Ga naar inhoud

24 uren van Zolder

navigator

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend de 24 uren van Zolder gevolgd. (Niet moeilijk, is bijna in mijn achtertuin)

Wil bij deze de Nederlanders feliciteren, zij deden het uitzonderlijk goed.

Eerste plaats was voor de Corvette C5R van David Hart (Hart Vastgoed, zegt jullie wat ?) met als teamgenoten Marc Duez (Belgische rally- en racelegende), Maxime Soulet en Tom Cloet (2 nieuwelingen).

foto :

naamloosez2.png

De tweede plaats was voor de Marcos LM van Marc Goossens, geassisteerd door nl's Cor Euser en Danny Van Dongen. (knappe wagen)

dsc0146rb6.jpg

Derde finishten de favorieten Kumpen, Longin met Mike Hezemans, weliswaar na een uur in de pits gestaan te hebben met een defekte versnellingsbak.

24zolder067jk1.jpg

Vierde werd de M3 GTR van Severich, Josten, Muytjens. ( mijn favoriet, een wagen met een 8 cylinder motor van 600pk). Reden leuk mee tussen al dat GT-geweld.

naamloos2vu5.png

Vijfde plaats was voor de Mosler MT900 (met Chevy V8 power)van Kenis, Verheyen, Van Schuybroeck.

Gino Kenis is BMW-dealer in Turnhout en reed verscheidene jaren met M3's e.d. Maar aangezien het Belcar kampioenschap volgende jaren enkel voor Gt's zal zijn, heeft hij voor die Mosler gekozen.

24zolder073nb8.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook nog aanwezig, maar niet succesvol :

De BMW 120d van Schubert Motors reed de wedstrijd niet uit. Wagen werd voor één keer bestuurd door 4 Belgische meiden, mss was dat de reden ? (is er een beetje over, ik weet het...)

24uzolder20330xy7.jpg

Ook de Ultima (met M3 motor) kende heelwat pech.

24uzolder20230vq7.jpg

Al bij al, een leuk weekend gehad... :blink:

Met dank aan leden van het belgisch forum De Paddock voor de foto's

Link naar reactie
Het zijn stuk voor stuk mooie wagens ;)

D'r zat zeker geen Spyker bij? Ik hoorde vandaag dat ze aan F1 willen meedoen door Midland te kopen, OEI OEI spannend! :blink:

Spyker... ?!

Is dat die wagen die samengebouwd is met Audi onderdelen ? :foto:

Neen, niet gezien. Denk ook niet dat ie veel zou kunnen uitrichten, want er werd wel erg hard gereden.

Het aantal afgelegde ronden binnen 24 uren werd voor het tweede jaar op rij verbroken. Nu werden er 828 ronden afgelegd (van net geen 4km).

Link naar reactie
Ben ook geweest, 2 dagen lang :blink:

Echt een schitterend feest, sliep op de camping vlak naast het circuit, heerlijk...

Foto's heb ik ook, zo'n 200. Ben nu aan het selecteren, de mooiste post ik hier wel even.

Meer foto's staan trouwens op www.24u.be

Woon in vogelvlucht zo'n 5 km van het circuit. 's Nachts in mijn bed nog kunnen genieten van de sound van de amerikaanse V8's en de scherper klinkende boxers van de porsches. Voor mij mag dat ieder weekend zijn. Mijn buren vinden het echter minder leuk, te merken aan hun slome reakties zondagmorgen... :schater:

Link naar reactie

Zilvergrijze Porsche is "tuned by Heinz"

Deze Belgische tuner is ook in BMW-middens zeer bekend (oa. Eisenmann, Movit' remmen en Infinitas kompr.) Hij reed ook zelf mee in deze wedstrijd.

Werd door veel liefhebbers aangeduid als de wagen met de mooiste livrei

dsc0122kn3.jpg

De BMW Silhouettes E46 van KST werden 5e (Mosler werd 6e, foutje in voorgaande bericht) en 8e algemeen. Wagens bestaan uit buizenchassis, 3.2 motor midden achterin en een kunststof carrosserie.

