Ga naar inhoud

19 Inch goed te rijden?

Gast Guest_peter_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_peter_*

Ik heb een bmw z3 coupe uit 99 en ben momenteel naar nieuwe velgen aan het zoeken.

Weet nog niet precies wat ik wil maar moet eerst eens de Inch maat beslissen.

M'n voorkeur gaat uit naar 19 omdat dat het mooist is, alleen vroeg ik me af of dat niet

te schokkerig rijdt...en of het zonder problemen past.

Ik heb ff rondgekeken op het forum en gezien dat er genoeg mensen zijn die 19 rijden..

Alvast bedankt..

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast Guest_peter_*

Ok, zolang het prima rijdt vind ik het niet zo erg dat de prestaties iets naar beneden gaan.

Waar moet ik aan denken met de breedte..niet te breed neem ik aan.

Met ET waardes ben ik niet zo bekend..

En hoe dik moeten de banden nog ongeveer blijven?

Link naar reactie

Hey,

Ik heb al enkele velgen op m'n QP gehad en ik rij nu met 19" die me goed bevallen.

Zo heel veel verschil maakt het allemaal niet uit (18" of 19"), het is meer de ophanging die bepaalt of ie hard rijdt of niet...

Qua prestaties moet je enkel inboeten als je zware lompe velgen hebt en/of als je bredere banden monteert.

Maar het is idd zo dat de QP het vlugst en meest comfortabel rijdt op de 16" of 17" velgen...

En het is pas als je na een hele tijd eens terug met een normaal afgeveerde auto bolt, dat je merkt hoe hard de jouwe eigenlijk wel niet is... :lol:

GRTZZZ

BBB

Link naar reactie
Ok, zolang het prima rijdt vind ik het niet zo erg dat de prestaties iets naar beneden gaan.

Waar moet ik aan denken met de breedte..niet te breed neem ik aan.

Met ET waardes ben ik niet zo bekend..

En hoe dik moeten de banden nog ongeveer blijven?

Qua banden is de meest gangbare maat 235/35/19 voor en 265/30/19 achter.

Als je leuke velgen gevonden hebt moet je maar ff posten dan zeggen we je wel of het past. Is nm een kombinatie van velgbreedte en ET waarden. :thumbup:

Anders ff de zoekfunctie gebruiken is al veel over gepost. :lol:

Link naar reactie

De keus is aan jezelf, iedereen heeft zo weer zijn eigen smaak wat velgen betreft. 19" valt prima mee te leven maar doordat de rolomtrek toeneemt staat de auto ineens een stuk hoger op zijn poten. Daar zullen de meeste mensen zich na een tijdje weer aan gaan irriteren en dan krijg je de volgende stap, verlagen. Met een beetje pech lopen de wielen aan de achterzijde dan aan en moet je kiezen voor een harder onderstel.

Zo is het bij mij in ieder geval ook verlopen. Je blijft eraan knutselen. :D

Wil ik ook nog even opmerken dat een velg waarvan het velgbed naar binnenvalt kleiner lijkt (op het oog) dan een velg waar het bed plat op de rand staat.

Voorbeeld, allebei 19" maar toch lijken de EVO's een stuk groter.

dsc009701bx.jpg

geheelxe5.jpg

Dit linkje heb je vast al gezien:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=3155&st=20

Link naar reactie
Gast Guest_peter_*

Allemaal erg bedankt voor de info,

Ik ga gewoon voor de 19 en dan zien we vanzelf wel hoe het loopt.

Als ik ze heb stuur ik wel een paar foto's, maar ik weet niet precies

hoe lang dat gaat duren. Mochten er nog meer mensen tips hebben, graag...

Groeten

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in