Ga naar inhoud

bandentests

(S)toploss

Aanbevolen berichten

ook met banden ieder het zijne, Ruud, jij de minder draagkrachtige en smalle Bridgestone voor op je (te brede) velgen en je rijcomfort die makkelijker wegglijdt in de bochten :thumbup: doe mij maar de hardere Hankook.

Zoals geschreven kreeg de tip van een Duitse Ringrider die normaal altijd de peperdure Yokohama aan flarden reed en nu de iets goedkopere Hankook, voor mij werkt de Tip maar voor een ander wellicht niet :foto:

Velgen zijn zeker niet te breedt, hebben maximale lage et waarde voor bredere spoorbreedte, wegglijden in bochten echt niet, heb met rondje ring geen band horen piepen. zal ritje zandvoort proberen de grens te verlegen en kijken waartoe de bridgestone in staat is, gewoon op de weg super band zeker met nat weer wat we de laatste tijd veel gehad hebben.

De ZzZ,tjes blijven door hun wat verouderd onderstel wat lastig onder controle te houden, breekt tie uit ben je hem vaak kwijt, lastig te corrigeren.

Topic gaat eigelijk voor bandenkeus, en als je niet veel km's rijdt en hoofdzakelijk lekker toeren op binnenwegen met mooi weer zal ik gaan voor een confortabele en betrouwbare band dus een michelin pilot sport, slijt wel wat harder maar met weinig km's per jaar maakt dit ook niet uit.

Nou rij ik al 30 jaar elke dag met verschillende merken auto's met verschillende merken banden, en ik moet zeggen dat michelin het goed voor elkaar heeft

Maar zoals met alles er is veel keus en doe je eigen ding waarbij je een goed gevoel bij heb. :m:

Link naar reactie
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

"en ik moet zeggen dat michelin het goed voor elkaar heeft"

zeker nooit de zg Michelin eco banden gehad? Nog nooit zulke belabberde Michlin;s gehad

rob

Link naar reactie

Voor de velgen heeft Frank al een goede keuze gemaakt, ben benieuwd welke banden het worden. :blink:

Vandaag nog uitgebreid met hem over gehad en ik kwam tot de conclusie dat de Good Year het beste alternatief voor hem is. Lekker breed op de velg, sportief, V-profiel en toch nog redelijk qua prijs. Alleen het criterium comfort twijfel ik nog over maar dat is moeilijk te combineren met sportief :D

Link naar reactie

Nou Pierre de wielen liggen in mijn garage te glimmen in hun doos. Ze wilden er gelijk uit maar ik heb gezegd dat over een paar nachtjes slapen de zwarte jasjes komen. Nog bedankt voor de lekkere koffie en het leuke gesprek.

NB De antenne staat leuk maar de ontvangst sucks. Heb ik alles erbij want op de enveloppe staat dat er twee onderdelen in zaten (of was deel 2 de gebruiksaanwijzing hoe je hem erop moet schroeven

Link naar reactie
"en ik moet zeggen dat michelin het goed voor elkaar heeft"

zeker nooit de zg Michelin eco banden gehad? Nog nooit zulke belabberde Michlin;s gehad

rob

Ja zo heeft ook michelin wat mindere banden, het is maar net wat je van een band verwacht of wat voor eisen je verlangt. de eco's onder een klein tot middenklasser doen het voor de lease goed, de exalto vindt ik weer een mindere, kortom je raakt ook over dit onderwerp niet uitgepraat. :D

pierrez101Geplaatst Vandaag, 19:42 Voor de velgen heeft Frank al een goede keuze gemaakt, ben benieuwd welke banden het worden. :D

Vandaag nog uitgebreid met hem over gehad en ik kwam tot de conclusie dat de Good Year het beste alternatief voor hem is. Lekker breed op de velg, sportief, V-profiel en toch nog redelijk qua prijs. Alleen het criterium comfort twijfel ik nog over maar dat is moeilijk te combineren met sportief :D [/quote]

Zal best goed komen :D

Link naar reactie

:m:

Velgen zijn zeker niet te breedt, hebben maximale lage et waarde voor bredere spoorbreedte, wegglijden in bochten echt niet, heb met rondje ring geen band horen piepen. zal ritje zandvoort proberen de grens te verlegen en kijken waartoe de bridgestone in staat is, gewoon op de weg super band zeker met nat weer wat we de laatste tijd veel gehad hebben.

