Ga naar inhoud

Vervolg op topic Z3 AANSCHAFFEN


Final

Aanbevolen berichten

  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waar is je omgeving?? wellicht is er een Z eigenaar met ervaring in je buurt :foto:

"Mijn omgeving" is het plaatsje Druten in het Land van Maas en Waal (tussen Tiel en Nijmegen). Maar de Z3 staat dan natuurlijk nog bij Target in Eindhoven.

Mocht iemand met enige technisch kennis van auto's het leuk vinden om eventueel een keer mee te gaan naar Target dan hoor ik dat natuurlijk graag :lol:

Maar zoals ik al zei ga ik morgenmiddag daar eerst eens kijken, ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie

Hallo michiel,

heb pas zelf mn eerste z3 gekocht (zie mijn topic :ervaring in duitsland).

Ik denk dat je goed (rustig,niet overhaast) bezig bent. Had mijn aankoop eigenlijk gepland in december-februari, dan zijn de (seizoen) prijzen het laagst, maar kwam onverwacht mijn "koopje" tegen en toen snel gereageerd.

Er komen de komende tijd genoeg z3s op de markt, zeker in duitsland. Veel mensen kopen een nieuwe auto in januari. In de maanden daarna is er een over aanbod aan 2e hands autos en krijg je een marktverschuiving.

In die periode zij er geen mensen die inpulsief een cabrio kopen en de prijs opdrijven.

Is de auto 500-1000 euro te duur? Probeer dat verschil er gewoon af te pingelen.

Link naar reactie
Hallo michiel,

heb pas zelf mn eerste z3 gekocht (zie mijn topic :ervaring in duitsland).

Ik denk dat je goed (rustig,niet overhaast) bezig bent. Had mijn aankoop eigenlijk gepland in december-februari, dan zijn de (seizoen) prijzen het laagst, maar kwam onverwacht mijn "koopje" tegen en toen snel gereageerd.

Er komen de komende tijd genoeg z3s op de markt, zeker in duitsland. Veel mensen kopen een nieuwe auto in januari. In de maanden daarna is er een over aanbod aan 2e hands autos en krijg je een marktverschuiving.

In die periode zij er geen mensen die inpulsief een cabrio kopen en de prijs opdrijven.

Is de auto 500-1000 euro te duur? Probeer dat verschil er gewoon af te pingelen.

Overhaast ben ik inderdaad zeker niet. Ik ben al vanaf juli dit jaar op zoek naar een mooie Z3. Ik heb er al aardig wat bekeken, maar iedere keer was 't het net niet. Op papier zien de Z3's die Target heeft staan er goed uit. Mijn budget ligt op zo'n 10.000 euro, dus bij Target kan ik er met de bpm erbij gerekend zelfs net iets onder zitten.

Om een Z3 zelf uit Duitsland te halen heb ik wel overwogen, maar dat is net iets te veel gedoe (o.a. het regelen van een auto met trailer).

Link naar reactie

Ok, vanmiddag dus bij Target geweest.

Ze hebben een grote loods staan met daarin een groot aantal sportauto's, waaronder natuurlijk een aantal Z3's. Het is daar best moeilijk om een auto te boeoordelen omdat ze allemaal erg stoffig en vies zijn, dus daar moest ik even doorheen kijken. Mijn voorkeur gaat uit naar een zwarte, waarvan ze er 2 hadden staan die mij vooraf wel wat leken. Eén van die twee heeft toch aardig wat krasjes erop zitten dus die valt al af. Over die andere heb ik toch nog wat vraagjes:

Het gaat dus om deze: http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=28068

- Als ik recht voor de voorkant van de auto sta dan zit er aan de ene kant een grotere kier tussen de koplamp en de rand van de motorkap. Dit was bij een aantal Z3's die daar stonden het geval, blijkbaar is dat dus normaal. Is dit ook zo?

- Als ik aan de linkerkant op de voorkant, net boven de koplamp, op de motorkap druk dan zit daar geen speling in, aan de rechterkant zit er wel een heel klein beetje speling in. Ook dit was bij een paar andere Z3's het geval. Is dat bij jullie ook zo?

- Zoals veel Z3's was één spiegelvoetje van binnenuit gecorrodeerd. Wat zijn ongeveer de kosten om dit weer glad te krijgen?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben!

Link naar reactie

Grote gapingen tussen koplamp en motorkap mogen niet. Deze moeten boven en onder de koplamp even groot zijn, namelijk 5mm. Dit is allemaal af te stellen (zowel koplamp als motorkap) dus verder geen probleem.

