Ga naar inhoud

Z3 aanschaffen

Final

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum dus zal ik mij netjes voorstellen.

ik ben Danny ben 23 en een z3 is voor mij :angry:

nu wil ik er heel graag een kopen alleen ontbreekt mij enige kennis over de z3

het gaat een 1.9 worden, ook al heb ik gelezen dat je beter voor een 2.8 kan gaan. ik kan me moeilijk aan de snelheid houden dus als ik een 2.8 koop, dan zal ik vast wel een keer in de telegraaf komen " z3 raast met 230 over a2" hahahaha

even serieus, het is voor mij belangrijk dat de auto niet al te veel verbruikt. dus kan iemand mij vertellen wat het gemidd verbruik is van een 1.9??

ik zou graag tips willen bij het kopen van een z3. advies is van harte welkom.

alvast bedankt.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

goede middag en welkom ;)

ik schat het verbruik van een 1,9 rond de 1op11 1op12 ps als je een mooie zoekt heb ik een 1,9 kleur rood met hardtop en 59000km in de aanbieding van bouwjaar 1999

groetjes puk :P

Hallo allemaal,

het gaat een 1.9 worden, ook al heb ik gelezen dat je beter voor een 2.8 kan gaan. ik kan me moeilijk aan de snelheid houden dus als ik een 2.8 koop, dan zal ik vast wel een keer in de telegraaf komen " z3 raast met 230 over a2" hahahaha

even serieus, het is voor mij belangrijk dat de auto niet al te veel verbruikt. dus kan iemand mij vertellen wat het gemidd verbruik is van een 1.9??

alvast bedankt.

Link naar reactie
Hallo allemaal,

alvast bedankt.

Weet je zeker dat je geen 2.8 wil hebben :P

Zie: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=3998

Link naar reactie

Hoi Danny,

Prettig dat je je even voorstelt. Wordt hier meestal wel gewaardeerd. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je denk ik heel veel over verbruik en andere zaken terugvinden.

Verbruik van een 2.8 kan rond de 1 op 10 liggen afhankelijk van rijstijl. Ik verbruik dit gemiddeld. Meestal normaal rijdend en af en toe ff lekker gas geven op polderweg of bij een stoplicht.

Geef je altijd flink gas zal het verbruik ook een stuk meer zijn.

Link naar reactie
Hoi Danny,

Prettig dat je je even voorstelt. Wordt hier meestal wel gewaardeerd. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je denk ik heel veel over verbruik en andere zaken terugvinden.

Verbruik van een 2.8 kan rond de 1 op 10 liggen afhankelijk van rijstijl. Ik verbruik dit gemiddeld. Meestal normaal rijdend en af en toe ff lekker gas geven op polderweg of bij een stoplicht.

Geef je altijd flink gas zal het verbruik ook een stuk meer zijn.

iedereen bedankt voor de reacties, nee helaas wordt het echt geen 2.8 ik krijg die waarschijnlijk niet eens de verzekering in.

voor degene die de RODE z3 aanbiedt helaas maar dit is niet mijn kleur. bedankt voor het aanbod ;)

budget ligt tussen de 10.000 en 11.000 euro.

nog wat vraagjes

is invoeren geen optie??

kan je met deze auto op vakantie (2 pers) qua ruimte?

er gaat redelijk wat gereden worden met de auto, leent de z3 zich hiervoor?

Link naar reactie
iedereen bedankt voor de reacties, nee helaas wordt het echt geen 2.8 ik krijg die waarschijnlijk niet eens de verzekering in.

voor degene die de RODE z3 aanbiedt helaas maar dit is niet mijn kleur. bedankt voor het aanbod ;)

budget ligt tussen de 10.000 en 11.000 euro.

nog wat vraagjes

is invoeren geen optie??

kan je met deze auto op vakantie (2 pers) qua ruimte?

er gaat redelijk wat gereden worden met de auto, leent de z3 zich hiervoor?

Veel Z3's komen uit Duitsland (die in nederland rond rijden) Zorg dat je van een dealer koopt die je europlus garantie biedt. Auto altijd laten keuren (Dekra kan in duitsland ook geloof ik) Nooit een auto ongezien kopen en het liefst als je gaat kijken een expert of kenner (b.v. een forumlid) meenemen. Veel rijden is een open deur. Het is immers een BMW. Mee op vakantie gaan hangt af van de grootte van je vrouw/vriendin d'r beautycase. Veel ruimte heb je niet natuurlijk. Je kan een rekje kopen waar weer een koffer op kan. Daar heb je verschillende systemen in (met en zonder gaten boren) Je kan veel kwijt op de plek waar je softtop zit als ie opgevouwen is maar dat betekent dicht naar je vakantie bestemming rijden. D'r zijn hier mensen die het doen. Z3tje b.v.

succes

Link naar reactie
goede middag en welkom ;)

ik schat het verbruik van een 1,9 rond de 1op11 1op12 ps als je een mooie zoekt heb ik een 1,9 kleur rood met hardtop en 59000km in de aanbieding van bouwjaar 1999

groetjes puk ;)

Is dat geen 1.8 Puk :D

:thumbup:

Link naar reactie

Hoi Danny,

Volgens mij zijn we beide opzoek naar dezelfde auto. Ik ben namelijk ook opzoek naar een goede 1.9 (of 1.8) voor 10.000-11.000 euro. Een 2.8 is inderdaad op jongere leeftijd lastig te verzekeren. Een 1.8/1.9 is al niet goedkoop op mijn leeftijd (21).

