Ga naar inhoud

ABS-brein

Roberth

Aanbevolen berichten

Hallo Robert, ik woon vlak bij je en ik ben nogal breed. We kunnen misschien samen even verhaal halen <_<

Nee, alle gein opzij. Je bent te fatsoenlijk. Wat ik altijd doe (mijn vrouw durft tegenwoordig niet meer mee) is een tijd uitzoeken waarin het erg druk is en dan hardop roepen of DIT de service is die ze kunnen bieden. Moet je opletten hoe snel ze je apart nemen om het op te lossen.....

Ik denk dat het tijd is om dat dan ook maar daadwerkelijk te doen. Zo'n dealer blijft natuurlijk gewoon doorgaan met onverschillig en onbeschoft doen totdat ze terecht gewezen wordt. Dan moet iemand dat misschien maar doen. Ik kan altijd bijzonder slecht tegen dit soort praktijken.

Misschien kan Chris iets voor je doen via de FNBC.

Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Robert, ik woon vlak bij je en ik ben nogal breed. We kunnen misschien samen even verhaal halen ;)

Nee, alle gein opzij. Je bent te fatsoenlijk. Wat ik altijd doe (mijn vrouw durft tegenwoordig niet meer mee) is een tijd uitzoeken waarin het erg druk is en dan hardop roepen of DIT de service is die ze kunnen bieden. Moet je opletten hoe snel ze je apart nemen om het op te lossen.....

Ik ben creditmanager van beroep, weet formeel juridisch wel hoe het haasje hoest denk ik. De truuk aan de werkplaatsbalie (rond 16.45hr) heb ik al twee keer bij ze uitgehaald en inderdaad willen ze je dan maar wat graag een kopje koffie aanbieden in een van de kantoortjes.... Blijft leuk, maar resultaat moeilijk. Laatste keer toen ik daar stond was het verhaal "moet overleggen met directeur Jansen" wij bellen u nog (huhhuh dan weet je al genoeg. Belletje gehad, ook keurig briefje op mijn ingebrekestelling, doch natuurlijk weinig verder resultaat; eerder 2hr. gecrediteerd).

Waar heb jij je auto in onderhoud?

Bedankt voor de reacties, tof. Ik ben nog niet klaar met ze in elk geval, al was het maar uit principe.

Link naar reactie
Ik ben creditmanager van beroep, weet formeel juridisch wel hoe het haasje hoest denk ik. De truuk aan de werkplaatsbalie (rond 16.45hr) heb ik al twee keer bij ze uitgehaald en inderdaad willen ze je dan maar wat graag een kopje koffie aanbieden in een van de kantoortjes.... Blijft leuk, maar resultaat moeilijk. Laatste keer toen ik daar stond was het verhaal "moet overleggen met directeur Jansen" wij bellen u nog (huhhuh dan weet je al genoeg. Belletje gehad, ook keurig briefje op mijn ingebrekestelling, doch natuurlijk weinig verder resultaat; eerder 2hr. gecrediteerd).

Waar heb jij je auto in onderhoud?

Bedankt voor de reacties, tof. Ik ben nog niet klaar met ze in elk geval, al was het maar uit principe.

Punt 1: apart nemen en dan toch weer het bekende kluitje in het riet ? :thumbup:

Die vertegenwoordiger was toch gehaaider dan jij was. Ze zullen bij BMW heus wel een goede verkooptraining gehad hebben incl. het hoofdstuk "hoe om te gaan met klagers"

Ik ken die cursussen zolangzamerhand uit m'n hoofd.

Punt 2: Ik heb m'n zetje bij een eenmansgarage in onderhoud. Lees eerst het topic :douane horror" en besluit dan of je uberhaupt wel zo iemand wilt hebben. B) :D

Ik trouwens wel hoor want hij schrok zich rot van mijn verhaal en zei dat hij dat echt niet wist.. ;)

Punt 3: wat is in godsnaam een creditmanager?? :thumbup:

Link naar reactie
Balen voor je.

Ik ben zo benieuwd naar een verhaal van iemand die goed, snel en vakkundig en klantvriendelijke geholpen is door een BMW dealer. Misschien zelfs ook nog wel eens wat service gehad heeft.

Ik heb best wel wat van die verhalen hoor ;)

Link naar reactie

Het zijn uiteindelijk allemaal arrogante eikels bij BMW. De eerste keer dat ik een nieuwe wilde kopen (ik kwam ongeschoren en in spijkerbroek) werd ik gewoon niet serieus genomen. Op mijn opmerking dat een 316 toch wel weinig vermogen had antwoordde de verkoper dat ik als ik dat vond toch gewoon een 320 kon nemen. Het leasebudget ging echter niet zo ver en het werd een Volvo. Inmiddels heb ik er twee nieuwe 3-series vandaan en mijn Z heeft er een keer een grote beurt gehad. Nu word ik wel normaal behandeld maar toch heb ik er geen lekker gevoel bij.

