Ga naar inhoud

Aankoop Z3 3.0 of Z4 2.2?


Gast Gil

Aanbevolen berichten

Graag had ik jullie mening gehad over de aankoop van een BMW roadster.

Ik twijfel nl. tss de Z3 3.0 van 2002 en een Z4 2.2 van 2004. Het prijsverschil is niet zo groot (alle twee full option) en ze hebben beiden weinig km's op de teller. Moet ik voor het rijplezier van de Z3 3liter gaan of eerder voor de looks van de Z4?

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een beetje een rare vraag IMHO,

Je praat hier over twee totaal verschillende auto's, in looks en in rijgedrag.

De meeste Z3 eigenaren hier hebben deze auto juist voor de looks en de soms (wat mindere) rijeigenschappen worden oop de koop toe genomen. De Z4 is tov de Z3 een moderne, volwassen auto zonder verrassingen tijdens het rijden.

Blijft verder de keus 3.0 of 2.2........ de 3.0 is een serieus sterke motor in vergelijking tot de 2.2, waarbij de 2.2 weer de wat nieuwere motor is........... succes... decisions/decisions.

Zoiets als appel met peren vergelijken, beiden zijn lekker maar wat is degene waar je voorkeur zelf naar uit gaat???

Link naar reactie

Tnx voor de snelle reactie. Ik vind ze beiden heel mooie roadsters die beemers.

Eigenlijk is het verleden jaar misgelopen toen ik een testrit ben gaan doen met de Honda S2000. Die reed super strak en had een betoverende motor + versnellingsbak. Vanaf toen wist ik het zeker, Ik wou en moest een roadster hebben. Maar omdat de S2000 geen tractiecontrole heeft viel die af, aangezien ik er ook in de winter mee rij. (rij jaarlijks ong. 25.000km)

Dan maar gaan testen met de nieuwe Mazda MX5 2liter en de Z4 2.0 maar helaas vielen die af wegens te weinig vermogen.

Ik vind het vermogen wel belangrijk maar mss is de 3 liter te veel van het goede? De looks komen eigenlijk op de tweede plaats alhoewel ik de Z4 wel zeer mooi vind. De Z4 2.5 en 3.0 zijn me wat te duur.

Link naar reactie

denk eens aan een 2.8 met weinig km's. heel anders is die nou ook weer niet dan een 3.0, en veel voordeliger. leeftijd zegt imo minder dan het aantal gedraaide km's.

Link naar reactie
Een beetje een rare vraag IMHO,

Je praat hier over twee totaal verschillende auto's, in looks en in rijgedrag.

De meeste Z3 eigenaren hier hebben deze auto juist voor de looks en de soms (wat mindere) rijeigenschappen worden oop de koop toe genomen. De Z4 is tov de Z3 een moderne, volwassen auto zonder verrassingen tijdens het rijden.

Blijft verder de keus 3.0 of 2.2........ de 3.0 is een serieus sterke motor in vergelijking tot de 2.2, waarbij de 2.2 weer de wat nieuwere motor is........... succes... decisions/decisions.

Zoiets als appel met peren vergelijken, beiden zijn lekker maar wat is degene waar je voorkeur zelf naar uit gaat???

Heb zelf 1 keer het genoegen gehad in een Z4 2.5 te kunnen rijden, wat heerlijk, en zo anders als de Z3.

Maar ja, de looks van de Z3 met die lekkere kont in de 6cil, mooie ronde, beetje retro lijnen.

Vindt ze allebij erg mooi, maar ik zou voor de 3.0 gaan(persoonlijk)vanwege het heerlijke vermogen. :D

Link naar reactie

Als je de Roadster als dagelijke kilometer vreter gebruikt zou ik persoonlijk voor de Z4 gaan. Meer comfortabele zit, nieuwere techniek, voldoende power en, zoals je zelf vind, de mooiere looks.

Neem beide voor een goeie test rit mee en maak dan je beslissing.

