Ga naar inhoud

bandentests

(S)toploss

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik mijn nieuwe ACS velgen ophalen bij Pierre. Via www.autobandenmarkt.nl probeer ik tot een keuze voor mijn banden te komen. Omdat ik alleen zomers rij bij droog weer en 20 gr C+ (dus altijd met de kap open) zijn voor mij het belangrijkst de grip en remeigenschappen bij droog weer en het comfort en geluidsniveau. Autobandenmarkt.nl laat testresultaten zie van ondermeer ADAC en Tyretest.com. Wat mij opvalt is dat de Duitse testers vaak anders denken over een band dan Tyretest.com. Voorbeeld Hankook VENTUS SPORT K104 225/40 ZR18 92Y XL 4PR. Dit wijkt toch behoorlijk af van elkaar!!

Wat moet je nu geloven en zijn er nog andere testsites? Ik ben benieuwd naar de reacties.

Gr Frank

Link naar reactie
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan ben ik heel nieuwsgierig wat wel de goedkoopste mogelijkheid is en of je Hankook als een A-merk ziet. Ik ben primair afgegaan op de gunstige berichten op dit forum over Hankook. Het liefst zou ik Bridgestones kopen maar die zijn belachelijk duur

Link naar reactie
prijs/kwaliteit: GoodYear Eagle F1

Hankook zie ik als een B merk (runner up), met name omdat Pierre er nogal een fan van is ;)

I agree, vind het verschil tot de B-merken echter zo klein dat ik de meerprijs niet meer zal betalen.

Op mijn nieuwe setje ook weer voor Hankook gegaan, setje van de oude K104 in 225/40/18 en 255/35/18 voor 560 euro incl montage en balanceren, de nieuwe Hankook heeft Ruben gekocht kostte 630 euro! :m:

Link naar reactie
I agree, vind het verschil tot de B-merken echter zo klein dat ik de meerprijs niet meer zal betalen.

Op mijn nieuwe setje ook weer voor Hankook gegaan, setje van de oude K104 in 225/40/18 en 255/35/18 voor 560 euro incl montage en balanceren, de nieuwe Hankook heeft Ruben gekocht kostte 630 euro! :blink:

Prima bandje inderdaad. ;)

Zolang je enkel met mooi weer rijdt. :m:

Link naar reactie
Ja in de regen is het opletten maar dat had ik met de Dunlops bijv. ook. En ze timmeren flink aan de weg, bij Hamann nu huisleverancier.

Het blijft natuurlijk altijd opletten (zeker met een S54) in de regen maar ik vind het verschil bij nat toch wel erg groot.

Voor mij zijn de Hankooks echt de perfecte banden omdat ze echt prima volstaan bij droog weer, nog meer grip zou niet eens welkom zijn (for obvious reasons).

Rij je echter bij weer en wind dan zou ik toch echt gaan voor de Pilot sports. (IMHO)

Link naar reactie
Ja in de regen is het opletten maar dat had ik met de Dunlops bijv. ook. En ze timmeren flink aan de weg, bij Hamann nu huisleverancier.

Mee eens, heb er nu 15000 (Hankook 16 inch) km mee weg, ook onder zeer natte ierse omstandigheden, maar een 1.8 heeft natuurkijk niet zoveel pk's ;)

rob

Link naar reactie

Ik moet eerlijkheids halve zeggen dat ik volledig "impressed" ben over de Firestones.

Die had ik er vanaf de UK onder, veel (heel veel) grip als het droog is en als het nat is zeer veel grip.

Ik ben nog geen één keer voor verrassingen met deze banden gekomen......... ook heel aardig: zelfs met mijn rijstijl slijten ze bijzonder weinig. ;)

Link naar reactie
Ik moet eerlijkheids halve zeggen dat ik volledig "impressed" ben over de Firestones.

Die had ik er vanaf de UK onder, veel (heel veel) grip als het droog is en als het nat is zeer veel grip.

Ik ben nog geen één keer voor verrassingen met deze banden gekomen......... ook heel aardig: zelfs met mijn rijstijl slijten ze bijzonder weinig. ;)

Zijn dat niet ook gewoon bridgestones?

Link naar reactie
Dan ben ik heel nieuwsgierig wat wel de goedkoopste mogelijkheid is en of je Hankook als een A-merk ziet. Ik ben primair afgegaan op de gunstige berichten op dit forum over Hankook. Het liefst zou ik Bridgestones kopen maar die zijn belachelijk duur

Het is maar net wat je wil uitgeven wil je goedkoop kan je gaan voor Rotex, komt bij De hankook fabriek vandaan alleen nog goedkoper.

Ook in de A merken zitten verschillen, de een is weer iets beter dan de ander in bepaalde rijomstandigheden, er is niet een merk dat onder alle condities beter is.

