Ga naar inhoud

bandentests

(S)toploss

Aanbevolen berichten

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor alle reacties. Is een leuke discussie geworden. Ik ga kiezen uit de Goodyear Eagle of de Toyo Proxes. Maakt qua prijs niet veel uit. Goodyear heeft zijn naam mee maar de Toyo is lekker stil en heeft velgrandbeschermers Wordt vervolgd

Link naar reactie
Hebben die niet beide een V profiel?

Hier spreekt de deskundige kennelijk. Ja je hebt gelijk. Ik vind dat erg mooi en beiden zijn zij stiller dan de meeste andere banden. Over spoorvorming kan ik weinig zeggen. Ik heb nu maar een keuze gemaakt want elke nieuwe reactie brengt mij weer aan het twijfelen.

Link naar reactie
Hier spreekt de deskundige kennelijk. Ja je hebt gelijk. Ik vind dat erg mooi en beiden zijn zij stiller dan de meeste andere banden. Over spoorvorming kan ik weinig zeggen. Ik heb nu maar een keuze gemaakt want elke nieuwe reactie brengt mij weer aan het twijfelen.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik die Good Years eronder heb gehad maar ik weet nog wel dat ik er toen niet blij mee was. Ik ben misschien een zeikerd als het om banden gaat maar ik kom toch echt steeds weer uit op Pilot Sport of Bridgestone's (potenza)

Wat betreft de looks vind ik het V profiel minder mooi maar dat is echt persoonlijk natuurlijk.

En natuurlijk heb je met die Good Years zeker helemaal geen slechte banden, zeker niet voor die prijs. En als je ze nog mooi vind ook zou ik zeggen gewoon doen. Wat hierboven ook al werd gezegd;

goede prijs/kwaliteit verhouding.

Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties. Is een leuke discussie geworden. Ik ga kiezen uit de Goodyear Eagle of de Toyo Proxes. Maakt qua prijs niet veel uit. Goodyear heeft zijn naam mee maar de Toyo is lekker stil en heeft velgrandbeschermers Wordt vervolgd

eagle f1 heeft ook velgrandbescherming. ik heb ze eronder nl. (225x17x45) IMO prima all weather band. Is vooral bij nat weer erg goed. en geruis valt mij mee. Ivo heeft ze ook onder zijn MQP en is ook tevreden begreep ik. Enne is ook nog prima slijtvast.

Link naar reactie

Ik heb onder mijn 325i ook 18" wielen met Bridgestone runflats in de maat 255 achter en 225 voor. Geweldige banden maar erg duur. Voor de 5000 km die ik max per jaar met mijn Z3 rijd vind ik een setje banden van € 700 mooi genoeg. Waarschijnlijk zullen ze eerder vervangen moeten worden door uitdroging dan door slijtage.

Jammer dat er weinig Toyo rijders zijn voor een definitieve afweging. Ik neig het meest naar deze ipv de Goodyears

Link naar reactie
Lees ook de ANWB zomerbanden test 2006 even door!

Naar aanleiding van deze test heb ik gekozen voor de Pirelli Pzero Nero. (500 euro voor vier stuks, incl. montage, ventielen, balanceren)

Ben er zeer tevreden over. Ook in de extreme regen van de laatste paar weken geen enkel probleem gehad.

Pirelli heb ik ook gehad. Beetje onderschat hier want ik vond het een prima band. Ken eigelijk niemand met pirelli's

Link naar reactie
Ik heb onder mijn 325i ook 18" wielen met Bridgestone runflats in de maat 255 achter en 225 voor. Geweldige banden maar erg duur. Voor de 5000 km die ik max per jaar met mijn Z3 rijd vind ik een setje banden van € 700 mooi genoeg. Waarschijnlijk zullen ze eerder vervangen moeten worden door uitdroging dan door slijtage.

Jammer dat er weinig Toyo rijders zijn voor een definitieve afweging. Ik neig het meest naar deze ipv de Goodyears

Setje Dunlop sportmax 800,-

Setje bridgestone potenza RE050A 900,-

Voor 100,- of 200,- verschil :muur: :D

Link naar reactie
Kortom objectieve testresultaten voor juist deze specifieke maat (235 voor en 255 achter) zijn er niet of nauwelijks en een ieder heeft zijn eigen voorkeur. Als ik naar mijn wensen kijk dan komt de Toyo Proxes TR-1 het dichtst in de buurt (lekker stil vooral). Is ook nog eens een mooie band (speelt ook mee, sommige banden zou ik nog niet onder een vrachtwagen willen hebben).

Heb voor het eerst sinds jaren weer eens een auto gekocht (de Z3) maar ik rij al jaren in een leaseauto en dan maak je je niet druk over banden (nu ik dit schrijf bedenk ik waarom nu wel?). Toyo ken ik dus eigenlijk niet maar aan de prijs te zien is het een topmerk. Wordt ook onder nieuwe Porsches gemonteerd volgens de Toyo site. Weet iemand wat meer over dit merk?

