Ga naar inhoud

Deze Z3 bekend op dit forum?


Chip

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie Z3

Kom ik deze tegen, lijkt me wel wat.

Is dit een bekende auto op dit forum.

Waar moet ik nog opletten bij deze auto? -_-

internetadres: Z3 02-2000

zie schadeauto's pagina 3

Bij voorbaat dank!

Z3.jpg

hier geldt maar één advies: met een hele grote boog omheen lopen, is zo te zien ook geen geringe schade als je gaat repareren, spuiten etc., bags zullen er ook wel uit liggen, is een paar duizend euri niets en dan is het maar de vraag of je hier wel vertrouwd mee de weg op kunt. Kortom voor dit bedrag+ herstelkosten zijn er genoeg schadevrije ZZZ's te krijgen, zie o.a. het forum.

p.s.

volgens RDW-gegevens staat de auto er al vanaf 9-3-2005.

Link naar reactie

Wanneer je de schade moet laten repareren, met nieuwe onderdelen, schat ik de reparatie gelijk met de aanschafprijs. Denk aan een motorkap a €1200,00, voorbumper €500,00 (alleen het kunststof gedeelte), koplampen €350,00 (per stuk), mistlampen, de nodige plastic kappen, mogelijk nog een radiateur etc. verder het werkloon van richten, monteren, spuiten, en een heleboel dingen welke er later ineens nog bijkomen.

Mocht je het zelf kunnen en tweedehands onderdelen gebruiken kan het wel winstgevend zijn. Het is goed om dan het vergelijk te maken tussen een ongevalvrije en de deze te maken. Mijn ervaring uit het verleden is in ieder geval dat er altijd onvoorziene kosten om de hoek komen en wanneer opknappen vrijwel gelijk komt aan het waardeverschil van het schadebedrag je beter voor een schadevrije kunt gaan.

Veel succes

Link naar reactie
Wanneer je de schade moet laten repareren, met nieuwe onderdelen, schat ik de reparatie gelijk met de aanschafprijs. Denk aan een motorkap a €1200,00, voorbumper €500,00 (alleen het kunststof gedeelte), koplampen €350,00 (per stuk), mistlampen, de nodige plastic kappen, mogelijk nog een radiateur etc. verder het werkloon van richten, monteren, spuiten, en een heleboel dingen welke er later ineens nog bijkomen.

Mocht je het zelf kunnen en tweedehands onderdelen gebruiken kan het wel winstgevend zijn. Het is goed om dan het vergelijk te maken tussen een ongevalvrije en de deze te maken. Mijn ervaring uit het verleden is in ieder geval dat er altijd onvoorziene kosten om de hoek komen en wanneer opknappen vrijwel gelijk komt aan het waardeverschil van het schadebedrag je beter voor een schadevrije kunt gaan.

Veel succes

Ben het met je eens, onvoorziene kosten zijn er altijd.

Ik heb wel voor alle delen reeds gebruikte onderdelen gevonden en kan

het vervangen daarvan zelf doen. Dus de materiaalkosten liggen aanzienlijk

lager en voor werkloon komen er alleen voor richten en spuiten kosten.

Maar het blijft een schadeauto en kleurverschillen zijn ook te verwachten

bij een rode kleur, dus auto is redelijk verschenen.

Maar ik heb besloten het niet te gaan doen!

Inmiddels een BMW Z3 1.9i gekocht bouwjaar 2000, model 2001 met 98.000 op de

teller. Deze importeer ik zelf uit Duitsland, maar volgens mij zijn de helft van de hier

in Nederland rond rijdende Z3 auto's geimporteerd.

Eind van de week haal ik hem op en zal dan wel een paar foto's plaatsen.

Link naar reactie

Chip, betere keus. Deze zal ook niet zo gek veel meer kosten dan de schadeauto vermoed ik zo :angry:

En heeft ook nog eens minder kilometers (iets waar men hier op het forum helemaal vol van is) :P

Gewoon een auto die af is en waar je gelijk van kan gaan genieten ipv eerst een maanden lange project er van te maken waar je nog maar moet afwachten waar de uiteindelijke prijs op uit zal komen.

Weer een zwarte ;)

Link naar reactie
Chip, betere keus. Deze zal ook niet zo gek veel meer kosten dan de schadeauto vermoed ik zo :P

En heeft ook nog eens minder kilometers (iets waar men hier op het forum helemaal vol van is) ;)

Gewoon een auto die af is en waar je gelijk van kan gaan genieten ipv eerst een maanden lange project er van te maken waar je nog maar moet afwachten waar de uiteindelijke prijs op uit zal komen.

Weer een zwarte ;)

Zwart niet mooi? :angry:

Link naar reactie

de mooiste kleur die er is hoor :angry::P

en nu niet weer beginnen dat zwart geen kleur is ;)

nu op gaan passen voor:

de witte knipperlichtpolitie

de l&b club

de ACS liefhebbers (dat zijn de duurste)

Link naar reactie
Poetskleur, maar wel prachtig om te zien. Wanneer gaat hij op kenteken? Hoop dat je nog een paar weken van de na-zomer mag genieten. :angry:

Ik zal vrijdagavond gaan ophalen en daarna moet alles nog in gang gezet worden,

dus er zal weinig "zomer" over blijven ben ik bang voor!!

Wat zou zo een Z3 1.9i bj 2000, model 2001 in Nederland moeten kosten?

Complete onderhoud historie is erbij, top onderhouden, super staat.

Ik weet de uitrusting is ook belangrijk, maar buiten de airco zit er

verder het meeste wel in en op, elek. verwarmde / verstelbare -stoelen, spiegels,

ruiten, ABS, ESP, origineele radio/cd+sound system, 4x airbag, alarm, centr. portiervergr.,

kap afdekhoes, windschot, etc.

Incl. winterbanden set.

Zelfs de motoren voor de elek. ruiten zijn preventief vervangen, dit schijnt een

probleem te zijn geweest???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.