Ga naar inhoud

olielekkage ?

Gast dickstrijbosch

Aanbevolen berichten

Gast dickstrijbosch

Hoi,

Wij hebben een Z3 (1.9 16V 1996) op het oog. De auto lijkt prima in orde. Alleen toen we hem op de brug hadden staan zie je olie op het oppervlak van de versnellingsbak. Ook de mattjes aan beide zijden van de versnellingsbak zaten vol olie. Is dit een normaal verschijnsel bij de Z3 ?

P.S. het wordt onze eerste Z3 dus veel ervaring hebben we niet.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Wij hebben een Z3 (1.9 16V 1996) op het oog. De auto lijkt prima in orde. Alleen toen we hem op de brug hadden staan zie je olie op het oppervlak van de versnellingsbak. Ook de mattjes aan beide zijden van de versnellingsbak zaten vol olie. Is dit een normaal verschijnsel bij de Z3 ?

m.i. is dit bij geen enkele auto een normaal verschijnsel, duidt op een lekkage, welk zo uit je verhaal is op te maken al lang aanwezig is. Zal in elk geval moeten worden gerepareerd. Reparaties aan de versnellingsbak zijn niet de goedkoopste. Is de ZZZ wel regelmatig in onderhoud geweest?

Ik zou maar even verder kijken, er zijn genoeg zzz van 96 en jonger te koop ( zie ook het forum) met goed onderhoud en een onderhoudshistorie. Succes.

Link naar reactie

Met dank voor de reaktie......

Heb nog even verder zitten spitten op jullie forum en ben daar veel wijzer van geworden. Mooi forum, ga ik zeker vaker op kijken- :newblush:

Om even wat specifieker in te zoomen op het olievraagstuk, ik twijfel nu of het oliezweetlaagje daadwerkelijk onder de versnellingsbak zit of dat het toch de distributieketel is. Kan ik dat zien...

Link naar reactie
Hoi,

Bij twijfel nooit kopen :blink: en anders laten keuren. Glimmen doen ze allemaal!!!!! :newblush:

Link naar reactie
Ik zou maar even verder kijken, er zijn genoeg zzz van 96 en jonger te koop ( zie ook het forum) met goed onderhoud en een onderhoudshistorie. Succes.

1996 is het eerste productiejaar dus ouder is een zzz niet :offtopic:

Verder zou ik er niet zonder meer genoegen mee nemen.... een paar keerringen vervangen is niet goedkoop. Beding dit liever tevoren.

Link naar reactie

Heren,

Met dank voor jullie antwoorden.

Achteraf vie het allemaal mee, na een week staan waren er nog steeds nergens druppels te bekennen. Dezalnietemin heb ik bij de koop uitgehouden dat olielekkages worden opgelost gedurende de gehele garantietermijn.

groet, Dick

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in