Ga naar inhoud

Dealer .hoe lang word de history bewaart ?


Gast arjan

Aanbevolen berichten

vreemd dat HJP dat in zijn eerste post van jan 2006 dit jaar geen melding van maakt ;)

beetje raar ja , heeft ook maar weinig gepost sinds die tijd .

enfin ik ben via hem iig wat wijzer geworden wat de auto betreft.

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

beetje raar ja , heeft ook maar weinig gepost sinds die tijd .

enfin ik ben via hem iig wat wijzer geworden wat de auto betreft.

mooi dat je een eigenaar kan spreken / mailen, geeft altijd meer vertrouwen dan een handelaar ;)

Link naar reactie

Beste Heren,

't is allemaal niet zo ingewikkeld:

Vanaf het begin van dit forum heb ik me hier al aangemeld en kwam af en toe eens kijken als Hans. Ergens ben ik mijn paswoord kwijt geraakt en omdat ik het aardig vind om af en toe eens hier een kijkje te nemen heb ik me opnieuw aangemeld als hjp.

Echter, toen ik de vraag van Arjan zag vond ik dat ik hierop moest reageren om hem eventueel van dienst te zijn.

Zoals ik vorig jaar al heb vermeld heb ik deze auto einde 2005 in Alphen a/d Rijn ingeruild op een X5 (die overigens erg goed bevalt, maar ik mis af en toe wel de sensatie van de M).

In de PB correspondentie met Arjan heb ik al gemeld dat ik de auto vanaf 2002 tot verkoop in onderhoud heb gehad bij BMW dealer Hans Severs te Woerden en dat zij hem normaliter meer zouden moeten kunnen vertellen. Hij moet daar dus even contact mee opnemen en niet met Van der Plas.

(Overigens is Van der Plas het afgelopen jaar kennelijk in wat problemen gekomen en zijn er wat veranderingen geweest waaronder overname van bv vestiging Alphen door Hans Severs)

Succes en veel plezier met jullie bolides.

Hans/ HJP

Link naar reactie
En Arjan, hoe staat het ermee?

Ik schaam me diep :wub::thumbup: ., door allerlei drukte ben ik nog niet wezen kijken .......

Heb eingelijk nog een vraagje aan je , ikm weet je leeftijd niet maar ga er vanuit dat je de auto altijd rustig warm reed ?Ik bedoel , hij is toch niet afgetrapt ?( lijkt me sterk maar goed ) :muur:

wel ben ik her en der info aan het inwinnen voor onderhoud en allerlei dingen ( als ik zoiets koop moet mn garagist die de mijne nu doet ook de Z3 doen , is op zich geen probleem want hij heeft ook al een andere klant met een M3 e46 , en doet ook porsche enzo, heb met hem al wel eea doorgenomen over het onderhoud van de z3 M )

Link naar reactie
ik vond het al rustig :newblush:

Tja ivo , er zitten hier en daar voor mij nog wat haken en ogen aan een Z3 coupe, nu rijd ik een e36 coupe , waar ik nagenoeg altijd alleen of met 2 personen in rij , dus wat dat betreft is een 2 zitter geen probleem , waar ik meer mee zit is het gebruik van de auto , het word dan mn enigste auto , dwz dat ik er mee naar mn werk moet etc etc, en ik vind het doodzonde om de wagen daarvoor te gebruiken , al die vrij korte ( km of 25 per dag) stukjes , lijkt me niet geweldig voor de motor.

dus ik moet hiervoor nog een oplossing verzinnen , auto erbij ? niet echt een optie , ik heb er nl al 2 (oldtimers)

er was hier ergens een topic over het gebruik van je Z , kan het echter nergens vinden .

misschien dat daar wat interessants in staat.

Link naar reactie

Noujaaah :thumbup::muur: Het is ook gewoon een auto hoor! Ik reed elke dag ook 10 km heen en 10 km terug. Af en toe ff stukkje blazen op de snelweg en het vocht is er weer uit. Beter dat dan elke dag 50 of 100 km want dan loopt de km stand wel erg snel op. En als je de auto wil bewaren moet je 'm in een museum zetten. Hoef je ook geen belasting te betalen ;)

Tis een BMW hoor, geen Ferrari :newblush:

Link naar reactie
Noujaaah :thumbup: ;) Het is ook gewoon een auto hoor! Ik reed elke dag ook 10 km heen en 10 km terug. Af en toe ff stukkje blazen op de snelweg en het vocht is er weer uit. Beter dat dan elke dag 50 of 100 km want dan loopt de km stand wel erg snel op. En als je de auto wil bewaren moet je 'm in een museum zetten. Hoef je ook geen belasting te betalen ;)

Tis een BMW hoor, geen Ferrari :newblush:

ik weet dat het ook "'gewoon "' een auto is ( kun je een :m: gewoon noemen ?!)

