Ga naar inhoud

Originele rolbeugels

bart1988

Aanbevolen berichten

Ik zit er dus over na te denken om de originele rolbeugels van bmw te monteren aangezien ik deze super mooi vind staan bij de z3 en dan evt ook icm windhoes-scherm. Maar ik heb al geconstateerd dat dat niet makkelijk is... maar volgens mij is het wel mogelijk en niet al te duur als je:

-de bestaande opbergvak gewoon laat bestaan en daar 2 gaten in maakt... ipv hele bak vervangen voor de smallere bak.

-2 steunen er bij laat lassen.

-En vervolgens de originele z3 beugels via ebay koopt?

of zie ik dit helemaal verkeerd? :m:

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heb het ook op deze manier gedaan, en zelfs de twee steunen niet gebruikt. Alleen de twee torens + kapjes moeten bestellen bij BMW à €80,- totaal.

b140.jpg

Is alleen moeilijk om de juiste plaats van het gat te bepalen, en hoe groot dit gat vervolgens moet worden.

Het probleem bij de Z3's uit 96 is dat de metalen torens waar de beugel in komt te vallen geen gaten bevat om de rolbeugel mee vast te zetten. Als je iemand kent die goed kan lassen is dit echter geen probleem. Twee gaatjes boren in iedere toren en hier een moertje op lassen. Zie ook deze link:

http://www.waycoolinc.com/z3/essentials/fi.../72301.html.htm

Link naar reactie

Er zitten twee openingen in die je toegang geven tot de torxschroeven waarmee je de beugel vastzet. Zonder die opening kun je de rolbeugel dus nergens vastzetten. Is dus geen vereiste en je zou het zeker eerst kunnen proberen zonder nieuwe torentjes. :m:

@ M-roadster: Beugels zitten naar mijn mening muurvast en eigenlijk onderdeel geworden van het chassis.

Link naar reactie

Ik heb al wel het gevoel dat het wel moet lukken. Maar als je dus niet de extra delen gaat lassen dan rusten de buegels dus gewoon op de kunstof bak of hoet moet ik dat zien?

En wat moet een set rolbeugels via ebay ong kosten?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in