24h078oj5.jpg

Link naar reactie

Nog effe een paar vrienden van mij voorstellen :

Erik Bruynoghe reed met een Porsche 993 GT2 (één van de oudste wagens uit het veld) naar een 16e plaats. Zij reden een tijdje in zesde stelling maar de ophanging brak 3x !

011xf5qn2.jpg

Vader en zoon Van Samang reden samen met Peter Beckers (BMW dealer uit Genk) met een E46 M3. Kas komt van BMW motorsport, rest is homemade. Er zit een lichtgetunede motor van 340 pk in en een sequentiele versnellingsbak. Zij reden de wedstrijd uit, doch werden niet geklasseerd wegens te weinig ronden gedraaid. Zij werden dan ook gekonfronteerd met heelwat kindrziektes.

belcar043om2.jpg

Link naar reactie

en tot slot nog enkele opmerkelijke wagens :

De Dodge Viper GT3 van nl's Wijnen-Wijnen-Dubois haalde eveneens niet de finish. Maar een knappe wagen, met een prachtig geluid (10 cylinders !)

belcar046pa9.jpg

Deze Porsche werd 7e en ingezet door Rudi Penders (Porsche dealer in Luik) De wagen werd gedecoreerd volgens een schema waarmee Porsche ooit begin jaren 70 een wagen in Le Mans inzette. Die wagen werd "das rosa Schwein" of "the Pink Pig" genoemd. Op de wagen zie je de lijnen en benamingen van de stukken vlees aan een varken. Duitser = vleesliefhebber ?

belcar045qx4.jpg

That's all folks. Hope you enjoyed the show and see you next year in Zolder.

Foto's zijn zoals gezegd van forumleden van de Paddock. Heb niet de gave (en het materiaal) van Rimbro :birthday:

Link naar reactie

Navigator,

Ik heb bij elkaar zo'n 200 foto's, maar zoals gezegd had ik geen oranje hesjes met press erop, dus ik moest echt vanaf boven de pit en vanaf de tribune fotograferen. Zoals je weet is het overige gedeelte van het circuit beschermd met gaas (ollekesdraad). Ik heb geprobeerd om dus vanaf verschillende posities foto's te maken. Ik heb ook maar een eenvoudige Nikon D70 met 28-300 lens en geen vaste lens van 800mm. Ik zag mensen sleuren met zo'n 20.000 euri aan materiaal en ja, dan kun je mooie foto's maken zoals je ze hier laat zien.

Ben blij dat je ze zo mooi vind, ben ook erg blij met de meeste :birthday:

PS Die roze Porsche, echt een geweldig ding. Was mijn absolute favouriet. :thumbup:

Link naar reactie
Navigator,

Ik heb bij elkaar zo'n 200 foto's, maar zoals gezegd had ik geen oranje hesjes met press erop, dus ik moest echt vanaf boven de pit en vanaf de tribune fotograferen. Zoals je weet is het overige gedeelte van het circuit beschermd met gaas (ollekesdraad). Ik heb geprobeerd om dus vanaf verschillende posities foto's te maken. Ik heb ook maar een eenvoudige Nikon D70 met 28-300 lens en geen vaste lens van 800mm. Ik zag mensen sleuren met zo'n 20.000 euri aan materiaal en ja, dan kun je mooie foto's maken zoals je ze hier laat zien.

Ben blij dat je ze zo mooi vind, ben ook erg blij met de meeste :thumbup:

PS Die roze Porsche, echt een geweldig ding. Was mijn absolute favouriet. :foto:

't Is toch ook geen wedstrijd wie de mooiste foto's maakt? Ieder fotografeert naar de mogelijkheden die hij heeft!

Fraaie foto's Navigator! Fraaie foto's Rimbro! :thumbup:

Link naar reactie

klopt. Maar die dingen zijn betrouwbaar en nog snel ook.

Er zijn in Belgie ooit nog Ford Mondeo's en Opel Astra Qps geweest en o ja Ivo, nog een Peut 407 Qp.

In de BTCS races in Belgie rijden ook nog twee Jaguars in deze stijl. Bedoeling indertijd was een "goedkoop" buizenchassis en iedereen steekt er zijn motor in en plakt er zijn body op.

Maar zoals gezegd, na een jaartje werd dit kampioenschap weer opgedoekt wegens gebrek aan deelnemers.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in