Ik ben nu eenmaal erg zuinig op mn autos , en het is nu eenmaal zo dat ze op die kleine afstanden niet goed warm worden , vooral in de winter niet , daarbij komt nog dat de 3.2 l motoren (en de andere grote motoren) enorm veel lucht aanzuigen (carterventilatie) en daarmee ook vocht, heb meerdere wagens gezien waar de vuldup een dikke laag mayonaise bevatte in de winter . Na een snelwegstuk is dit wel weg maar goed ....

mischien maar vaker olie verversen , om de 5000 km bv. sowieso rijd ik niet meer dan 10000 km jaar dus als er dan 2 x niewe olie in moet is het goed te doen. (niet bij een dealer natuurlijk) :muur:

Link naar reactie

Beste Arjan,

De auto heb ik ook als dagelijkse auto gebruikt, maar altijd een paar km binnendoor goed warm gereden (dus wanneer nog niet warm niet boven 4000 toeren) en daarna de snelweg km's.

Op 1 keer een lekke band en een kapotte accu na heb ik er nooit onderweg mee stil gestaan.

Verder heb ik er altijd perfect voor gezorgd en daarom ook altijd voor onderhoud naar de BMW dealer gebracht. In NL heb ik zelden ermee boven de 180 km/u gereden en een aantal malen per jaar tijdens tripjes door Duitsland ging het wel iets harder :newblush: Hij is dus wel gebruikt maar zeker niet afgeragd.

Link naar reactie
Beste Arjan,

De auto heb ik ook als dagelijkse auto gebruikt, maar altijd een paar km binnendoor goed warm gereden (dus wanneer nog niet warm niet boven 4000 toeren) en daarna de snelweg km's.

Op 1 keer een lekke band en een kapotte accu na heb ik er nooit onderweg mee stil gestaan.

Verder heb ik er altijd perfect voor gezorgd en daarom ook altijd voor onderhoud naar de BMW dealer gebracht. In NL heb ik zelden ermee boven de 180 km/u gereden en een aantal malen per jaar tijdens tripjes door Duitsland ging het wel iets harder :D Hij is dus wel gebruikt maar zeker niet afgeragd.

bedankt , leek me al sterk dat ie afgetrapt was , maar je weet nooit.

Hard rijden in nl is meestal vrij prijzig ... ;) :D

Link naar reactie
Beste Arjan,

De auto heb ik ook als dagelijkse auto gebruikt, maar altijd een paar km binnendoor goed warm gereden (dus wanneer nog niet warm niet boven 4000 toeren) en daarna de snelweg km's.

Op 1 keer een lekke band en een kapotte accu na heb ik er nooit onderweg mee stil gestaan.

Verder heb ik er altijd perfect voor gezorgd en daarom ook altijd voor onderhoud naar de BMW dealer gebracht. In NL heb ik zelden ermee boven de 180 km/u gereden en een aantal malen per jaar tijdens tripjes door Duitsland ging het wel iets harder :D Hij is dus wel gebruikt maar zeker niet afgeragd.

bedankt , leek me al sterk dat ie afgetrapt was , maar je weet nooit.

Hard rijden in nl is meestal vrij prijzig ... ;) :D

Link naar reactie
Beste Arjan,

De auto heb ik ook als dagelijkse auto gebruikt, maar altijd een paar km binnendoor goed warm gereden (dus wanneer nog niet warm niet boven 4000 toeren) en daarna de snelweg km's.

Op 1 keer een lekke band en een kapotte accu na heb ik er nooit onderweg mee stil gestaan.

Verder heb ik er altijd perfect voor gezorgd en daarom ook altijd voor onderhoud naar de BMW dealer gebracht. In NL heb ik zelden ermee boven de 180 km/u gereden en een aantal malen per jaar tijdens tripjes door Duitsland ging het wel iets harder :D Hij is dus wel gebruikt maar zeker niet afgeragd.

bedankt , leek me al sterk dat ie afgetrapt was , maar je weet nooit.

Hard rijden in nl is meestal vrij prijzig ... ;) :D

Link naar reactie
Beste Arjan,

De auto heb ik ook als dagelijkse auto gebruikt, maar altijd een paar km binnendoor goed warm gereden (dus wanneer nog niet warm niet boven 4000 toeren) en daarna de snelweg km's.

Op 1 keer een lekke band en een kapotte accu na heb ik er nooit onderweg mee stil gestaan.

Verder heb ik er altijd perfect voor gezorgd en daarom ook altijd voor onderhoud naar de BMW dealer gebracht. In NL heb ik zelden ermee boven de 180 km/u gereden en een aantal malen per jaar tijdens tripjes door Duitsland ging het wel iets harder :D Hij is dus wel gebruikt maar zeker niet afgeragd.

bedankt , leek me al sterk dat ie afgetrapt was , maar je weet nooit.

Hard rijden in nl is meestal vrij prijzig ... ;) :D

Link naar reactie
Beste Arjan,

De auto heb ik ook als dagelijkse auto gebruikt, maar altijd een paar km binnendoor goed warm gereden (dus wanneer nog niet warm niet boven 4000 toeren) en daarna de snelweg km's.

Op 1 keer een lekke band en een kapotte accu na heb ik er nooit onderweg mee stil gestaan.

Verder heb ik er altijd perfect voor gezorgd en daarom ook altijd voor onderhoud naar de BMW dealer gebracht. In NL heb ik zelden ermee boven de 180 km/u gereden en een aantal malen per jaar tijdens tripjes door Duitsland ging het wel iets harder :D Hij is dus wel gebruikt maar zeker niet afgeragd.

bedankt , leek me al sterk dat ie afgetrapt was , maar je weet nooit.

Hard rijden in nl is meestal vrij prijzig ... ;) :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.