@Martin-Z3 Een creditmanager is iemand die goed met het geld van een ander kan omgaan. De creditmanager zorgt ervoor dat het geld van zijn baas meer wordt, en zijn BMW dealer zorgt ervoor dat de creditmanager snel armer wordt ;)

Link naar reactie
@Martin-Z3 Een creditmanager is iemand die goed met het geld van een ander kan omgaan. De creditmanager zorgt ervoor dat het geld van zijn baas meer wordt, en zijn BMW dealer zorgt ervoor dat de creditmanager snel armer wordt ;)

Dan weet ik nog niks. Dat geldt toch voor elke functie :schater:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hi,

Ik heb hetzelfde brein-probleem volgens mijn BMW garage. Het computertje dat op de ABS-pomp zit gemonteerd zou vervangen moeten worden. Het onderdeel kost tegen de 700 euri, daarbij komt nog het werkloon.

Mijn vraag is: Is het zeker dat dat onderdeel kapot is, of is het toch iets anders?

Graag tips...

Groetjes,

Loek.

Link naar reactie
Hi,

Ik heb hetzelfde brein-probleem volgens mijn BMW garage. Het computertje dat op de ABS-pomp zit gemonteerd zou vervangen moeten worden. Het onderdeel kost tegen de 700 euri, daarbij komt nog het werkloon.

Mijn vraag is: Is het zeker dat dat onderdeel kapot is, of is het toch iets anders?

Graag tips...

Groetjes,

Loek.

Welkom hier, kan ook nog de Abs ecu zijn, als de dealer geprobeerd heeft fouten te wissen en het probleem blijft kan de ecu ook hergeprorameerd worden maar dat zal hij in eerste instantie niet doen hij verkoopt liever een abs pomp.

Link naar reactie
Zijn de omschreven problemen ook hetzelfde? Anders zou ik mijn conclusies allang uit het bovenstaande verhaal hebben getrokken, en lekker om een second opinion vragen. :) Even dit verhaaltje uitprinten en bij de dealer op de toonbank leggen.

Daar kan een newbie met een eerste post en dreigende hoge kosten nog eens zijn voordeel mee doen. En dat nog wel zonder introductie. O, sorry... :rolleyes:

Ik weet het nu ook niet meer, de ene keer gekat omdat iemand zich niet voorstelt, de andere keer alle tips die er maar zijn. Inconsequent gedoe. :angry:

Link naar reactie
Hi,

Excuses van de newbie. Ik hoop het inmiddels te hebben goedgemaakt met mn intro in de Members Gallery.

Groet,

Loek.

Dat heb je helemaal, bedankt, dat toont klasse. ;)

En vergeet niet: zwart op wit komt wat harder over, ik val wel mee, in het echt. Vind ik zelf. :D

Link naar reactie
Dat heb je helemaal, bedankt, dat toont klasse. :newblush:

En vergeet niet: zwart op wit komt wat harder over, ik val wel mee, in het echt. Vind ik zelf. ;)

Nou, nou, heb em al in het echt "gezien"...

Afgezien van de boksijzers en stiletto's die hij steeds bij de hand heeft, valt hij best wel mee, ja :wave:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hi,

Graag tips...

Groetjes,

Loek.

Loek, ik ben de inbrenger van dit topic. Bij mij was dus uiteindelijk duidelijk niet het brein kapot (oude teruggeplaatst) maar een wielsensor defect. Nergens meer last van gehad. Vervangen daarvan kost bij de stealer ongeveer 120,00 maar kreeg niet alle uren terug van eerder modderen en brein onnodig vervangen. Zorg dat er iemand met ervaring/kennis naar kijkt (bij stealer lopen ook junioren rond en komt een Z3 niet vaak binnen), ik ben helemaal klaar met stealer van Laarhoven te Eindhoven en roep dit van de daken! Mijn advies; neem contact op met roodkapje en rij daar naar toe (uit welk deel van het land je ook komt), heb daar goede adviezen van gekregen!!

Roberth

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Vanmorgen zijn deze twee lampjes (ASC + ABS) bij mij ook beginnen branden na 2 pogingen om mezelf los te rijden uit de sneeuw... :unsure: Al lijkt het me hier waarschijnlijker dat door de wheelspin en opspattende sneeuw er vuil/sneeuw op de sensor is terechtgekomen... Ik wacht af en hoop dat het lampje weer uitgaat van zodra alles ontdooit...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in