Over de test resultaten, ik heb ook alle testsites doorgespit voor zomer en winterbanden. Je komt overeenkomsten tegen en verschillen. Het viel mij ook op dat de duitsers enhousiaster zijn over hun eigen banden dan over de amerikaanse, en andersom. Het valt vooral op bij de Goodyears en Michelins. Ik heb te weinig ervaring om er echt een oordeel over te kunnen geven maar het lijkt dat de verschillende duitse testen wel goed gedaan worden. De tyretest is volgens mij een gebruikerstest. Dat betekent dus dat iedere idioot de resultaten kan beinvloeden. Let ook goed op hoeveel km er met de banden is gereden (in totaal) Een test van een band die door 2 mensen beoordeeld is met in totaal 5000 km is nou niet direct betrouwbaar te noemen. Die duitsers testen iig adhv een protocol. Een stuk wetenschappleijker dus.

Mijn persoonlijke ervaring leert dat die testen geen onzin zijn. Ik had zelf Michelin PS 2 onder de Z. Deze vond ik ook echt gedragen zoals in de test: erg goed maar iets minder in het nat. Ik heb nu Toyo's (geen proxes) en Bridgestone Potenza's onder de Golf gehad. De Bridgestones scoren vele malen beter. Gigantisch verschil! ook had ik Toyo Snowprox winterbanden onder de Z. Deze deden het ook precies volgens de test. Goed in het droog en de sneeuw, slecht in het nat. (niet handig dus)

Als ik nu nog een Z had ( :D ) dan had ik voor Bridstones of Goodyears gekozen. Ik heb uit andere fora vernomen dat de Proxes juist WEL veel lawaai maakten. Maar ik denk dat dan de eerdere versies waren en dat ze ervan geleerd hebben. Ik vond wel dat toen wij net Toyo's onder de Golf hadden, er wel meer afrolgeluid was dan met de oude bandjes (weet niet meer wat dat was) Bridgestones nu: :muur:

Link naar reactie
Setje Dunlop sportmax 800,-

Setje bridgestone potenza RE050A 900,-

Voor 100,- of 200,- verschil :D <_<

Als je dan een setje Hankook ernaast zet voor rond de 600 euro, zou ik in ieder geval niet voor de Dunlop gaan die heb ik vantevoren gehad op deze :wave: en voor mij geen waarneembaar verschil met de Hankook B)

Link naar reactie
Als je dan een setje Hankook ernaast zet voor rond de 600 euro, zou ik in ieder geval niet voor de Dunlop gaan die heb ik vantevoren gehad op deze :D en voor mij geen waarneembaar verschil met de Hankook <_<

Hankook vergelijken met bridgestone is appels met peren vergelijken.

Heb nog geen betere band onder de ZzZ gevoeld dan de bridgestone.

vraag me dan ook af hoe je zo snel een conclusie kan geven met +/- 5000 km per jaar :wave:

Link naar reactie

vraag me dan ook af hoe je zo snel een conclusie kan geven met +/- 5000 km per jaar :wave:

tja, een :D is een totaal andere auto dan een b.v. 1.9 dus zo gaan de vergelijkingen ook niet op. Als je d'r mee gaat rammen gaan er weer hele andere dingen spelen. En een ander onderstel kan de band denk ik ook een ander karakter geven. Een band die bv op een 17 inch wiel genoeg comfort geeft kan onder een 19 inch wel spijkerhard zijn. Blijft toch allemaal aan heel veel factoren onderhevigd.

Link naar reactie
tja, een B) is een totaal andere auto dan een b.v. 1.9 dus zo gaan de vergelijkingen ook niet op. Als je d'r mee gaat rammen gaan er weer hele andere dingen spelen. En een ander onderstel kan de band denk ik ook een ander karakter geven. Een band die bv op een 17 inch wiel genoeg comfort geeft kan onder een 19 inch wel spijkerhard zijn. Blijft toch allemaal aan heel veel factoren onderhevigd.

klopt wel zo'n beetje, al zijn de gebruikte rubbersamenstellingen bij een 17" over het algemeen wel gelijk aan een zelfe type band maar dan in 19", en daarmee de verhouding tussen grip en levensduur ook.

Link naar reactie

vraag me dan ook af hoe je zo snel een conclusie kan geven met +/- 5000 km per jaar B)

ook met banden ieder het zijne, Ruud, jij de minder draagkrachtige en smalle Bridgestone voor op je (te brede) velgen en je rijcomfort die makkelijker wegglijdt in de bochten :D doe mij maar de hardere Hankook.

Zoals geschreven kreeg de tip van een Duitse Ringrider die normaal altijd de peperdure Yokohama aan flarden reed en nu de iets goedkopere Hankook, voor mij werkt de Tip maar voor een ander wellicht niet B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in