De ZzZ,tjes blijven door hun wat verouderd onderstel wat lastig onder controle te houden, breekt tie uit ben je hem vaak kwijt, lastig te corrigeren.

Topic gaat eigelijk voor bandenkeus, en als je niet veel km's rijdt en hoofdzakelijk lekker toeren op binnenwegen met mooi weer zal ik gaan voor een confortabele en betrouwbare band dus een michelin pilot sport, slijt wel wat harder maar met weinig km's per jaar maakt dit ook niet uit.

Nou rij ik al 30 jaar elke dag met verschillende merken auto's met verschillende merken banden, en ik moet zeggen dat michelin het goed voor elkaar heeft

Maar zoals met alles er is veel keus en doe je eigen ding waarbij je een goed gevoel bij heb. :D

Ik ben het zeker eens met je stelling over de Pilot sport banden.

Ik heb onder m'n 5 touring en onder de :m: pilot sport 2 banden en ik moet zeggen dat deze me zeer goed bevallen

Link naar reactie

Ik rijd nu al een tijdje met Pirelli's P7000. 225/40/r18.

Ze zijn "comfortabel" voor 18 inch dan hè en met regen doen ze het redelijk tot goed! Ik wel eens met een hele heftige hoosbui het gevoel gehad dat ie ging zweven bij 120 km/u. Terwijl de rest al langzamer ging rijden. Bij normaal nat weer heb ik dat gevoel nooit gehad, terwijl bij mijn vorige banden (dunlop sport 2000?? dacht ik) dat gevoel er vrij snel was.

Met droog weer voel je excact aan hoever je kunt gaan voordat de grip verdwijnt. Maar voor mijn gevoel is dat niet zo heel erg ver. Ik heb het eens vergelijken met onze Zafira :m: , die ik zo hard mogelijk door een bocht van een afrit heb gestuurd. 80 was het voordat ie over zijn voorband begon te glijden. Met de Z was het net geen 90....... zeg maar 88 ofzo. Dus ik denk dat er andere banden zijn die op droog wegdek zeker meer grip hebben!

Ook zijn dit de wat zachtere banden, wat als resultaat heeft dat ze ongelijkmatig kunnen slijten zodra je met de Z gaat gooien en smijten.

Al met al. Deze banden doen het best aardig, maar ik zou ze niet voor een tweede keer aanschaffen.

Link naar reactie

En het is geworden (tromgeroffel) ........... De Goodyear Eagle F1 GS-D3. :D

Waarom ? De Toyo is slechts leverbaar via een beperkt aantal kanalen. Van Pierre begreep ik dat de Eagle zo'n beetje de breedste band is waardoor minder kans op stoeprandschade. Omdat mijn primaire leverancier nog geen prijs had opgegeven kwam ik bij Kwik-Fit terecht. Hebben voor Goodyear een aktie, 4 voor de prijs van 3. Dus nog voordeliger dan www.autobandenmarkt.nl. Nu € 681 all-inn voor 2x 255/35 en 2x225/40.

Ik hoop dat de banden woensdag binnen zijn zodat ik nog voordat het gaat regenen ermee kan rijden en een paar mooie foto's voor jullie kan maken -_-

To be continued.

Link naar reactie

Maar zoals met alles er is veel keus en doe je eigen ding waarbij je een goed gevoel bij heb. -_-

Ben het helemaal met je eens Ruud, ik hou van lekker toeren dus voor mij alleen Michelin, af fabriek zat er op mijn Z michelin MXM achter 60000 km meegereden voor nog steeds de eerste banden bij 90000 en nog lang niet op.

Banden het is een persoonlijke, financiele en emotionele zaak dus voor elk wat wils.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in