeld van je weet wel ;)

.... Noord Hollandse, ofwel Westfriese duidelijkheid. Kan me goed voorstellen dat het bot overkomt op iemand, en al helemaal op iemand uit Vlaanderen. Het is niet de eerste reply van Rob die irritatie bij me opwekt, en dit was de druppel. Dus dan schrijf ik wat ik er van vind en hoe hij op me overkomt. Ik heb ruim 7 jaar Forum ervaring op auto- en motorgebied, en weet wat een verschil er in personen kan zitten op het net en in het echt. Rob zal best een aardige kerel zijn als hij op de tuinstoel zit, maar in dit geval wil ik hem graag even een digitale spiegel voorhouden. En voor wat betreft dat vragen stellen, dat is ook handig voor anderen, het brengt leven in de brouwerij :kisstogether: en waar heb je anders een Forum voor? Je kan hier ook de hele dag gaan reply-en hoe mooi je de antenne of ventieldop van iemands anders auto vind, maar dat lijkt me na verloop van tijd bloody boring. Rant over.

Link naar reactie
Dat van die spiegel wil ik trouwens terugnemen. Want daar zijn die cabriorijders zo aan gewend, dat maakt toch geen indruk.

:schater:

Zeg vriend dat je hier nieuw bent oké, echter ben ik er niet van gediend dergelijke bott(e)(y) opmerkingen te krijgen over cabrio rijders ;) :schater: nu maar weer on topic waar gaat het hier over :kisstogether::kisstogether:
Link naar reactie
Zeg vriend dat je hier nieuw bent oké, echter ben ik er niet van gediend dergelijke bott(e)(y) opmerkingen te krijgen over cabrio rijders :lol::schater: nu maar weer on topic waar gaat het hier over :(:)
Lagerschalen vervangen .......
Link naar reactie

Martin, misschien wat omslachtig, maar je zou altijd een analyse kunnen laten uitvoeren op olie als je de aanschaf van een M overweegt en niet zeker bent over de conditie van de lagerschalen. Als je volgend Topic leest:

http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&...3113&t=3113

.. en even zoekt op "analyse" wordt e.e.a. wel duidelijk. De auteur van bepaalde stukjes heeft ook zijn telefonnummer erbij staan.

Lijkt me gezien de aanschafprijs en mogelijke revisiekosten van een M best de moeite waard. Is alleen effe de vraag of een verkopende partij bereid is mee te werken.

Gr-P

Link naar reactie
... maar je zou altijd een analyse kunnen laten uitvoeren op olie ...

Het is misschien nooit een slecht idee om eens een olie-analyse te laten uitvoeren.

Kan je best wat wijzer van worden betreffende de slijtage van de motor.

Wij laten op de zaak wel vaker olie analyses uitvoeren.

Het is de simperheid zelve.

Ik zal eens vragen wat het kost en wat de mogelijkheden zijn.

Link naar reactie

Ik heb eens even geïnformeerd.

De kosten zullen rond de 150 Euro zijn dachten ze.

Het enige wat je daarvoor krijgt is een uitdraai met alle materialen en de hoeveelheid van deze materialen die in de olie zijn gevonden.

De mensen van de olie analyse geven geen advies op de gevonden waarden.

Met deze lijst zou je dan weer naar de olie leverancier moeten gaan om te kijken welke stoffen buiten proporties aanwezig zijn en op wat voor slijtage dit kan duiden.

Al met al is het een boel werk en ik betwijfel of je er dan ook zoveel wijzer van wordt.

Wanneer de slijtage in het verleden is onstaan (bijvoorbeeld bij een vorige eigenaar) en er wordt nu zeer voorzichtig met de motor omgesprongen, dan vraag ik me af wat er in de olie te zien valt.

De slijtage materialen zijn dan namelijk in de loop van de tijd al met diverse verversingen weggespoeld.

Door de voorzichtige omgang zullen er weinig nieuwe slijtage materialen in de olie bijkomen.

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in