(denk dat de 2.8 geen optie is)

Link naar reactie

Gaan voor een mooie Zzz met een dikke 6-cilinder met weinig km en een goede uitrusting. Maar het is ook een kwestie van smaak wat het model betreft. Ik persoonlijk ben niet zo weg van een Zzzz, zeker kijkend naar het interieur. Ik zou wel een Z4 willen hebben, maar dan heb je het over een heel andere machine, die niet te vergelijken is met een "normale" Z4 B)

Mijn eerste stap zou zijn om te kijken welk model je het beste bevalt.

Heel veel succes en natuurlijk veel plezier met de zoektocht!

Link naar reactie

De Z4 heeft voor mij een iets hoger wauw effect maar de kracht en sound van de Z3 3liter. B)

Hoe zit het eigenlijk met de geluiddemping van de kap op de Z3? Heb gelezen dat het beter was met de facelift? De Z4 vond ik zeer stil op de snelweg.

De Z3 heeft ook een sound systeem. Kan ik er veel van verwachten? Ik zag dat er twee luidsprekers achter de zetels zitten er zou ook nog een derde moeten zijn? Waar zit die?

Link naar reactie

Verwacht niet teveel van de Z3 geluidskwaliteit. Zelfs de HK sets zijn bagger.

Een derde? als je de "subwoofer" B) bedoeld, zit die tussen de stoelen in het tussenbakje.

Het "lawaai niveau" in elke Z3 (zelfs de facelift) is hoger dan die in de Z4.

Link naar reactie

De beslissing tussen een Z3 en een Z4 zou ik toch snel gemaakt hebben. Pure smaak kwestie. Je merkt al op dat je je in een S2000 zonder tractiecontrole niet veilig voelt. Een Z4 zou dan absoluut de beter optie zijn.

En wij kunnen wel allemaal gaan roepen dat een 3.0 liter veel sportiever en elastischer is, maar misschien zoek je dit helemaal niet. Zelfs een 4 cilinder voldoet voor het betere cruise werk. Conclusie: Maak een proefrit in beide wagens. B)

Link naar reactie
De beslissing tussen een Z3 en een Z4 zou ik toch snel gemaakt hebben. Pure smaak kwestie. Je merkt al op dat je je in een S2000 zonder cruisecontrol niet veilig voelt. Een Z4 zou dan absoluut de beter optie zijn.

En wij kunnen wel allemaal gaan roepen dat een 3.0 liter veel sportiever en elastischer is, maar misschien zoek je dit helemaal niet. Zelfs een 4 cilinder voldoet voor het betere cruise werk. Conclusie: Maak een proefrit in beide wagens. B)

Tractiecontrol is niet = Cruisecontrol ;-)

Is de Z3 dan moeilijk te temmen bij regen en winterse neerslag? Is die asc+t niet voldoende?

De 4 cilinder van BMW is geen optie. Wil +150pk.

De motor van S2000 (240pk) was wel heel leuk en indrukwekkend om mee te rijden. De motor van de Z3 3liter (231pk) heeft een andere vermogensloop. Veel koppel onderin en waarschijnlijk leuker voor dagelijks gebruik.

Link naar reactie

^_^ Bedoel natuurlijk ook Tractiecontrole. B)

Z3 maakt gebruik van een oude e30 achteras (3 serie van 3 generaties terug) wat natuurlijk geen positieve invloed heeft op de wegligging. Nu zal het bij de facelift modellen met ASC+T wel sterk verbeterd zijn, maar het blijft verouderde techniek. Zijn vaak erg listig in regen of sneeuw. Vandaar dat mijn Z3 nu bij een schadeherstelbedrijf staat.

Z4 kun je er niet mee vergelijken, zoals hierboven al is opgemerkt.

En de 4 cilinder was als pure ilustratie, in elke BMW kun je veel fun beleven. :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik rij al 4 jaar in een getunede 2.8,dagelijks:winter,zomer,regen en sneeuw en dat gaat perfect.

Zeker dankzij sperdiff en asc+t kan er nauwelijks iets misgaan,ik zet het in de regen juist vaak uit om te kunnen genieten van het overstuur in korte,scherpe bochten;je voelt héél goed wat de ZZZ doet en hij stuurt erg scherp dus als je de fout ingaat is het werkelijk je eigen onkunde.