Puk: helaas, rood is ook mijn favoriete kleur niet.

Link naar reactie

en dat is een mooie ja.

vakantie kan best trouwens. er zijn mensen die zelfs gaan kamperen maar dat wordt wel erg krap. Maar vorig jaar 2 weken rondgetoerd en dat ging prima met de bagage. Zonder rekje zelfs.

Link naar reactie
Hoi Danny,

Volgens mij zijn we beide opzoek naar dezelfde auto. Ik ben namelijk ook opzoek naar een goede 1.9 (of 1.8) voor 10.000-11.000 euro. Een 2.8 is inderdaad op jongere leeftijd lastig te verzekeren. Een 1.8/1.9 is al niet goedkoop op mijn leeftijd (21).

Puk: helaas, rood is ook mijn favoriete kleur niet.

Hallo Michiel,

dat lijkt inderdaad zo :thumbup:

waarom kies jij voor een Z3?? mensen om me heen vragen dat ook aan mij, meestal zeggen ze dit `je koopt toch geen auto van 9 jaar oud voor 10.000 euro!!! voor 10.000 kan je veel jongere auto kopen ook van een leuk merk. die gaat nog jaren mee etc etc. goed ik vind een z3 nou eenmaal mooi.

jammer dat ik ook geen witte z3 zoek. voorkeur blauw of zwart, eventueel zilver

Link naar reactie
Hallo Michiel,

dat lijkt inderdaad zo :thumbup:

waarom kies jij voor een Z3?? mensen om me heen vragen dat ook aan mij, meestal zeggen ze dit `je koopt toch geen auto van 9 jaar oud voor 10.000 euro!!! voor 10.000 kan je veel jongere auto kopen ook van een leuk merk. die gaat nog jaren mee etc etc. goed ik vind een z3 nou eenmaal mooi.

jammer dat ik ook geen witte z3 zoek. voorkeur blauw of zwart, eventueel zilver

Ik heb de Z3 altijd al een mooie auto gevonden. Ik koop de auto niet omdat ik hem écht nodig heb, puur omdat ik het leuk vind. Bovendien vind ik een cabrio altijd iets aparts hebben. Binnen mijn budget zijn er overigens weinig tot geen alternatieven waarbij ik hetzelfde gevoel heb als bij een Z3.

Om 10.000 euro aan een 9 of zelfs 10 jaar oude auto uit te geven vind ik niet zo raar. De meeste Z3's hebben nog geen 150.000 km gelopen, dus die gaan zeker ook nog jaren mee.

Qua kleuren zitten we trouwens ook op dezelfde lijn :D : liefst zwart, anders een blauwe.

Link naar reactie
Veel Z3's komen uit Duitsland (die in nederland rond rijden) Zorg dat je van een dealer koopt die je europlus garantie biedt. Auto altijd laten keuren (Dekra kan in duitsland ook geloof ik) Nooit een auto ongezien kopen en het liefst als je gaat kijken een expert of kenner (b.v. een forumlid) meenemen. Veel rijden is een open deur. Het is immers een BMW. Mee op vakantie gaan hangt af van de grootte van je vrouw/vriendin d'r beautycase. Veel ruimte heb je niet natuurlijk. Je kan een rekje kopen waar weer een koffer op kan. Daar heb je verschillende systemen in (met en zonder gaten boren) Je kan veel kwijt op de plek waar je softtop zit als ie opgevouwen is maar dat betekent dicht naar je vakantie bestemming rijden. D'r zijn hier mensen die het doen. Z3tje b.v.

succes

Nu zie ik op www.autoscout24.de meerdere Z3's staan voor zeer aantrekkelijke prijzen 6000 euro soms nog minder. hoe duur wordt alles bijelkaar BPM RDW keuring etc?? zijn de KM standen betrouwbaar??

graag wat advies

alvast bedankt mannen!! (en vrouwen)

Link naar reactie
en dat is een mooie ja.

vakantie kan best trouwens. er zijn mensen die zelfs gaan kamperen maar dat wordt wel erg krap. Maar vorig jaar 2 weken rondgetoerd en dat ging prima met de bagage. Zonder rekje zelfs.

Hai Danny

Even Edwin aanvullen: vakantie ging dus prima maar dan moet degene die met je meereist geen 76 paar schoenen mee willen nemen (ik heb het aardig zwaar gehad!! :thumbup: Edwin was onvermurwbaar). Nog een tip (als je reispartner een zij is....): ze moet ook niet te veel willen kopen op vakantie, bij ons was de deal: als je iets koopt moet je ook iets achterlaten want het past er niet meer bij! :drank:

Maar goed, als je je daar eenmaal op instelt is het echt heeeeeeeerlijk :kisstogether: , we hebben door Frankrijk getourd, 's morgens hoor je de vogeltjes zingen, je ruikt de bomen in het bos en de baguettes bij de bakker.... Het is heel anders dan 'dicht rijden'. Dus ik kan het je van harte aanraden. Wel een petje op doen want je hoofd verbrandt snel!

Nog een laatste tip: koop een zwarte, dat zijn de mooiste :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in