Ga naar inhoud

Lagerschalen S50 vervangen

Leon Z3M

Aanbevolen berichten

Thanks, RS 0w40 Castrol gaat erin. Ik ben op dit moment aan het stoeien met de verzekering over de lagers...

Groet,

Leon

oh ja, rood dakje is besteld (origineel BMW dak) dus er zijn er dadelijk 2 artic silver/Imola rood en rood topje. Dan heb ik alles gehad en was qua prijs in een mooi totaal af te ronden.

Leon

:nono: rood softtoppie :D

Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Olie, olie, olie...

Ik heb heel wat lagerschades gezien in het verleden.

Dit lijkt mij meer een schade van veel vermogen terwijl de smering nog niet optiemaal is dan een verkeerde olie. Bij normaal gebruik zou dit bij geen enkele olie mogen gebeuren.

Vandaar dat ik het 'normaal gebruik' een beetje verdenk.

Ik ben ervan overtuigd dat de drijfstanglagerschalen op de foto alleen de top helften zijn.

Je kan nl. duidelijk zien waar de schalen de klappen (het vermogen) hebben opgevangen.

De hoofdlagers (krukaslagers) zijn groter en de oppervlaktedruk is hier dan ook lager.

De hoofdlagers zien er dan ook nog wat beter uit.

Het is in ieder geval wel goed dat ze zijn vervangen, maar ik geloof niet dat iedere Z3M deze lagerslijtage bij 80000 km. heeft.

Was de krukas trouwens niet beschadigd???

Als dat wel zo is en er wordt niets aan gedaan, dan heb je binnen no time weer zulke lagers in je blok zitten.

Link naar reactie

Getoonde lagerschaal is geen uitzondering, ik heb me inmiddels toch wel verdiept in deze materie.

Heb nu meerdere voorbeelden gezien die vergelijkbaar zijn. De BMW dealer waar de auto nu staat kent zelf al 2 voorbeelden waaarbij de motor stuk gelopen is. Helaas is dit dus geen uitzondering.

Zeker na het zien van mijn lagerschalen zou ik iedereen met een S50 aanraden dit te doen, Dokter Phil heeft een zeer scherpe prijs omschreven op dit forum. Zeker geen bedrag waar je een motor voor kan reviseren. Ongeacht de historie van de auto, want die is mijn geval smetteloos. Je kan echter nooit in de motor kijken!

De Duitse dealer die de auto geleverd heeft, geeft zelf aan(heeft dat ook bij ons gedaan) dat zij dit preventief doen/adviseren vanf zo'n 70.000 a 80.000km.

Lees voor de aardigheid de voorbeelden op het M-forum, hier staan al 16 voorbeelden van uitgelopen lagers. Hiervan 5 onder 50.000km. Dan ben je dus te laat!

http://www.m-forum.de/forum/showthread.php?t=12573 (wel even aanmelden)

Het lijkt me niet verstandig dit als incident te zien, maar een ieder neemt zijn eigen risico's.

Overigens:

Verdere slijtage aan lagers en krukas is niet zichtbaar....

Overigens valt de totale reparatie onder garantie (Europlus) ^_^

Lagers drijfstang en krukas, oiliepomp is mijn initiatief.

Leon

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De M is terug!

20061014taxatie2006bmwporsch0002iq8.jpg

lagerschalen krukas en drijfstang vervangen + oliepomp

koppeling

krukaskeering

vanosfilter

nieuwe olie + filter

taxatie voor verzekering

nieuw BMW dak (klassiek rood) :thumbup:

alle lampjes dahboardverlichting vervangen

Kortom een goede opknapbeurt...en een lege :nono:

Hij is weer als nieuw,

Leon :P

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Zoals hier te lezen valt, kan het ook met de 3.0i (M54B30) voorkomen dat er nieuwe lagers in moeten:

http://www.zroadster.com/forum/showthread.php?t=18611

Een groot aantal Lancia Delta Integrale rijders gebruikt overigens Castrol RS10W60 olio, en later de TWS 10W60.

Even onder voorbehoud:

Oude 10W60 RS = huidige 10w60TWS

"nieuwe" 10W60RS = andere olie / andere eigenschappen

Nieuwe Edge 10W60 = oude RS = oude TWS

Nieuwe Edge Sport 10W60 = andere olie /andere eigenschappen

TWS en Edge (non sport) zijn BMW M approved

Link naar reactie
Jou kan men alvast niet verwijten dat je de beschikbare info op het forum eerst moet doornemen alvorens iets te vragen :rolleyes:

Nee, bepaald niet. Maar je kunt ook alles doodvragen.

aangepast door Rob
Link naar reactie
Ik zie dat jij 9500 berichten hebt geplaatst hier, maar vooralsnog lees ik weinig constructiefs van jouw kant. Tijd voor een andere hobby? Je komt nogal afgestompt over op mij, weinig enthousiasme te bespeuren.

:schater::schater::schater:

Dat is vragen om .......................... :rolleyes:

Ben benieuwd naar de uitgebalanseerde reactie van onze nestor :schater:

Link naar reactie

Beste Botty,

Ik las ergens dat je met regelmaat door mijn dorpje fietst. Je bent hierbij van harte uitgenodigd bij mij thuis om onder het genot van een consumptie te komen constateren hoe afgestompt en niet-enthousiast ik ben.

Ik snap je reactie wel. Misschien dat je na een mini-meeting een andere kijk op de zaak hebt.

Groet,

Rob.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in