Wel heb je natuurlijk kans dat de auto vroeger schade heeft gehad en dat ze de boel niet goed hebben afgesteld. KAN dus een teken zijn van schade, hoeft niet.

Tweedehands spiegel haal je voor circa €50,- van marktplaats/ebay. Tel hier nog de spuitkosten bij op, dan ben je voor €150,- à €200,- klaar. Loont zich wel om dit te combineren met een voorbumper of hardtop, omdat het aanmaken van de juiste verf de grootste kosten zijn.

Link naar reactie
Jaja, ik weet het :thumbup:

Ik zit echter nog met één probleempje: hoe krijg ik een Z3 na aankoop bij Target zonder kenteken naar mijn huis gereden?

Target is zeer wel genegen om de auto tegen een redelijke vergoeding bij je thuis af te leveren. :thumbup:

Een deel aanbetalen,

en de rest betaling bij aflevering, meer gemak kun je niet krijgen(kopen). :thumbup:

Gr Spycke

Link naar reactie

Ik vermoed dan dat er wellicht een keer een nieuwe voorbumper is opgezet. Ik vond de naad tussen de bumper en de motorkap aan de zijkanten namelijk ook best groot.

Dan voor de verandering nog een vraagje: bij vrijwel alle Z3's die ik tot nu toe heb gezien zie ik wanneer de ramen gesloten (omhoog) zijn en de kap gesloten is toch nog een heel klein kiertje. Ik vraag me af of dit dan wel waterdicht is?

Link naar reactie
Dan voor de verandering nog een vraagje: bij vrijwel alle Z3's die ik tot nu toe heb gezien zie ik wanneer de ramen gesloten (omhoog) zijn en de kap gesloten is toch nog een heel klein kiertje. Ik vraag me af of dit dan wel waterdicht is?

Typisch Z3 kwaaltje. Maar ook dit probleem is makkelijk te verhelpen door het raam/rubber te verstellen.

BTW, die zwarte van targetweb ziet er netjes uit, vooral als ik de stoelen zo zie. Vraag mij alleen af wat die gele stickers/reflectoren zijn op het windscherm. :thumbup:

Link naar reactie
Typisch Z3 kwaaltje. Maar ook dit probleem is makkelijk te verhelpen door het raam/rubber te verstellen.

BTW, die zwarte van targetweb ziet er netjes uit, vooral als ik de stoelen zo zie. Vraag mij alleen af wat die gele stickers/reflectoren zijn op het windscherm. :thumbup:

Op die foto's ziet het er denk ik iets beter uit dan in het echt. Maar dat kan ook komen doordat de auto van binnen nu niet bepaald schoon was.

Die gele dingen op het windscherm zijn gele rondjes met daarin een :thumbup: . Volgens mij is het er zelfs ingenaaid. Vraag me af wie zoiets nou in zijn hoofd haalt :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn zoektocht heeft even geduurd, maar als het goed is kan ik donderdag mijn Z3 ophalen :muur:

Het is een cosmoszwarte 1.9 geworden met 108.000 op de teller. Volledige historie van de auto is bekend en is altijd BMW-dealer onderhouden, zelfs nog een beurtje gehad bij 106.000km. De auto is in 2001 door de BMW-dealer zelf ingevoerd uit Duitsland en heeft 2 eigenaren gehad.

De auto is voorzien van vrijwel alle opties, o.a. airco, stoelverwarming en alarm. Ik heb maar meteen de bijbehorende hardtop erbij genomen, dus kom ik de winter ook lekker door! Hij ziet er verder prima uit, echter één klein puntje: het voetje van de rechterbuitenspiegel (passagierzijde dus) is behoorlijk gecorrodeerd (het bekende probleem) waardoor deze vrij los zit. Dit moet dus nog even vervangen worden. Is er toevallig iemand die nog een spiegel (of eventueel een los voetje) heeft liggen?

De verzekering eist overigens een klasse 3 alarm. Het alarm wat erin zit is een origineel bmw alarm en heeft als optiecode 302. Volgens een ander topic hierover is dit waarschijnlijk een klasse 3 alarm, maar is dit ook zo?

Uiteraard maak ik donderdag wat foto's :foto: (zal dan wel een nieuw topic openen)

Kan niet wachten tot het donderdag is...

Link naar reactie

De zoektocht is dus geslaagd. Gefeliciteerd. :thumbup:

De corrosie rond de spiegelvoetjes is een klein probleempje omdat ze zonder de complete spiegel niet los te bestellen zijn. Er zijn veel meer Zetjes met dit probleem. Zie ook new topic daarover.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.