Ga naar inhoud

hakerig schakelen


Marc Z3

Aanbevolen berichten

Hoi,

welliswaar geen Z3 meer maar ik hoop als oud-z3-rijder toch van jullie kennis gebruik te mogen maken.

met m'n 320d touring zit ik met volgende:

als ik van de 3 naar de 4 wil schakelen, krijg ik hem vaak moeilijk uit de 3 en moeilijk in de 4, zelfde doet zich ook wel voor als ik van 5 naar 4 schakel, alleen dan moeilijk in z'n 4, alle andere versnellingen geen probleem. Het vage is echter dat wanneer ik de koppeling heel snel intrap en dan meteen snel schakel het probleem zich nagenoeg niet voordoet. Verder: als ik hem niet uit de 3 krijg en ik duw de pook ff een beetje vooruit, dan komt er wel ineens uit.....

Allereerst vernellingsbakolie ververst, geen resultaat. Mijn tweede idee was dat de koppeling niet (goed) vrijkwam, dus koppeling ontlucht en slave cylinder verniewd, echter geen verbetering, mastercylinder bekeken, echter nergens lekkage te zien, koppeling voelt eigenlijk ook wel normaal hard aan, grijpt alleen wel erg laat aan. Verder: schakelstangen gesmeerd, zit niet veel speling op ofzo. Tweede idee zou synchromesh van de 3e en 4e vernelling kunnen zijn, maar waarom dan die link met snel koppelen = geen probleem, snel koppelen heeft toch geen invloed op synchromesh?

Rij nu al zo 25000km rond en het prbleem is niet erger geworden, maar het hoort natuurlijk niet. Verder best een lekkere auto zo'n 320d :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Veel voorkomend probleem is dat de koppelingsplaat op de priesas niet goed heen en weer kan gaan waardoor de hij blijft slepen, BMW weet van dat probleem en gebruikt daar tegenwoordig een hittebestendiger vet voor, nadeel is dat de bak er onderuit moet :thumbup:

Link naar reactie

Veel voorkomend probleem is dat de koppelingsplaat op de priesas niet goed heen en weer kan gaan waardoor de hij blijft slepen, BMW weet van dat probleem en gebruikt daar tegenwoordig een hittebestendiger vet voor, nadeel is dat de bak er onderuit moet :thumbup:

Link naar reactie

Schakel mechanisme is niet te stellen, alleen de stangen buiten de bak kun je smeren.

Had een zelfde probleem bij mijn bak, het is nog niet helemaal weg maar een olie verversing heeft wel veel verbetering opgeleverd.

Het probleem staat ook op de TIS beschreven :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.