Als je het liefst bridgestone wil moet je ze gewoon nemen, heb ze zelf er ook onder en doen het waanzinnig goed, beste band die ik op dit moment onder de ZZZ gehad heb ;)

Link naar reactie

Kortom objectieve testresultaten voor juist deze specifieke maat (235 voor en 255 achter) zijn er niet of nauwelijks en een ieder heeft zijn eigen voorkeur. Als ik naar mijn wensen kijk dan komt de Toyo Proxes TR-1 het dichtst in de buurt (lekker stil vooral). Is ook nog eens een mooie band (speelt ook mee, sommige banden zou ik nog niet onder een vrachtwagen willen hebben).

Heb voor het eerst sinds jaren weer eens een auto gekocht (de Z3) maar ik rij al jaren in een leaseauto en dan maak je je niet druk over banden (nu ik dit schrijf bedenk ik waarom nu wel?). Toyo ken ik dus eigenlijk niet maar aan de prijs te zien is het een topmerk. Wordt ook onder nieuwe Porsches gemonteerd volgens de Toyo site. Weet iemand wat meer over dit merk?

Link naar reactie
Kortom objectieve testresultaten voor juist deze specifieke maat (235 voor en 255 achter) zijn er niet of nauwelijks en een ieder heeft zijn eigen voorkeur. Als ik naar mijn wensen kijk dan komt de Toyo Proxes TR-1 het dichtst in de buurt (lekker stil vooral). Is ook nog eens een mooie band (speelt ook mee, sommige banden zou ik nog niet onder een vrachtwagen willen hebben).

Heb voor het eerst sinds jaren weer eens een auto gekocht (de Z3) maar ik rij al jaren in een leaseauto en dan maak je je niet druk over banden (nu ik dit schrijf bedenk ik waarom nu wel?). Toyo ken ik dus eigenlijk niet maar aan de prijs te zien is het een topmerk. Wordt ook onder nieuwe Porsches gemonteerd volgens de Toyo site. Weet iemand wat meer over dit merk?

235 voor kan maar beter is om 225 te monteren :m:

Toyo proxes T1r doet het goed, heb ze gemonteerd onder de ZzZ van bridders, je kan hem vragen wat zijn bevindingen zijn ;) :blink:

Link naar reactie
235 voor kan maar beter is om 225 te monteren :D

Toyo proxes T1r doet het goed, heb ze gemonteerd onder de ZzZ van bridders, je kan hem vragen wat zijn bevindingen zijn :blink::party:

Gelijk maar even op inhaken :m: .

Toyo's bevallen zeer goed. Afrolgeluiden zijn minimaal, afwatering (voor zover ik dat heb kunnen beoordelen tot op heden) is prima. Grip bij droog weer is fenomenaal. Ok, ik heb dan geen 321 pk, maar voor wielspin moet je echt moeite doen. Ok, het blijft uitkijken bij nat weer. Maar dat is Z3 eigen.

Wat betreft de looks.... de V-groef is helemaal OK ;)

235 op de voorwielen zou ik niet doen. Ik heb 225 voor en 245 achter. Ziet er dik uit, maar let op sporing op slechte wegen. Op druk bezochte wegen door vrachtwagens lijkt de ZZZ soms net een trein (een beetje overdreven dan...). Dit hoor ik vaker bij Z'tjes.

Link naar reactie

De Hankook onder mijn Zzz bevallen mij prima. Gister na mijn vakantie maar weer eens lekker een stuk gereden en is helemaal top. Moet daar wel bij zeggen dat ik voor de Hankooks ben gegaan aangezien ik alleen bij droog weer rij. Als ik ook in nat weer zou rijden of het hele seizoen, dan had ik waarschijnlijk voor anderen gegaan. Onder mijn WRX zal ik geen Hankooks zetten. Daar zitten Bridgestones onder. Maar daar zit overduidelijk een groot prijsverschil in (bedankt baas!!). Kosten naar ik meen rond de € 325 per stuk.

Link naar reactie

De combinatie is ideaal: 225/40/18 met 255/35/18 of 215/40/18 met 245/35/18 waarbij de eerste combinatie het meest gangbaar en dus meestal ook het goedkoopste is.

Ergo 225/40/18 met 255/35/18 is de ideale combi :wave:

Trouwens van het V-profiel stappen de meeste merken weer af omdat dit teveel lawaai maakt :)

Toyo is net zo'n B-merk als Hankook, vroeger ook al gehad en niet slecht :thumbup:

Link naar reactie
Trouwens van het V-profiel stappen de meeste merken weer af omdat dit teveel lawaai maakt :)

dan moet je ook geen roadster kopen als je niet tegen wat geruis kan maar een qp :thumbup:

Link naar reactie
tja, appels en peren enzo. Mijn advies: blijf bij de A-merken en geniet ervan :thumbup:

Verder: autobandenmarkt.nl is niet de goedkoopste mogelijkheid, mocht je dat denken :)

Afgelopen zaterdag banden laten monteren via autobandenmarkt.nl besteld.

Bridgestone Turanza 205/60R15 91H (jaja van die hoge banden ) voor Eur. 69+10 mont. per band.

Vind ik niet duur!

Voor de eerste keer via deze weg en is prima bevallen. Hoe de banden onder alle omstandigheden zijn zal ik nog moeten ervaren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in