In roadtests werden zowel het comfort als de wegligging geroemd [6cyl met verbreed spoor] ,je hebt power,luxe en superlooks,elke meter rij je met een smile:wat wil je nog meer?

Tip:lees in de autoweek auto-review eens wat de bezitter [niet ik] heeft geschreven over ZZZ 2.8 ,=buitengewoon positief en de 2.8 is zeker geschikt voor dagelijks gebruik.

Waarom dat in voorgaande replies wordt afgeraden [2.8] is me dan ook een raadsel.

Wel denk ik dat een Z3 3.0 wat sneller zal afschrijven dan een Z4 [ik heb op de mijne ook meer afgeschreven dan verwacht], waarschijnlijk zijn er gewoon teveel van;vraag vs aanbod is uit balans.

Ik zou toch voor de Z3 3.0 gaan in deze,omdat ik erg geniet van veel vermogen.

Zou het gaan om een Z3 3.0 vs Z4 3.0 dan zou ik voor de laatste kiezen hoewel ik het interieur van een f.o. Z3 mooier vindt.

Laat ook even weten wat het uiteindelijk is geworden:allebei fantastische wagens,eigenlijk een luxe-probleem. :wub:

Link naar reactie

Over een 2.8 wordt eigenlijk niet gerept.

Dit was dan ook de vraag niet.

Het verschil tussen een 2.8 of 3.0 is klein,zeker als 'ie zoals de mijne getuned is komen de pk's overéén dus is vergelijkbaar.

Meneer twijfelt tussen Z4 2.2 of Z3 3.0 en wou ervaringsdeskundigen en tips horen,dus mijn bijdrage voldoet mijns insziens wel zeker aan de vraagstelling.

Link naar reactie

Wij als "ervaringsdeskundigen" kunnen aan de vraagstelling van Gil zien dat hij voor een redelijk jonge auto wil gaan. Daar valt dan een 2.8 pre-facelift dan uit de vergelijking.

We weten nu onderhand allemaal dat jij een getjoende 2.8 van Hartge rijdt, tenzij die bij bosjes te verkrijgen zijn valt die dus ook buiten de vergelijking.

Laten we nu een simpele vraag die gesteld wordt simpel houden :sleepy:

Link naar reactie

Ik blijf erbij:facelift of niet,een 2.8 [en zeker een GETUNEDE :) :D ] is prima te vergelijken met een 3.0.

Of heb ik het mis en is een 3.0 een totaal andere auto als een [GETUNEDE :) ] 2.8??!

Link naar reactie

Ik kan maar een ding zeggen: als je eenmaal een power man bent die geniet van het vermogen van een auto moet je nooit voor het nieuwere model met de zwakkere motor gaan krijg je alleen maar spijt van.

Is me een keer gelukt en als het ff kan nooit meer :)

Dus ten allen tijde de 3.0Z3 of zelfs de :) :D

Link naar reactie

Beste zzz en zzzz, het is uiteindelijk de zzz 3 liter geworden. Ben hem gisteren in duitsland gaan halen en weet nu al dat ik ergeen spijt van zal hebben. Motorgeluid en de krachtontplooiing zijn subliem. Eigenlijk heb ik niet het gevoel van met een "oud" model rond te rijden. De wagen is van mei 2002 en heeft slecht 10.400 km op de teller staan en ziet er eigenlijk nog nieuw uit. De geluiddemping van de kap vind ik trouwens goed meevallen. De vorige eigenaar was een oudere man die er alleen mee in de zomer reed. :thumbup:

Hier enkele foto's van bij de duitse dealer.

vornedachzuyf4.jpg

http://img113.imageshack.us/img113/7081/seitenn1.jpg

http://img289.imageshack.us/img289/382/innen3kc6.jpg

http://img289.imageshack.us/img289/1046/innen2lm9.jpg

http://img289.imageshack.us/img289/8895/hintendachzueb0.jpg

Tnx voor de vele reacties.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.